Povestea a două tinere care au reinventat tradiţionala lumânare şi au transformat asta într-o afacere. Cât costă lumânările făcute de ele

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 11 februarie 2022 1341 afişări

A fost odată ca niciodată o zi de iarnă, în care Adelina şi Cristina se gândeau la ce cadouri le-ar putea face de sărbători celor dragi. S-au hotărât, în final, la o cutie de cadou cu tematică de Crăciun, dar nu găseau lumânarea potrivită pe care să o includă în pachet, una cu design simplu, elegant, de calitate. Aşa că s-au pus pe treabă şi au creat chiar ele lumânările la care visau.

Ceea ce ne-a făcut să ne dăm seama că asta e pentru noi a fost rapiditatea cu care am ajuns de la dorinţă la a avea efectiv un business. Numele «Moods» (stări – trad.) a venit natural – pentru că suntem persoane cu stări diferite, pentru fiecare există aroma care să ne facă să ne conectăm mai uşor cu noi înşine”, povesteşte Cristina Ujeniuc.

Ea şi Adelina Strinu deţin fiecare câte 50% din business şi spun că se completează perfect, atât ca personalitate, cât şi ca experienţă. Adelina este manager în domeniul bancar, iar Cristina a testat drumul antreprenoriatului şi în turism. În Unique Moods, au investit gradual şi încă o mai fac, dar până acum calculele au contorizat 15.000 de euro.

„Din încasările anului trecut, estimăm o cifră de afaceri de circa 16.000 de euro. În 2022, ne dorim să dezvoltăm portofoliul de colaboratori, să scoatem pe piaţă produse noi şi să ne creştem vizibilitatea în online.” Tot anul acesta, cele două antreprenoare şi-au propus să-şi mute atelierul într-un spaţiu nou, mai generos, pentru ideile şi proiectele extinse la care lucrează. Unique Moods şi-a format un public alcătuit din mai multe tipuri de clienţi – fie cumpărători care află despre brand cu ocazia târgurilor sau din mediul online, fie firme care vor să ofere cadouri partenerilor sau angajaţilor, fie magazine fizice partenere din Bucureşti şi nu numai.


Adelina Strinu este manager în domeniul bancar, iar Cristina Ujeniuc a testat drumul antreprenoriatului şi în turism.


„În acest moment, colecţia noastră cuprinde lumânări parfumate, odorizante de cameră, «melts» sau cum spunem noi, cutia cu bombonici parfumate, pe care am numit-o Mix Moods. Mai putem adăuga şi lumânarea noastră «mărturie» pentru nunţi şi botezuri.”

Lumânările parfumate – din ceară de soia şi parfumuri create special pentru cameră, acreditate IFRA (International Fragrance Association) – costă 90 de lei (cele de 160 de grame) sau 120 de lei (de 210 grame). Cutiile Mix Moods, care au aproximativ 200 de grame de ceară de soia, cu aceleaşi parfumuri care se regăsesc şi în lumânări, costă 75 de lei, iar un odorizant de cameră cu solvent pe bază de glicerină este 125 de lei.

Pandemia a fost şi este în continuare un imbold pentru businessul Cristinei Ujeniuc şi al Adelinei Strinu, aşa că ele turează motoarele pentru dezvoltare în continuare. „Am creat acest business în 2020, iar în ultimul an am avut o creştere semnificativă. Activăm pe un segment de piaţă în creştere, care începe să se educe şi pe care îl educăm şi noi uşor-uşor. Oamenii rămânând mai mult acasă, îşi doresc să-şi creeze un mediu cât mai plăcut, atât prin arome, cât şi prin produse de calitate, nontoxice şi eco-friendly”, spune Cristina Ujeniuc.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Huna – brand de accesorii din piele reciclată şi vegană (Iaşi)

Fondatoare: Ana Tărnăuceanu

Cifră de afaceri în 2020: 11.000 de euro

Prezenţă: online şi în magazinul Re-Collections din Bucureşti


Romanian Fairy Tales – obiecte de inspiraţie tradiţională (Râşnov)

Fondatori: familia Toma

Cifră de afaceri în 2021: 10.000 de euro

Prezenţă: magazine din Braşov şi Bucureşti


Festival Shop – brand de haine pentru festivaluri (Bucureşti)

Fondatoare: Alina Grigore

Investiţii: 5.000 de euro

Cifră de afaceri anuală: câteva mii de euro

Prezenţă: la evenimente şi pe site-urile de socializare


Country Bread – brutărie (Târgu Mureş)

Fondator: Cornel Aţelean

Investiţii: peste 400.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 2,5 mil. lei (500.000 de euro)

Prezenţă: Târgu Mureş


Plăiuţ – ghid turistic pentru copii (Bucureşti)

Autoare: Claudia Ciontu

Investiţie iniţială: 6.000 de euro

Prezenţă: online şi în câteva magazine fizice din România


ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.