Povestea unui tânăr inginer constructor care a deschis un nou concept de cafenea în Bucureşti
Cătălin Iliescu a refuzat din start să-şi ancoreze businessul în zona marilor bulevarde ale Capitalei, căutând mai degrabă intimitatea cartierelor, familiaritatea zâmbetelor dintre blocuri, unde pare că toată lumea se cunoaşte. De la ideea de „Hai în cartier!” s-a ajuns la ceea ce a devenit Coffee in 30 seconds, un local mic şi cochet de cartier, cu cafea bună, nu departe de Parcul Tineretului.
Am început căutările de spaţii prin cartiere, spaţii mici, cochete, în care să putem dezvolta o lume a cafelei de specialitate, să dăm şansa cartierului să se cunoască şi altfel, prin intermediul unei cafele bune, să creăm un spaţiu de networking, un spaţiu în care nu neapărat vii să bei o cafea, ci mai degrabă eşti parte dintr-o poveste plină de arome şi de note subtile.”
Căutările au început şi încă nu s-au oprit, spune Cătălin Iliescu, însă primul cartier care l-a găzduit ca să-şi concretizeze ideea a fost cartierul Tineretului, cu un spaţiu mic, dar suficient cât să-şi poată desfăşura activităţile de preparare a băuturilor pe bază de cafea. Aşa s-a deschis, cu aproximativ un an în urmă, shopul cu cafea de specialitate ce poartă numele Coffee in 30 Seconds. De ce această denumire? „Numele are o foarte mare semnificaţie pentru mine şi pentru concept.
Practic, este parte majoră în concept. Nu îmi dau seama dacă nu ar fi fost Coffee in 30 Seconds, oare cum s-ar fi numit. Se făcea că acum poate mai bine de 15 ani începeam să ascult ceva din muzica internaţională, pe lângă multă muzică românească şi acel band pe care îl ascultam se numea şi se numeşte în continuare 30 Seconds to Mars.” I-a plăcut muzica lor, le-a urmărit evoluţia de-a lungul timpului, aşa că, atunci când a avut ocazia, a vrut să încununeze această apreciere în numele propriului businees.
Coffee in 30 Seconds a fost varianta de nume care a sunat cel mai bine pentru Cătălin şi pentru prietenii din jurul lui, aşa că şi-a setat un target: să poată servi cafeaua clienţilor în 30 de secunde sau măcar pe aproape. „Privind dintr-o altă perspectivă lucrurile, plăcerea de a cunoaşte oameni, de a sta de taine cu ei două, trei, cinci minute, mi-a oferit susţinerea şi încrederea că ideea mea prinde contur. Clienţii sau deja bine-cunoscuţii apropiaţi ai shop-ului sunt oameni frumoşi, oameni care de fiecare dată revin şi mă/ne motivează să le mai povestim câte ceva despre cafelele din acel moment de pe raft sau de pe măcinătoare.” În cafenea, materialele sunt reciclate, iar paharele sunt din materiale biodegradabile şi compostabile, aceasta fiind de mult o preocupare a antreprenorului. La fel ca preocuparea pentru designul interior.
De profesie inginer constructor, Cătălin Iliescu a avut mereu ca aliaţi calculele şi precizia, astfel că, văzând tot felul de încăperi, spaţii mai mult sau mai puţin amenajate, şi-a dat seama că se poate ocupa singur de amenajarea interioară a cafenelei sale. Aşa că acolo se găsesc azi elemente proiectate şi montate chiar de el, însă nu s-a concentrat foarte mult pe asta, deoarece conceptul cafenelei, după cum o sugerează şi numele, este ca cei care cumpără să plece mai departe să savureze cafeaua la pas prin cartier, în drum spre serviciu sau spre casă. „Dacă însă îţi doreşti să stai să savurezi cafeaua în shop şi să mai stăm la o poveste, eşti bine primit.
Avem câteva poveşti din lumea cafelei pe care le putem împărtăşi oricând în zi.” Pe viitor, Cătălin ar vrea să cunoască şi locuitorii altor cartiere din Capitală, tot prin intermediul unor cafenele ale sale, dar acesta este un plan la care încă lucrează. „Într-o lume atât de aglomerată cu de toate, peste tot, cred că una dintre chei pentru a avea succes este nivelul corect de calitate în raport cu preţul afişat. Cred că ar trebui ca toţi să ne facem treaba, să fim focusaţi, să fim acolo când facem ce ne-am propus să facem şi probabil asta se va vedea în final.”
Cătălin Iliescu, fondator, Coffee in 30 seconds: „Plăcerea de a cunoaşte oameni, de a sta de taine cu ei două, trei, cinci minute, mi-a oferit susţinerea şi încrederea că ideea mea prinde contur.”
Pe viitor, Cătălin ar vrea să cunoască şi locuitorii altor cartiere din Capitală, tot prin intermediul unor cafenele ale sale, dar acesta este un plan la care încă lucrează.
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Cafe de Fleurs – două spaţii care funcţionează drept cafenea şi florărie (Bucureşti)
Fondator: Alin Burtic
Investiţie iniţială: 25.000-30.000 de euro
Cifră de afaceri anuală: 150.000-200.000 de euro/locaţie
Prezenţă: zona de nord a Capitalei
Jurnal de joacă – plăci educative (Târgu-Mureş)
Fondatori: familia Sand
Investiţie iniţială: 5.000 de euro
Prezenţă: online
Teluric Design – brand de genţi şi bijuterii din piele (Iaşi)
Fondatoare: Theona Sărăţeanu
Investiţie iniţială: 4.000 de lei (800 de euro)
Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 30.000 de lei (6.000 de euro)
Prezenţă: naţională
Franciză L’Amande – Desserts sans gluten – cofetărie (Bacău)
Fondator: Bogdan Ilieş
Investiţie iniţială: 60.000 de euro
Cifră de afaceri în 2021: 500.000 de lei (100.000 de euro)
Prezenţă: Bacău
Yolo Pilates – studio de pilates (Bucureşti)
Fondatori: Elena Băgescu, Veronica Zaharia şi Andrei Poppa
Investiţie iniţială: 80.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru primul an de funcţionare: 90.000 de euro
Prezenţă: sectorul 1 din Bucureşti
ZF, Banca Transilvania şi Vodafone au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro