Filozofia israelianului care a adus Pepsi in Romania

Postat la 01 decembrie 2009 81 afişări

Stie totul despre Frank Sinatra, ii plac ceasurile si isi petrece o buna parte din timp in avion, intre cele peste zece tari unde face afaceri. Nu are niciodata bani gheata in portofel si nu se indatoreaza. Eli Davidai este unul dintre cei mai discreti milionari din Romania, alaturi de nume precum Zoltan Teszari sau Puiu Popoviciu, oameni a caror principala filozofie de business pare sa fie evitarea luminii reflectoarelor.

E foarte greu sa legi numele Eli Davidai de oricare dintre afacerile in care sunt implicat. "Daca incercati sa cautati actionarii, veti pleca din Romania, veti ajunge in Cipru, apoi in Insulele Virgine Britanice, de acolo in Bahamas si asa mai departe, dar tot nu veti putea face conexiunea", sustine cu o oarecare mandrie Eli Davidai (55 de ani), omul de afaceri israelian cunoscut pe piata din Romania pentru doua nume de companii carara le-a facilitat intrarea - Pepsi si Burger King. De misterul ce invaluie viata profesionala a lui Davidai este responsabila compania PricewaterhouseCoopers (PwC), care a gandit structura extrem de bine protejata a grupului de companii in urma cu mai multi ani, asa incat putini stiu exact unde si cat de implicat este milionarul.

Eli Davidai si-a inceput cariera de om de afaceri in 1979, cand impreuna cu alti cativa antreprenori, a infiintat o companie IT numita Scitex, care le permitea jurnalistilor sa scrie articolele pe un soi de computer si sa le trimita in tipografie mult mai usor. Tot Scitex a prilejuit si primul sau exit, firma fiind cumparata cativa ani mai tarziu de Kodak, pentru cateva sute de milioane de dolari. De atunci, omul de afaceri israelian a construit sau s-a implicat in mai bine de 30 de companii, dintre care in jur de 11 sunt in Romania, iar restul sunt imprastiate pe piete precum SUA, Marea Britanie, India, China, Cipru, Israel, Elvetia, Bulgaria, Turcia, Ucraina si Slovacia. "Si in somn pot spune care este cifra de afaceri totala a tuturor companiilor din grup, insa nu e o cifra publica", spunea Davidai, cu ocazia rara a unei conferinte de presa.

In 18 ani, de cand este in Romania, nu a iesit la rampa decat de trei ori (incluzand si aparitia de saptamana trecuta), nu a acordat interviuri jurnalistilor, a fost rareori citat si, ca sa fie tabloul complet, nu a fost fotografiat decat o data, in urma cu cinci ani, tot la o conferinta. "Intotdeauna mi-a placut sa pot iesi in locuri publice fara sa fiu recunoscut. Imi este greu sa ies in fata si sa ma las fotografiat. Pentru mine e ca o operatie pe cord", marturiseste Eli Davidai, care, dincolo de averea si afacerile sale, este un om destul de simplu, fara pasiuni extravagante - locuieste in Pipera, desi are case si in Franta, unde petrece doua weekend-uri pe luna, si in Israel, conduce un Hyundai Tucson "de pe vremea cand a inceput Tiriac sa vanda pentru prima data modelul", nu merge decat foarte rar la petreceri si cocteiluri, iar din cand in cand, mai scoate in larg mica ambarcatiune pe care o are de cativa ani. In aceste conditii, momentul ales pentru aceasta aparitie in ochii presei ridica anumite semne de intrebare cu privire la motiv, cel mai plauzibil raspuns fiind probabil ca omul de afaceri a facut astfel un prim pas care pregateste terenul pentru ceva mai important.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Eli Davidai,
Pepsi,
Burger King
/analize/filozofia-israelianului-care-a-adus-pepsi-in-romania-5138370
5138370
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.