Un absolvent de drept vinde de 10.000 de euro pe lună brăţările care au înnebunit internetul
Vânzarea de brăţări pare o idee banală, dar o privire mai atentă asupra brăţărilor nautice explică de ce produsele Constantin Nautics au succes.
Lucian Gherghiţă a absolvit două facultăţi – relaţii internaţionale şi drept –, dar a preferat întotdeauna să lucreze pentru el însuşi. A deschis primul business în urmă cu patru ani, în consultanţă, dar între timp şi-a mai încercat norocul şi în alte domenii. Marius Stoica a absolvit jurnalismul şi este pasionat de tot ceea ce are legătură cu mediul online. Lucian Gherghiţă a decis la sfârşitul verii să preia un business de producţie şi vânzare de brăţări nautice: „Mi s-a părut o idee bună - fondatorul companiei avea nişte probleme financiare şi nu mai avea resursele să dezvolte businessul. Am preluat integral businessul de la persoana respectivă la scurt timp după înfiinţarea societăţii. Apoi l-am adus pe Marius, care a devenit partener în luna august“.
Una din primele măsuri luate de cei doi antreprenori a fost protejarea imaginii companiei şi a produselor. „Ambele sunt mărci înregistrate, atât brăţările nautice, cât şi constantin nautics. Am vrut să rezolvam cât mai repede această problemă pentru a ne proteja, într-un fel, de cei care ar putea fura ideea“, spune Lucian Gherghiţă.
„Toate produsele noastre sunt confecţionate manual şi sunt creaţii originale. Prin natura materialelor din care sunt construite, ele pot fi purtate tot timpul, în condiţii de umiditate, căldură sau frig extreme fără să se deterioreze. Cred că acest lucru a ajutat mult la succesul produselor“, explică cei doi tineri antreprenori, care insistă ca materia primă folosită să fie de bună calitate, chiar dacă acest lucru scade într-o anumită măsură marja de profit. „Spre exemplu, frânghia este cea folosită în porturile nautice, la ambarcaţiuni. Toate produsele sunt autentice. Ne-am dat seama că oamenii înţeleg acest lucru când am văzut că se întorc să mai cumpere“, spune Gherghiţă.
Antreprenorii au investit până acum 25.000 de euro, dar se aşteaptă să recupereze suma în mai puţin de un an. „Investiţia reală, de până acum, este de 25.000 de euro. Ea a însemnat magazinul online, atelierul de lucru pe care l-am deschis de curând în centrul Bucureştiului, care este şi showroom, stocul de marfă şi cel de materie primă. În cel mai scurt timp, sperăm până în primăvară, vom deschide un sediu secundar la Constanţa“, continuă Gherghiţă. Cifra de afaceri a trecut de 10.000 de euro în cele două luni de activitate, iar tinerii sunt încrezători că sărbătorile vor aduce o creştere vizibilă a numărului de produse vândute. „Cifra de afaceri, după două luni, este de aproape 15.000 de euro. Am vândut în jur de 800 de brăţări pe lună, iar marja de profit este în prezent de 30%.“ Magazinul online, prin care se desfăşoară mare parte a activităţii, a fost lansat la jumătatea lunii octombrie. „Platforma online a devenit funcţională pe 14 octombrie şi atunci am început şi să investim în promovare, dar în primă fază nu am avut foarte multe produse. A durat ceva până am cumpărat materialele necesare, pentru că nu ne aşteptam să se vândă stocul existent atât de repede“, povesteşte Lucian Gherghiţă.
Cei doi se bazează în mare măsură pe social media, investind zilnic bani pentru ca postările lor de pe Facebook să ajungă la cât mai multe persoane. Până acum, această strategie s-a dovedit a fi corectă: „Cel mai mult ne promovăm în mediul online, iar aici ne bazăm pe reţelele de socializare, în special Facebook. 90% din vânzări se realizează online, prin intermediul platformei noastre de shopping, iar 10% prin magazine partenere şi participări la diverse târguri şi expoziţii“, spune Marius Stoica, precizând că bugetul de promovare se modifică în funcţie de cerere.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro