De la un mic magazin pornit într-un cartier dintr-o zonă săracă la un imperiu cu sute de magazine, 189.000 de angajaţi şi venituri anuale de 29 de miliarde de dolari
De la un mic magazin pornit într-un cartier londonez dintr-o zonă săracă a metropolei britanice, John James Sainsbury, el însuşi cu origini modeste, a dezvoltat unul dintre cele mai importante lanţuri de supermarketuri din Anglia.
John James Sainsbury s-a născut pe 12 iunie 1844 în Londra, în familia unui decorator, John, şi a soţiei sale, Elisabeth Sarah. Antreprenorul a început să muncească încă din adolescenţă într-o băcănie din cartierul în care copilărise, iar în 1863, odată cu moartea tatălui său, tânărul şi-a asumat rolul de protector al mamei şi al celor două surori. La vârsta de 24 de ani s-a căsătorit cu Mary Ann Staples, alături de care, în 1869, a deschis, într-una dintre cele mai sărace zone ale Londrei, o mică afacere cu produse lactate.
Cu economiile strânse din primele vânzări, cei doi au cumpărat echipamente pentru a dota magazinul, trăind însă în continuare în condiţii modeste. În 1872 au reuşit să extindă afacerea cu un nou magazin, mutându-se ulterior deasupra acestuia. La un an distanţă, compania s-a listat la Bursă, în cea mai importantă tranzacţie pe bursă la acea vreme, potrivit The Guardian.
De-a lungul vieţii, pe măsură ce businessul a înflorit, Sainsbury a preferat să stea departe de ochii publicului, concentrându-se pe a oferi preţuri competitive şi pe setarea unor standarde ridicate de calitate şi igienă, pentru a face faţă competitorilor. La moartea sa (3 ianuarie 1928), compania pe care o pornise se transformase deja într-un lanţ de retail important, cu 128 de unităţi. Frâiele businessului au fost ulterior preluate de fiul său, John Benjamin, care se implicase în afacerea familiei începând cu 1915.
În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, majoritatea personalului, alcătuit din bărbaţi, a fost chemat pe front, venind astfel rândul femeilor să preia operaţiunile companiei, care a trecut prin schimbări majore, încasările scăzând la jumătate. În plus, multe unităţi au fost distruse, unul dintre magazine funcţionând chiar, pentru o vreme, în incinta unei biserici. După război, afacerea a fost preluată de nepotul fondatorului, care, în urma unei călătorii în Statele Unite, a schimbat modelul de business, implementând mai multe, precum autoservirea.
În prezent, businessul deţine în portofoliu cinci branduri – Argos, Habitat, TU Clothing, Nectar şi Sainsbury’s Bank, şi funcţionează cu peste 600 de supermarketuri, circa 800 de magazine de proximitate şi o echipă de 189.000 de angajaţi. Cu venituri anuale de 29 de miliarde de dolari, Sainsbury’s este al doilea cel mai mare lanţ de supermarketuri din Marea Britanie, după Tesco.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro