De la medicină dentară, la artă: cum s-a reinventat această antreprenoare în zodia hand made

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 09 martie 2025 12 afişări

Andreia Morar, fondatoarea şi creatoarea din spatele Crazy Daisy, magazin cu lucruri ilustrate şi handmade, este absolventă de medicină dentară, dar nu a vrut să lucreze în domeniu, ci a început să aplice în graphic design. Acesta a fost planul „de siguranţă”, însă îşi dorea să creeze produse pe placul inimii, plan care urma să devină realitate după trei ani de experienţă într-o agenţie de marketing. Cum a început Andreia magazinul Crazy Daisy şi ce urmează pentru brand?

 

Eu am absolvit un liceu sau o facultate în domeniul designului, aşa că sunt autodidactă. Consider că, în acest domeniu al designului şi ilustraţiei, nu este obligatoriu să ai studii formale, ci mai degrabă dorinţa de a învăţa şi de a fi autodidact, mai ales acum, când există atât de multe cursuri şi tutoriale online”, spune Andreia Morar, fondatoarea şi creatoarea din spatele Crazy Daisy. 

Un alt factor care a contribuit la formarea ei a fost experienţa de trei ani într-o agenţie de marketing, unde a învăţat multe lucruri pe care le aplică acum în propriul meu business, după cum povesteşte ea.

Până anul trecut, a lucrat într-o agenţie de marketing din Arad, însă acum a ales să meargă pe drumul freelancingului. „Acest lucru îmi oferă flexibilitate pentru a crea produse şi, în acelaşi timp, o sursă de venit suplimentară, cu care să-mi alimentez visul şi businessul Crazy Daisy”.

Ea a început cu o imprimantă în valoare de aproximativ 800 de lei, topuri de hârtie de 150 de lei, o ghilotină la reducere – 100 de lei – şi materiale de împachetat de aproximativ 150 de lei. „Pe parcurs, am reinvestit din salariul de la job în tot felul de gadgeturi şi upgrade-uri. Pot spune că, de fiecare sărbătoare, ceream cadouri legate de business, cum ar fi o presă de linogravură, dălţi de linogravură, vopsele etc.”. Însă Andreia consideră că investiţia nu se opreşte niciodată, deoarece încearcă să-şi diversific portofoliul de produse constant. Cele mai apreciate produse sunt suncatcherele – autocolante pentru geamuri care creează un efect de curcubeu în cameră sau maşină atunci când soarele trece prin ele. Alte bestselleruri sunt semnul magnetic de carte în formă de gâsculiţă şi printul „Girl in Motion”, după cum mai spune Andreia. În prezent, ea are peste 35 de produse în portofoliu.

Produsele se găsesc pe crazydaisy.art, pe Iarmaroc.com (Crazy Daisy) şi, pentru clienţii internaţionali, pe Etsy, sub numele crazydaisyartstore.

Andreia povesteşte că a început să se promoveez organic pe Instagram. 


„La început, era suficient să fii constant în postări, însă acum cred că este nevoie de o strategie clară pentru a creşte organic. Am încercat şi promovarea plătită, care a adus rezultate, dar, neavând suficiente cunoştinţe în acest domeniu, am renunţat. Un alt mod de promovare a fost prin recomandări şi prin acceptarea unor oportunităţi care mi-au oferit expunere”. Clienţii ei au vârste cuprinse între 20 şi 35 de ani, majoritar femei, pasionate de lucruri handmade, colorate şi cu un umor specific milenialilor şi generaţiei Z. Cât despre lecţiile învăţate în antreprenoriat, ea spune că a învăţat cât de importante sunt organizarea – atât în ceea ce priveşte timpul, cât şi logistica – şi faptul că nu mai există un superior care să-ţi spună ce ai de făcut. „Eşti tu pe cont propriu şi eşti singurul responsabil de propriile alegeri”. Cât despre inspiraţie, Andreia spune că aceasta vine de peste tot: o experienţă trăită, o expresie pe care o auzi, o scenă pe care ai trăit-o. Şi, desigur, o sursă inepuizabilă de inspiraţie este online-ul – în special Instagram, unde urmăreşte mulţi oameni talentaţi, şi Pinterest, după cum afirmă antreprenoarea. 

Anul 2024 a fost anul de înfiinţare a Crazy Daisy, însă pentru 2025 Andreia îşi propune să fie mai organizată cu lansările de produse şi să introducă produse noi în magazinul online. „În următorii ani, îmi doresc să îmi diversific portofoliul de produse şi să particip la târguri fizice prin ţară. Mi-ar plăcea, de asemenea, să colaborez cu alte branduri pentru a crea asseturi fizice sau digitale şi pentru a le ajuta să-şi aducă ideile la viaţă.

Pe termen lung, îmi doresc ca Crazy Daisy să devină un brand care să se poată susţine exclusiv din activitatea proprie, adică din servicii de ilustraţie şi vânzări de produse”, a conchis Andreia.   

„În următorii ani, îmi doresc să îmi diversific portofoliul de produse şi să particip la târguri fizice prin ţară. Mi-ar plăcea, de asemenea, să colaborez cu alte branduri pentru a crea asseturi fizice sau digitale.“

Andreia Morar, fondatoarea, Crazy Daisy



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Bianca Bideac – ilustrator 

Locaţie: Bucureşti

Prezenţă: online

Planuri de viitor: intrarea în magazine fizice


PanFree- fabrică de produse fără gluten

Fondator: Ovidiu Plutaşu

Investiţie totală: peste 4 mil. lei

Număr angajaţi: 17

Capacitate fabrică: 250.000 de produse 

Prezenţă: Carrefour, magazin propriu online etc.


Dacia Roşie – atelier de recondiţionări maşini 

Fondator: Tudor Oprea

Investiţie 2 garaje: 10.000-15.000 de euro

Preţ per restaurare: 

până la 10.000 de euro


Zelas Network- dezvoltator software

Fondator: Alexandru Turbat

Experienţă domeniu IT: 14 ani


Kidstory – magazin online cu jucării 

Fondatoare: Elena Ion-Cauris 

Anul lansării: 2020

Portofoliu: peste 15 branduri 

Investiţie iniţială:  500 de lei

Cifra de afaceri 2024: 3 mil. lei, dublu faţă de 2023



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.