Povestea unei afaceri ce are la bază tradiţia basarabeană, cu reţete ce au peste 100 de ani, dar şi cele mai noi tehnologii din domeniu. Acum construiesc lângă Bucureşti o fabrică gigant de peste 10 milioane de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 05 noiembrie 2024 4169 afişări

Fondat pe bazele tradiţiei şi gusturilor basarabene, Dulcinella este locul unde clienţii redescoperă prăjituri cu reţete de peste 100 de ani, alături de produse noi şi atractive pentru generaţiile moderne. Situată pe strada Nicolae Bălcescu, cofetăria Dulcinella aduce un omagiu cofetăriei Scala, care a funcţionat aici timp de 50 de ani şi îmbină un decor retro-modern şi o atmosferă caldă, ideală pentru iubitorii de deserturi fine şi plăcinte proaspete.

Ne dorim ca Dulcinella să fie mai mult decât o cofetărie – un loc în care tradiţia şi modernitatea se întâlnesc pentru a oferi o experienţă plăcută clienţilor”, spune Sergiu Diaconu, managerul Dulcinella România, un om de afaceri cu 26 de ani de experienţă. Diaconu a condus afaceri din diverse industrii şi a mentorat numeroase startup-uri din şase ţări. Printre proiectele sale recente se numără şi construcţia fabricii Dulcinella la Cernica, cu o investiţie de 10 milioane de euro. „Unul dintre punctele forte ale echipei noastre este capacitatea de a lucra bine împreună, iar aceasta este o componentă esenţială a succesului nostru”, adaugă el.

Noua unitate Dulcinella din strada Nicolae Bălcescu 36 reflectă a lanţului de cofetării. „Am avut o idee clară despre cum ar trebui să arate cofetăriile noastre: moderne şi atractive, dar şi accesibile clienţilor noştri. Designul este în concordanţă cu strategia noastră de extindere şi francizare”, explică Diaconu. Această unitate va servi drept model pentru renovarea celorlalte 16 cofetării existente. Alegerea locaţiei în centrul Bucureştiului a fost strategică, având în vedere traficul pietonal intens şi proximitatea faţă de turişti şi locuitori. „Am ales această zonă datorită istoriei locului – aici a funcţionat celebra cofetărie Scala timp de 50 de ani. Este un simbol al tradiţiei, pe care ne dorim să îl continuăm”, subliniază el. De asemenea, este prima lor unitate aflată în zona centrală a oraşului, frecventată zilnic de numeroşi turişti străini, ceea ce le permite să devină, „o adevărată carte de vizită a Bucureştiului în segmentul de eat-fast-and-tasty, într-o atmosferă urbană relaxată si placută.

Creşterea constantă a recenziilor pe TripAdvisor şi Google ne arată că această locaţie nu doar încântă clienţii, dar atrage şi trecătorii prin designul său şi prin produsele inedite şi unice, care nu se găsesc nicăieri altundeva în România”, crede Sergiu Diaconu.   Conceptul retro-modern al acestui loc încearcă să îmbine tradiţia şi modernitatea, cu scopul de a atrage atât clienţi tradiţionali, cât şi un public mai tânăr. „Locaţia este gândită pentru a oferi servicii rapide, cu produse proaspete şi o atmosferă relaxată. Ne dorim să creăm un spaţiu în care clienţii să se simtă confortabil şi bineveniţi”, adaugă Diaconu. Publicul ţintă al Dulcinella variază de la tineri de 16 ani, până la familii şi turişti. „Rata mare de revenire a clienţilor noştri – aproximativ 90% – indică faptul că am reuşit să le câştigăm încrederea”, spune Diaconu.

Produsele oferite de Dulcinella includ deserturi tradiţionale basarabene, cum ar fi Smântânel şi Cuşma lui Guguţă, alături de deserturi moderne, cu conţinut redus de zahăr, şi delicatese internaţionale. „Ne dorim să păstrăm tradiţiile, dar şi să aducem inovaţii, fără a compromite calitatea produselor noastre. Produsele noastre de cofetărie şi patiserie sunt o punte între tradiţiile basarabene şi gusturile moderne, aducând în România moştenirea rafinată de peste Prut. Fie că vorbim despre torturi, prăjituri sau cornuleţe, majoritatea deserturilor noastre sunt consacrate, unele dintre ele având peste 100 de ani de tradiţie.”

Dulcinella oferă, de asemenea, băuturi calde, precum cafeaua şi o gamă variată de ceaiuri, alături de sucuri naturale. „Ne străduim să completăm experienţa gustativă a clienţilor noştri printr-o ofertă de băuturi care să se potrivească cu deserturile noastre”, spune managerul. Feedbackul primit de la clienţi este în general pozitiv, aceştia apreciind atmosfera relaxantă şi designul atractiv. „Mulţi ne spun că se simt bine la noi, iar asta ne bucură, pentru că scopul nostru este să oferim o experienţă plăcută fiecărui client”, afirmă Diaconu.

Dulcinella se diferenţiază de alte cofetării prin combinaţia între reţetele tradiţionale basarabene şi adaptările moderne. „Îmbinăm moştenirea noastră culturală cu tendinţele actuale, pentru a oferi o experienţă diversificată. Calitatea produselor noastre şi atenţia la detalii ne ajută să ne menţinem pe piaţă”, explică Diaconu. Planurile de dezvoltare includ deschiderea de noi locaţii, atât proprii, cât şi francizate, dar şi colaborări cu sectorul HoReCa şi retail. „Extinderea este o prioritate pentru noi, dar o vom face într-un mod echilibrat, pentru a rămâne aproape de consumatorii noştri”, concluzionează Diaconu. Lanţul Dulcinella are 172 de angajaţi, iar investiţiile în noua locaţie au depăşit 100.000 de euro. Cifra de afaceri pentru 2023 a fost de 22,5 milioane lei, cu o prognoză de creştere de 20% pentru anul în curs.   

Sergiu Diaconu, CEO, Dulcinella România: Noi credem că tradiţia şi inovaţia pot merge mână în mână, iar asta încercăm să reflectăm prin fiecare UNITATE Dulcinella. De la produsele noastre unice, până la designul modern al cofetăriilor, ne dorim ca fiecare vizită să fie o experienţă memorabilă. E important ca spiritul basarabean să fie integrat în peisajul urban modern, iar clienţii noştri apreciază acest echilibru.

La intersecţia dintre tradiţia basarabeană şi rafinamentul modern

Care sunt cele mai aglomerate perioade ale cofetăriei?

Aglomeraţia se menţine constant pe parcursul zilei, cu un uşor declin spre seară.

Dar cele în care aceasta este mai liberă?

În serile mai liniştite, traficul scade, însă locaţia rămâne frecventată.

Cu cât timp în avans recomandaţi realizarea unei rezervări?

Rezervările nu sunt necesare, însă pentru evenimente speciale, recomandăm anunţarea din timp.

Care este preparatul „vedetă” al cofetăriei?

Cele mai populare sunt Smântânelul şi New York Rollul cu fistic.

Dar cel mai puţin comandat?

Prăjitura fără zahăr, un produs nou, este momentan mai puţin solicitată, dar popularitatea sa creşte.

Cât costă cel mai scump preparat?

Cel mai scump produs este Tortul Ana, care costă 130,5 lei.

Dar cel mai ieftin?

Cel mai ieftin produs este un Macaron, la 4,5 lei.

Care este valoarea comenzii medii?

Comanda medie variază între 34 şi

54 lei, în funcţie de locaţie şi sezon.

Cum aţi descrie stilul culinar al cofetăriei? Dar poziţionarea acestuia, din punctul de vedere al preţurilor?

Stilul culinar este o combinaţie între tradiţie basarabeană şi inovaţie modernă, cu produse ce variază de la deserturi clasice la opţiuni low sugar. Poziţionarea este în segmentul mediu, cu un excelent raport calitate-preţ.

Număr de locuri:

Locaţia din str. Nicolae Bălcescu dispune de patru mese, două în interior şi două pe terasă, totalizând opt locuri.

Originea ingredientelor?

Majoritatea ingredientelor sunt româneşti, dar importăm produse specifice din Republica Moldova, cum ar fi mierea şi vişinele.

Carte de vizită Sergiu Diaconu, CEO, Dulcinella România:

1. Dulcinella România este condusă de Sergiu Diaconu, un om de afaceri din Republica Moldova, cu peste 26 de ani de experienţă în antreprenoriat;

2. El a fondat şi condus companii lider în diverse industrii pe piaţa din Republica Moldova (advertising, consultanţă în afaceri, fitness, wellness) şi este cunoscut şi pentru rolul său de mentor pentru peste

1.000 de startup-uri în şase ţări;

3. În prezent, se implică doar în proiecte de anvergură, precum construcţia fabricii Dulcinella România la Cernica (lângă Bucureşti) cu o investiţie de 10 milioane de euro;

4. Dulcinella România a fost achiziţionată în urmă cu un an şi jumătate de fondul de investiţii britanic Cornelius H Group, susţinut de oamenii de afaceri Ion Mereacre şi Ion Bouaru (cetăţeni ai Republicii Moldova şi României, respectiv).

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.