Povestea româncei care şi-a construit propria afacere pornind de la o nevoie personală, pentru care piaţa nu oferea o soluţie

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 24 aprilie 2025 446 afişări

Andreea Mogoşanu a pus bazele brandului de bijuterii Moogu dintr-o nevoie personală, aceea de a purta cercei bold, mari, diferiţi – într-o piaţă care nu oferea nimic în această direcţie. Aşa că i-a făcut singură, punând bazele unui brand de bijuterie care nu vrea să urmeze neapărat trenduri, ci să spună poveşti. Primii cercei au fost aşa cum şi-a dorit - sculpturali, cu volum şi atitudine. Ce a urmat de la aceste prime piese pentru Moogu?

 

Brandul de bijuterie Moogu a prins formă încă din 2013 şi a crescut organic, odată cu fondatoarea Andreea Mogoşanu, dar şi cu femeile care au început să se regăsească în acest tip de bijuterie. „Am studiat artele, mai exact designul, dar cea mai valoroasă experienţă a venit din anii petrecuţi ca art director, unde am învăţat să pornesc de la o idee şi să o transform într-un concept coerent, cu identitate. O altă lecţie importantă a fost lucrul direct cu oamenii şi cu emoţiile lor – ceva ce m-a pregătit perfect pentru universul bijuteriei. Astăzi sunt antreprenor full-time, iar Moogu nu mai este doar un brand – este un spaţiu în care trăiesc, creez şi simt zi de zi”, a povestit Andreea. Pentru a crea primele piese a pus la bătaie economiile personale, mult timp şi dedicare.

Însă pe parcurs, ea a reinvestit în dezvoltarea brandului tot ce a câştigat. 

„Creşterea a fost lentă, dar sustenabilă. Nu am avut un buget imens, dar am avut claritate în viziune şi o etică de muncă sănătoasă”, a punctat antreprenoarea. Despre începuturi, ea povesteşte că au fost o combinaţie de entuziasm şi haos – ca orice start autentic. 

„Lucram singură în atelier, iar primele colecţii au fost rezultatul a sute de ore de experimente. Materialele vin din surse atent alese, iar metalele sunt reciclate ori de câte ori e posibil. Inspiraţia vine din texturi, din forme imperfecte, din natură, din călătorii şi din conversaţiile cu oamenii care aleg bijuteriile noastre”. Mai departe, Moogu a crescut prin recomandări, prin colaborări atent alese şi cu ajutorul unei prezenţe constante în online. Astăzi, Moogu are peste 300 de modele în portofoliu, fiecare fiind parte dintr-o poveste.  

Anul 2024, a fost pentru Moogu un an de consolidare, în care Andreea a lansat colecţii noi, a investit în atelier, în echipă, dar şi în ambalaje sustenabile. 

„A fost un an al detaliilor, al proceselor îmbunătăţite şi al echilibrului. Am simţit că Moogu a devenit mai matur, mai ancorat şi mai pregătit pentru paşii următori”. Pentru 2025, Andreea îşi doreşte să dezvolte mai mult partea de verighete. În general, clienţii Moogu sunt sensibili la detalii, apreciază lucrurile cu poveste şi nu se grăbesc, după cum menţionează fondatoarea brandului.  Sunt femei (şi bărbaţi) care caută un obiect care să-i reprezinte, nu doar să-i accesorizeze. Astăzi, produsele se găsesc pe site-ul moogu.ro, în showroomul din Bucureşti, dar şi în câteva magazine din ţară şi din Europa. 

„Cele mai apreciate rămân inelele statement şi verighetele noastre – fiecare pereche este unică şi încărcată de sens”. 

Anul acesta, antreprenoarea din spatele Moogu îşi doreşte să dezvolte mai mult partea de verighete.

„Aceste un segment în care simţim că Moogu poate aduce ceva cu adevărat diferit, iar scopul nostru este să acoperim cât mai bine această nişă şi să ajungem la cât mai mulţi oameni care caută verighete cu sens, cu personalitate. Lucrăm la o linie de verighete conceptuale, cu o estetică «raw», simbolică şi poetică. În paralel, vrem să continuăm să poziţionăm bijuteria ca un obiect de artă purtabilă şi să ne consolidăm brandul prin produse relevante şi autentice”, a punctat ea. Andreea Mogoşanu spune că în toată această experienţă profesională a învăţat că este OK să creşti încet, că disciplina bate inspiraţia în zilele grele şi că, dacă rămâi fidel viziunii tale, vei atrage exact oamenii potriviţi. „În 3-5 ani, îmi doresc ca Moogu să fie prezent , din nou, pe pieţe internaţionale, dar fără să piardă caracterul său intim şi personal. Visez la o linie-capsulă de piese unicat, poate chiar la un spaţiu-hub în care bijuteria să se întâlnească cu alte forme de artă”.    

Andreea Mogoşanu, fondatoare, Moogu: „Anul 2024 a fost un an al detaliilor, al proceselor îmbunătăţite şi al echilibrului. Am simţit că Moogu a devenit mai matur, mai ancorat şi mai pregătit pentru paşii următori.“



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Anna Studio: atelier de bijuterie

Fondatoare: Ana Maria Ştefănescu

Anul lansării: 2021

Planuri: colaborări pe zona de fashion


Golden Party: organizator spectacole

Fondator: Tudor Bogdan

Echipă: 20 de membri activi 

Număr spectacole/an: 100


Zala Medical: centru printare 3D

Fondator:Mihai Şelariu

Locaţie: Cluj-Napoca

Investiţie: 600.000 de euro

Extindere vizată: Oradea


Uzinex: magazin cu echipamente şi utilaje

Fondator: Sorin Baciu 

Număr produse: peste 300 de produse

Investiţie: 10.000 de lei

Venituri estimate 2025: 1,5 mil. lei


Desene cu lumină: studio fotografie 

Fondatoare: Ioana Rozorea

Număr de familii fotografiate: peste 100

Pondere fotografie de familie în business: 70%



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori