I love my job. De la vis la regalitate
Prinţesa Diana a popularizat rochia neagră şi imaginea ei a rămas întipărită în mintea multor românce. Anul trecut, încoronarea Regelui Charles a captat atenţia a milioane de oameni, iar privirile femeilor, în special ale pasionatelor de modă, s-au concentrat asupra ţinutelor. Un accesoriu interesant a fost pălăria purtată de Majestatea Sa Margareta la acest eveniment grandios, creaţie semnată de Ana Istodorescu, fondatoarea brandului Nita Sao, care a NE-A împărtăşit şi nouă povestea sa.
Ana Istodorescu nu s-a născut într-un castel şi nu a avut o echipă de ajutoare la dispoziţie, însă fiecare membru al familiei a devenit, la un moment dat, un fel de asistent personal în drumul ei către descoperirea adevăratei pasiuni. Încă din copilărie, era fascinată de modă: purta mereu pălării ori accesorii mai puţin folosite şi se imagina pe podium, într-o prezentare nesfârşită. „Ba voiam să port sandale de lac la plajă, ba să port rochiţa de ocazie la ţară, ba să mi se facă poze încontinuu”, îşi aminteşte ea. Astăzi, este creatoarea brandului Nita Sao, iar pălăriile sale sunt purtate de membri ai Casei Regale a României. De altfel, ea a realizat pălăria purtată de Majestatea Sa Margareta la încoronarea Regelui Charles, în Westminster Abbey. „Aventura Nita Sao a început exact acum zece ani, pe vremea când număram pe degetele de la o mână creatorii de pălării şi accesorii de cap din România, dar piaţa era foarte restrânsă şi cererea mică. Realizasem până în momentul respectiv haine, pictam pe textile, îmi făceam singură accesorii, dar îmi doream să găsesc o nişă şi mai creativă şi mai aparte. Purtam foarte des pălării, prietenele mă rugau adesea să le împrumut, iar într-o zi totul a făcut click şi mi-am dat seama că mi-ar plăcea să învăţ să fac asta”, spune Ana Istodorescu, fondatoarea brandului Nita Sao. Astfel, a început să studieze modul în care erau realizate pălăriile pe care le cumpăra, le-a dezasamblat, le-a reasamblat şi le-a modificat. După câţiva ani, a urmat primele cursuri de profil la Londra şi la o şcoală de meserii în România. Ulterior, şi-a pus în practică cunoştinţele despre pălării, dar şi pe cele despre antreprenoriat, pentru că a absolvit o facultate de afaceri. Bugetul iniţial pentru a transforma visul în realitate a fost de câteva mii de euro, însă a crescut de la an la an, deoarece a reinvestit tot profitul. Ea explică faptul că materialele necesare pentru pălării de calitate sunt foarte scumpe, iar aparatura folosită este foarte specifică. De asemenea, elementele de expunere şi ambalare sunt dificil de găsit. Pălăriile, fiind voluminoase, necesită un spaţiu mai mare de depozitare, în comparaţie cu alte articole vestimentare. „Partea bună, în cazul meu, este că am constant şi alte surse de venit, iar pasiunea pentru pălării este la fel de vie ca la început, chiar şi după un deceniu”, menţionează ea, uitându-se la partea plină a paharului.
Pasiunea de a purta a fost înainte de pasiunea de a crea. „De mic copil purtam pălării şi tot felul de accesorii în păr şi mă imaginam într-o continuă prezentare de modă. Ba voiam să port sandale de lac la plajă, ba să port rochiţa de ocazie la ţară, ba să mi se facă poze încontinuu. Cale pe care ţin să îmi cer scuze oficial familiei, nu cred că a scăpat vreun membru care să nu fi fost tratat la un moment dat ca un asistent personal persecutat”, spune Ana Istodorescu. Înainte de a-şi concretiza pasiunea pentru crearea pălăriilor, ea a confecţionat haine şi accesorii şi recunoaşte că diversificarea a fost un obiectiv major în primii ani ai brandului. Astfel, a adăugat în portofoliul Nita Sao sute de modele de pălării şi accesorii pentru cap, urmate de bijuterii handmade şi vintage, haine pentru toate anotimpurile, ocaziile şi stilurile, şi, ulterior, genţi handmade. „Planurile erau gândite în aşa fel încât showroomul să devină o adevărată casa de modă, de pe uşa căreia să poţi ieşi cu un outfit cap-coadă. Plan care, am realizat mai târziu, mă împingea din ce în ce mai departe de masa de atelier, delegam aproape toate sarcinile altor cusătorese şi pierdeam bucuria de a face în tihnă lucrurile cu propriile mâini. Plus, apăruse apăsătoarea presiune a responsabilităţii ce vine la pachet cu o echipă de angajaţi pentru care trebuie să fii constant ancorat şi calculat, ceea ce de multe ori se bate cap în cap cu starea pe care trebuie să o ai atunci când creezi”, a completat ea. Acum, a decis să se concentreze mai mult pe clientela deja fidelizată, menţinând totodată un ritm de muncă şi de viaţă mai echilibrat. Totuşi, îşi doreşte să revină la planul iniţial de a dezvolta o casă de modă completă, căutând o soluţie optimă care să-i permită să îmbine acest obiectiv cu implicarea activă în procesul de creaţie şi producţie. Inspiraţia, spune Ana Istodorescu, poate veni de oriunde, dar pentru ea călătoriile sunt o sursă inepuizabilă, influenţând multe dintre colecţiile sale. „Am acordat ceva mai multă atenţie în ultimii ani tendinţelor, dar în continuare mare parte din lucrurile pe care le realizez sunt atemporale. Încerc să realizez pălării, haine şi accesorii care să poată fi păstrate în dressing timp de decenii, la care să se revină şi pe care să le poată purta şi viitoarele fashioniste.” Producţia manuală de pălării, precizează antreprenoarea, este în continuare un proces greoi, care necesită mult timp, răbdare şi încăpăţânare. „Costurile sunt majoritar compuse din consumul de materiale, care din păcate nu se găsesc în România, importându-le din aproape toate colţurile lumii.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro