LIVE: ZF Real Estate by Storia - Cum treci de la fotbal în investiţii în imobiliare?

Povestea omului care a construit una dintre cele mai puternice companii din lume, produsele sale fiind dorite chiar şi de capete încoronate

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 04 februarie 2025 38 afişări

Povestea omului care a construit una dintre cele mai puternice companii din lume, produsele sale fiind dorite chiar şi de capete încoronate

Timp de cinci generaţii, Casa Guerlain a fost deţinută şi condusă de membri ai familiei al cărei nume îl poartă. Fondată în 1828 de parfumierul francez Pierre-François Pascal Guerlain, afacerea a rămas în familie până în 1994, când a fost preluată de grupul LVMH, o corporaţie specializată în branduri de lux.

Creaţiile Casei Guerlain, ca Jicky, Shalimar, Vétiver sau La Petite Robe Noire, au influenţat de-a lungul timpului trendurile din parfurmerie la nivel mondial. Născut în Abbeville, Franţa în 1798, Pierre-François Pascal Guerlain a devenit un parfumier chimist; în 1828 a deschis primul său boutique în Paris, pe strada Rivoli şi a devenit rapid un reper în domeniu, fiind cunoscut la curţile regale din întreaga Europă. Boutique-ul era recunoscut drept un loc elegant de întâlnire, unde lumea bună pariziană şi călătorii englezi bogaţi se adunau pentru a achiziţiona creme, produse de machiaj şi parfumuri.

Realizarea de vârf a fondatorului Casei Guerlain a fost Eau de Cologne Impériale, în 1853, pe care l-a dedicat împărătesei Eugénie, soţia împăratului Napoleon al III-lea. Aceasta a fost atât de încântată de parfum, încât l-a numit pe Guerlain furnizor al familiei imperiale.

Sticla pentru Eau de Cologne Impériale era decorată cu albine, un simbol al imperiului francez, preluat de parfumier ca simbol al casei sale.  Guerlain a continuat să creeze parfumuri pentru regina Victoria a Regatului Unit şi regina Isabella a II-a a Spaniei, printre alte familii regale. Fondatorul Casei Guerlain era aristocrat, fiind apropiat al nobilimii franceze, dar şi al societăţilor literare ale vremii, romancierul francez Honoré de Balzac fiind unul dintre primii săi clienţi importanţi. Frecventând întâlnirile literare, şi-a popularizat eficient afacerea.

Cunoştinţele şi imaginaţia parfumierului s-au manifestat şi în produse cosmetice rafinate, care îşi trăgeau sursa din inima Naturii: Blancs de Perles, Crème à la Graisse d’Ours Liquéfiée şi Crème à la Fraise pour le Teint, create pentru împărăteasa Sissi. Poudre de Lys şi Extrait de Roses au pus bazele Artei machiajului Casei Guerlain.

La moartea fondatorului Pierre-François în 1864, casa a fost preluată de fii săi, Aimé Guerlain şi Gabriel Guerlain, ambii deja implicaţi în afacere. Rolurile de parfumier şi manager au fost împărţite între cei doi fraţi, Gabriel gestionând şi extinzând în continuare casa, iar Aimé devenind parfumierul-şef. Astfel, Casa Guerlain a început o lungă tradiţie prin care poziţia de parfumier-şef a fost transmisă din generaţie în generaţie în familia Guerlain.

Aimé Guerlain a creat, în 1870, revoluţionarul „Ne m’oubliez pas”, primul ruj într-un tub şi într-un ambalaj reîncărcabil. Acesta era dotat cu un mecanism inovator cu buton de apăsare, inspirat de suporturile de lumânări. 

Într-o decizie considerată de mulţi drept o ruptură a tradiţiei, familia Guerlain a vândut, în 1994, compania conglomeratului de bunuri de lux Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), care are în portofoliu branduri a Tiffany, Dior, Fendi, Givenchy, TAG Heuer sau Bulgari. Deşi Jean-Paul Guerlain (stră-strănepotul fondatorului) a rămas parfumier intern până în 2002, după 1994 au fost aduşi alţi parfumieri pentru a crea parfumuri pentru Guerlain, iar Jean-Paul a trebuit să prezinte creaţiile sale alături de cele ale altora.

Pe parcursul a aproape două secole de la înfiinţarea sa, Casa Guerlain s-a menţinut ca un reper al rafinamentului în industria de parfumerie, extinzându-şi activitatea în domeniul cosmeticelor. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.