Sebastiaan Lemmens, General Manager, OLX România, Portugalia, Bulgaria, Bosnia, OLX Group
1. Cum aţi defini transformarea digitală în industria dvs.?
Evident, OLX este nativ digital. Ne-am născut online ca un „copil al erei digitale”. Digitalul este în ADN-ul nostru. Dar asta nu înseamnă că nu ne „transformăm”. Spaţiul online/digital implică o mişcare foarte rapidă şi un mediu captivant. Lucrurile se schimbă în fiecare zi în jurul nostru, dar şi în cadrul companiei. Suntem mândri că suntem în fruntea acestei transformări digitale.
2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea pentru compania pe care o reprezentaţi?
Având în vedere că suntem cea mai mare platformă de comerţ online, am vrut să ne asigurăm că clienţii noştri îşi pot continua afacerea cât mai mult posibil în limitele blocajelor şi că angajaţii noştri au putut lucra în siguranţă şi confortabil de acasă. De exemplu: ne-am sprijinit vânzătorii profesionişti oferind serviciile noastre gratuit în cele mai întunecate momente ale pandemiei. Şi, după cum probabil aţi observat în campaniile noastre media, am consolidat şi dezvoltarea soluţiei noastre de expediere pentru a permite cumpărătorilor şi vânzătorilor să efectueze tranzacţii fără a fi nevoie să se întâlnească personal.
3. Cum poate digitalizarea să devină un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?
În această eră, în care pătrunderea smartphone-urilor, creşterea comerţului electronic şi îmbunătăţirile serviciilor digitale accelerează, trebuie să fii prezent online. OLX, de exemplu, este locul perfect pentru ca o afacere mică să creeze un magazin digital şi să înceapă să vândă online milioanelor de clienţi care vin pe platforma noastră în fiecare lună.
Experienţă: Are un background de inginerie şi şi-a început cariera la McKinsey & Company în rolul de consultant concentrat pe sectorul high-tech, retail şi energie. După aceea, s-a alăturat unui start-up tehnologic din Ţările de Jos, concentrat pe extinderea în Germania şi alte pieţe. La OLX, a avut o călătorie uimitoare până acum, lucrând la analytics, operaţiuni şi acum conducând afacerile companiei din Portugalia, România şi Bulgaria.
Domeniile pe care se concentrează în prezent: „Concentrarea mea este pe construirea şi creşterea afacerii noastre. OLX a crescut foarte mult în ultimii ani şi are un potenţial uriaş de a ajuta şi mai mulţi clienţi să cumpere şi să vândă, să înceapă/să dezvolte o afacere, să îşi promoveze serviciile, să găsească un loc de muncă şi să recruteze.”
4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care aţi fost implicat şi ce investiţii s-au făcut în ele?
OLX, împreună cu Storia şi Autovit, fac parte din Grupul OLX. Operăm la nivel european şi global, cu pieţe pe tot globul. Facem investiţii uriaşe în huburile noastre tehnologice europene pentru a creşte echipele noastre de tehnologie, astfel încât să putem realiza proiecte şi mai interesante. De exemplu, angajăm ingineri şi în România pentru a se alătura acestei misiuni incitante. Una dintre marile noastre priorităţi este să oferim o modalitate şi mai uşoară de a cumpăra pe OLX cu plăţi şi expediere integrate. Suntem deja pe un drum bun şi vom continua să investim pentru a ne îmbunătăţi site-ul.
5. Care sunt primele 3 obiective pe care vi le-aţi stabilit în ceea ce priveşte digitalizarea pentru compania pe care o reprezentaţi?
• Să angajăm cei mai talentaţi şi motivaţi oameni care există. OLX este viitorul comerţului online şi ne creştem rapid echipele. Fie că este vorba despre departamentul de inginerie şi produs, design, vânzări, marketing, asistenţă pentru clienţi, analytics.
• Continuăm călătoria de a face mai uşoare cumpărarea şi vânzarea pe OLX cu plata şi livrarea integrate.
• Creăm un mediu şi mai bun pentru ca afacerile să aibă succes online. Fie că este vorba de furnizorii de servicii, de comerţul mic şi mai mare sau pentru acele companii care caută să recruteze. OLX este acolo pentru a sprijini şi s-a angajat să ne îmbunătăţească oferta, pas cu pas.
6. Cu ce provocări vă confruntaţi când vine vorba de transformarea digitală?
Odată cu izbucnirea pandemiei şi creşterea masivă a numărului de persoane care cumpără online, am observat şi o creştere a criminalităţii cibernetice internaţionale organizate. Transformarea digitală vine şi cu responsabilitatea de a oferi o experienţă online convenabilă şi sigură. Cu tot mai multe companii care se concentrează pe digital, există o nevoie din ce în ce mai mare de talente tehnice şi analitice bune. OLX oferă inginerilor posibilitatea de a lucra de la distanţă în România. Cu posibilitatea de a lucra de la distanţă, recrutarea în acest sector a devenit mai grea şi mai competitivă. Ne concentrăm pe ceea ce facem cel mai bine, creând un mediu de lucru foarte interesant şi antrenant pentru echipele noastre.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro