Dumitru Turcanu, CFO, OLX Real Estate Europe & Romania: „Trei calităţi cred că vor deveni esenţiale în rolurile viitoare: gândirea critică, învăţarea continuă şi etica profesională”
Dumitru Turcanu este un profesionist cu peste 15 ani de experienţă în domeniul financiar, cu expertiză în mai multe arii: contabilitate, management financiar, fuziuni şi achiziţii, outsourcing, automatizarea proceselor digitale (RPA) precum şi managementul proiectelor. Este de părere că un bun profesionist trebuie să se străduiască să-şi îmbunătăţească cunoştinţele şi expertiza, uneori chiar în afara domeniului de activitate, pentru a înţelege mai bine cum funcţionează alte departamente din companie. Cum vede el însă provocările joburilor din viitor?
VIZIUNE PENTRU VIITOR:
1. Ce calităţi/abilităţi de leadership credeţi că trebuie să aveţi în organigrama viitorului, în care inteligenţa artificială lucrează cot la cot cu angajaţii umani?
În viitorul apropiat, având în vedere evoluţia tehnologică rapidă, cred că angajaţii vor avea nevoie de nişte calităţi suplimentare pentru a evolua în mediul de lucru care e în continuă schimbare. Din punctul meu de vedere, trei calităţi vor deveni esenţiale în rolurile viitoare: gândire critică, învăţarea continuă şi etica profesională.
Gândire critică: pe măsură ce automatizarea preia sarcinile de rutină, abilităţile de gândire critică vor deveni şi mai valoroase ca acum. Angajaţii ar trebui să fie capabili să analizeze probleme complexe, să gândească creativ şi să propună soluţii inovatoare. De asemenea, ei ar trebui să îşi cultive capacitatea de a evalua şi interpreta datele în mod eficient pentru a lua decizii informate.
Învăţare continuă: ritmul rapid al progreselor tehnologice înseamnă că învăţarea va deveni o activitate pe tot parcursul vieţii. Angajaţii care adoptă o mentalitate de creştere şi caută în mod activ oportunităţi de îmbunătăţire şi recalificare vor avea un avantaj competitiv. În plus, automotivarea şi dorinţa de a se adapta la noi roluri sau industrii vor fi foarte importante în viitorul apropiat.
Etica profesională: pe măsură ce tehnologiile AI devin tot mai răspândite, considerentele etice vor câştiga importanţă. Angajaţii trebuie să fie conştienţi de implicaţiile etice ale muncii lor şi să aibă un puternic simţ al integrităţii. Ei ar trebui să fie capabili să gestioneze dilemele etice, să fie preocupaţi de confidenţialitatea datelor şi a documentelor, dar şi de problemele de părtinire care pot apărea în era digitală.
2. Care vor fi principalele provocări pentru liderul anului 2030?
În 2030, directorii generali şi directorii financiari se vor confrunta cu o serie de provocări generate de progresele tehnologice şi dinamica de business. Pentru a putea ţine pasul, va fi important să învăţăm să gestionăm problemele tehnologice care pot apărea, dar şi să ne propunem să rămânem la curent cu tehnologiile emergente şi să le folosim pentru a inova şi creşte companiile. În plus, gestionarea şi analiza eficientă a datelor vor fi cruciale, pentru a lua decizii informate şi pentru a obţine avantaje competitive.
De asemenea, cred că managementul talentelor va fi esenţial, deoarece directorii generali şi directorii financiari vor fi nevoiţi să abordeze natura schimbătoare a muncii, prin recalificarea forţei de muncă şi promovarea unei culturi a învăţării continue. Ei vor trebui, de asemenea, să lucreze în conformitate cu reglementările, să fie atenţi la sustenabilitate şi ESG (environmental, social, governance), să gestioneze incertitudinea geopolitică, să acorde prioritate securităţii cibernetice şi confidenţialităţii datelor şi să îndeplinească aşteptările părţilor interesate (acţionari, clienţi, furnizori etc.) în ceea ce priveşte transparenţa şi practicile etice. Abordarea cu succes a acestor provocări va permite liderilor să-şi conducă organizaţiile să prospere în peisajul dinamic al afacerilor din 2030.
3. Cum vă imaginaţi că va arăta săptămâna de lucru în 2030 şi agenda unui lider din viitor?
Săptămâna de lucru se va schimba semnificativ. Ar putea fi mai scurtă, pentru că multe dintre task-urile zilnice vor fi, probabil, automatizate, iar angajaţii ar putea avea mai mult timp liber atât pentru cursuri de perfecţionare, cât şi pentru activităţi cu familia. Munca va deveni mai flexibilă, iar proiectele de scurtă durată vor deveni mai comune. Pentru toate tipurile de angajaţi, progresele tehnologice şi munca de la distanţă vor duce la o mai mare flexibilitate şi echilibru între viaţa profesională şi cea privată. Rutinele tradiţionale de la birou vor fi înlocuite de munca de la distanţă şi programele flexibile, iar accentul se va pune pe munca bazată pe rezultate.
BIO:
Sunt un profesionist cu peste 15 ani de experienţă în domeniul financiar, cu o expertiză în mai multe arii: contabilitate, management financiar, fuziuni şi achiziţii, outsourcing, automatizare a proceselor digitale (RPA) precum şi managementul proiectelor.
De-a lungul carierei, am lucrat pe aproape toate ramurile financiare: contabilitate, audit, consultanţă financiară şi M&A. Domeniul financiar se schimbă constant şi trebuie să fii mereu la curent cu noutăţile şi schimbările legislative, iar eu mă bucur mult să lucrez într-o arie care se dezvoltă constant. În ceea ce priveşte modul de lucru, sunt adeptul eficientizării proceselor financiare şi a celor operaţionale, pentru că nu poţi să o faci pe una fără cealaltă.
Cred că un bun profesionist trebuie să se străduiască să-şi îmbunătăţească cunoştinţele şi expertiza, uneori chiar în afara domeniului de activitate, pentru a înţelege mai bine cum funcţionează alte departamente din companie. Spre exemplu, pentru mine a fost util să înţeleg şi să fiu la curent cu activităţile departamentelor de sales sau marketing. Un alt lucru în care cred e că, indiferent de domeniu, trebuie să învăţăm să ne asumăm riscuri fără să ne mai fie frică de eşec. Cu toţii greşim la un moment dat în viaţă, dar întrebarea pe care ar trebui să ne-o punem la finalul zilei e: ce am învăţat din asta şi cum pot transforma eşecul într-un succes?
Dumitru Turcanu, CFO - OLX RE Europe & RO
Cifră de afaceri (2021): 206 mil. lei
Profit net: 64 mil. lei
Număr de angajaţi: 166
Vârstă: 38 de ani
*potrivit datelor companiei oferite la momentul publicării anuarului 100 TINERI MANAGERI DE TOP
BUSINESS Magazin a lansat anul acesta o nouă ediţie a anuarului 100 TINERI MANAGERI DE TOP, EDIŢIA 2023, unde vorbim cu cea mai nouă generaţie de tineri manageri şi antreprenori cu vârsta de până în 40 de ani despre schimbările cu care se confruntă sub influenţa tot mai mare a AI. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să analizăm modul în care cei mai tineri manageri şi antreprenori vor reuşi să conducă organizaţiie din România către un viitor în care inovaţia, eficienţa, sustenabilitatea, dar şi emoţiile umane vor defini noua lume a afacerilor. Dumitru Turcanu, CFO, OLX Real Estate Europe & Romania, este unul dintre managerii al căror profil a apărut în cadrul acestui proiect.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro