McDonald’s în România: realizări, provocări şi strategii pentru viitor

Postat la 26 august 2024 67 afişări

În cei aproape 30 de ani de prezenţă pe piaţa din România, McDonald’s a reuşit să se extindă într-un ritm susţinut, devenind un nume de referinţă în industria locală a restaurantelor cu servire rapidă. Cu 102 restaurante deschise în toată ţara şi peste 6.000 de angajaţi, compania şi-a demonstrat de-a lungul anilor capacitatea de adaptare şi inovaţie. Şi nu se opreşte aici.

„Printre realizările de care suntem foarte mândri, menţionez dezvoltarea unei reţele de 102 de restaurante, creşterea numărului de angajaţi la peste 6.000 şi implementarea cu succes a proiectelor de remodelare şi digitalizare”, a declarat Valentin Truţă, directorul general al Premier Restaurants România, compania care operează restaurantele McDonald’s de pe piaţa locală. Aceste progrese au culminat în 2023, când compania a raportat o creştere a cifrei de afaceri cu 18% faţă de anul precedent. „Am reuşit să creştem cifra de afaceri la nivel local cu 18% faţă de anul precedent, lucru care reflectă angajamentul continuu al echipei noastre,” a adăugat acesta.

Această creştere a fost rezultatul unui plan bine structurat. „Un factor esenţial a fost deschiderea celor şase noi restaurante în oraşe strategice precum Bucureşti, Botoşani, Drobeta-Turnu Severin, Craiova, Piteşti şi Dumbrăviţa,” a explicat directorul general. De asemenea, continuarea proiectelor de remodelare şi digitalizare a jucat un rol semnificativ în îmbunătăţirea experienţei clientului, stimulând vânzările. Investiţia totală pentru expansiune şi proiectele de modernizare a fost de peste 90 de milioane de lei, iar planurile pentru 2024 includ deschiderea a şapte noi restaurante.

Cu toate acestea, expansiunea nu a fost lipsită de provocări. „Desigur, la fel ca toate celelalte companii din piaţă, am întâmpinat provocări precum gestionarea impactului economic al inflaţiei şi al pandemiei, adaptarea la schimbările de comportament ale consumatorilor şi răspunsul la fluctuaţiile socio-economice locale şi globale,” a explicat directorul general. În ciuda acestor obstacole, compania a reuşit să se adapteze rapid, investind în angajaţi şi în soluţii care să menţină un nivel ridicat de satisfacţie a clienţilor.

Unul dintre principalele obiective ale McDonald’s în România este menţinerea unui nivel ridicat de calitate şi consistenţă a serviciilor în toate cele 102 restaurante din ţară. „În primul rând, atât noi, cât şi furnizorii noştri, respectăm cu rigurozitate standarde şi proceduri clare pentru siguranţa clienţilor,” a subliniat directorul general. Compania investeşte constant în formarea angajaţilor, asigurându-se că aceştia sunt bine pregătiţi şi motivaţi să ofere servicii excelente. În plus, feedbackul clienţilor joacă un rol esenţial în îmbunătăţirea continuă a experienţei din restaurantele McDonald’s.

Unul dintre pilonii importanţi de dezvoltare din strategia brandului îl reprezintă colaborarea cu furnizori locali, contribuind astfel la sprijinirea economiei naţionale. „Una dintre priorităţile noastre este sprijinirea economiei locale, iar, în prezent, colaborăm cu mai mulţi furnizori locali, 44% dintre ingrediente provenind din România,” a declarat directorul general. Printre aceşti furnizori se numără companii precum Transavia şi Familia Toneli, care contribuie la asigurarea unui lanţ de aprovizionare sustenabil şi de calitate. Colaborările cu furnizori locali nu doar că susţin afacerile autohtone, dar contribuie şi la reducerea amprentei de carbon prin scurtarea distanţelor de transport.

În ceea ce priveşte selecţia furnizorilor, McDonald’s în România pune accent pe calitate, sustenabilitate şi responsabilitate socială. „Ne asigurăm că fiecare ingredient ajunge pe masă cu respect faţă de mediu, condiţii de muncă echitabile şi responsabilitate socială,” a menţionat directorul general. Toţi furnizorii McDonald’s trebuie să respecte standardele riguroase impuse de companie şi să fie certificaţi conform cerinţelor Asociaţiei GFSI (Iniţiativa globală a siguranţei alimentelor). Anual, sunt efectuate audituri pentru a garanta siguranţa alimentară şi responsabilitatea socială a furnizorilor, asigurând astfel continuitatea calităţii produselor oferite clienţilor.

Cu un angajament ferm faţă de calitate, sustenabilitate şi dezvoltarea locală, compania rămâne un lider în industria restaurantelor cu servire rapidă din România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.