Povestea unei familii de IT-işti care au reuşit să facă în timpul liber o afacere în toată regula şi o dezvoltă în ritm alert
Răzvan şi Cremona Lica au înfiinţat în urmă cu doi ani Little Paris Atelier, un mic producător de lumânări şi parfumuri, fiind fascinaţi de momentele speciale pe care astfel de produse le pot crea. Pasiunea s-a transformat într-o mică afacere „după job”, amândoi lucrând în IT. Însă, anul acesta, vor face pasul din online în offline şi vor deschide primul magazin Little Paris Atelier. Cum a început totul?
Noi am pornit de la zero, cu materiale în cantităţi mici, pe care le luam de oriunde găseam. Am testat foarte multe tipuri de ceară, parfumuri şi reţete, încercând mereu să găsim combinaţia perfectă. Ţin minte că foloseam tot felul de ustensile improvizate, care nu ne erau deloc de ajutor – dar în acel moment, acolo eram. Fiecare test era o lecţie, iar procesul ne-a învăţat nu doar să facem lumânări mai bune, ci şi să apreciem cât de multă muncă şi atenţie la detalii intră într-un produs finit”, povesteşte Răzvan, care adaugă că inspiraţia le-a venit mereu din dorinţa de a aduce un strop de eleganţă în viaţa oamenilor şi de a le oferi produse care să creeze momente speciale.
Deşi Răzvan şi Cremona au joburi active într-o corporaţie din domeniul IT, Little Paris Atelier reprezintă pentru ei o oportunitate de a-şi exprima creativitatea şi de a aduce un plus de frumos în vieţile oamenilor.
„Am investit foarte mult suflet şi timp pentru a aduce la viaţă această idee. Dincolo de pasiune, am alocat şi resurse financiare semnificative pentru materiale de calitate, testări şi crearea unui produs care să ne reprezinte”, a mai spus Răzvan.
Încă de la început, cei doi antreprenori s-au concentrat mult pe interacţiunea directă cu oamenii, ceea ce i-a ajutat să înţeleagă ce îşi doresc şi ce apreciază. „Acum avem peste 40 de produse în portofoliu şi un plan de marketing care funcţionează foarte bine, ajutându-ne să ajungem la şi mai mulţi iubitori de frumos”.
Despre 2024, al doilea an pentru Little Paris Atelier, Răzvan spune că a fost unul în care au simţit că brandul începe să capete încredere şi să-şi contureze identitatea.
„Am avut parte de multă apreciere din partea oamenilor şi am reuşit să depăşim limite pe care nici noi nu le crede-am posibile. Pentru 2025 ne dorim să creştem şi mai mult, atât în România, cât şi pe pieţele internaţionale. Este an-ul în care vrem să transformăm Little Paris Atelier într-un brand cu adevărat reprezentativ pentru eleganţă şi unici-tate”, a punctat antreprenorul.
Cât despre principalii clienţi ai Little Paris Atelier, Răzvan spune că sunt oameni care apreciază frumosul, eleganţa şi detaliile bine făcute. „Sunt cei care caută momente autentice, create de lumânări cu parfumuri inedite şi un de-sign minimalist, dar sofisticat”.
Produsele atelierului se găsesc atât pe site-ul brandului, littleparis.ro, dar antreprenorii colaborează şi cu cu concept store-uri din oraşe precum Bucureşti, Cluj, Sinaia şi Timişoara.
„Cele mai apreciate lumânări sunt cele din colecţiile noastre de lux, care combină parfumuri complexe cu un de-sign elegant”.
Cât despre lecţiile învăţate acum pe drumul antreprenoriatului, cei doi antreprenori spun că printre acestea se află şi că nu trebuie să aştepţi ideea perfectă pentru a începe, ci să ai curajul să testezi şi să îţi ajustezi direcţia pe par-curs. De asemenea, consecvenţa şi planificarea sunt esenţiale în construirea unui brand, punctează antreprenorii.
În ceea ce priveşte dezvoltarea, Răzvan şi Cremona vor să deschidă anul acesta primul showroom Little Paris Atel-ier şi să lanseze o serie de workshopuri premium.
„Pe termen lung, ne dorim ca brandul nostru să devină un simbol al luxului şi al rafinamentului, atât în România, cât şi la nivel internaţional”.
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de an-treprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transil-vania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Postcard Projects- atelier de design
Fondatoare: Dana Marin
Anul lansării: 2016
Primul proiect: propria casă
Investiţie: laptop, diferite programe şi cursuri de specializare
Mori - brand de colive
Fondatoare: Ioana Mihai
Anul lansării: 2024
Investiţie iniţială: 20.000 de euro
Distribuţie: HoReCa, Tazz, social media
Planuri: deschiderea unei locaţii fizice
Terra Salin - salină
Fondatoare: Mari Fecioru-Ivan
Locaţie: Bucureşti
Investiţie prima salină: 40.000 de euro
Investiţie a doua salină: 50.000 de euro
Cifra de afaceri 2024: 130.000 de euro
Afterschool Wings şi Grădiniţa Miniterra – centru educaţional
Fondatoare: Laura Ciuperceanu
Număr locuri Wings: 80 de copii/an
Număr locuri Miniterra – 150 de copii
Finanţare investiţie: economii şi programul Start-Up Nation
Plan dezvoltare: deschidere de centre noi
Holy Bakery- brutărie
Fondatori: Robert Tătar şi soţia sa
Locaţie: zona Floreasca, Bucureşti
Investiţie iniţială: 10.000 de euro
Încasări/zi: până la 2.000-3.000 de lei
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre am-biţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, com-panii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=22686275&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro