LIVE: REDIFUZARE ZF Real Estate by Storia - Detalii din culisele primului hotel de cinci stele de pe litoral: cum va arăta şi când se va deschide?

Cum au ajuns românii să îşi cumpere visul mediteranean în materie de locuinţe?

Autor: Ioana Matei Postat la 22 aprilie 2025 4108 afişări

Un peisaj cu palmieri, mare turcoaz şi 330 de zile de soare pe an. Nu e doar un fundal de screensaver sau o destinaţie de vacanţă, ci noua realitate pentru tot mai mulţi români care aleg să investească în proprietăţi de lux pe coasta Spaniei. Iar cel care le intermediază acest vis este un tânăr de doar 25 de ani, Darcy Maxim, născut şi crescut în mijlocul industriei imobiliare spaniole.

 

Am început pentru că tatăl meu a fost timp de 25 de ani în acest domeniu – era genul old-school, lucra cu străini, vindea şi cumpăra. Am intrat în afacere alături de el pentru câţiva ani, dar mi-am dorit să duc lu-crurile la un alt nivel”, povesteşte Darcy în interviul acordat pentru ZF Real Estate by Storia. În prezent, conduce o agenţie imobiliară în Costa Blanca, cofondată alături de prietenul său Bruno, care în doar trei ani şi jumătate a ajuns la un volum de vânzări de 30 de milioane de euro anual – cu obiectivul ambiţios de a atinge 50 de milioane în 2025. Românii au devenit rapid una dintre cele mai dinamice categorii de clienţi pentru agenţia lui Darcy. „Ce m-a impresionat mult a fost că atunci când am intrat pe această piaţă, mi-am luat un partener român şi am început să vând împreună cu el.

Nu era ceva tipic pentru mine, nu lucrasem cu români până atunci. Dar au început să vină clienţi români şi cumpărau după doar trei-patru vizionări – proprietăţi de 700.000, 1 milion, 1,2 milioane de euro. Aşa a început totul cu românii.” Nu este o excepţie, ci pare să fie începutul unui nou val. „Vedem tot mai mulţi străini care cumpără locuinţe aici, mai ales din categoria premium. Doar anul acesta, în Costa Blanca, au fost două tranzacţii de peste 5 milioane de euro – lucru atipic până acum.” 

În timp ce piaţa din Marbella este deja consacrată şi mult mai scumpă, Costa Blanca devine alternativa elegantă şi accesibilă pentru cei care vor lux discret. „Mulţi mă întreabă: «Dar de ce vin oamenii în Costa Blanca?» Răspunsul e simplu: primul motiv este soarele – avem 330 de zile însorite pe an. Al doilea motiv sunt preţurile. De exemplu, în Mar-bella, preţurile sunt aproape duble. Mulţi vor o proprietate de 700.000, 1 milion, 2 milioane – şi vor ceva frumos. În Marbella, ar costa 4–5 milioane. Aici au acces la aceleaşi beneficii, dar cu o investiţie mai mică. În plus, zona este una foarte discretă – nu vezi multe maşini luxoase pe stradă. Sunt mulţi oameni bogaţi, dar sunt low profile. E o atmosferă mai relaxată.” Cumpărătorii români sunt, în marea lor majori-tate, antreprenori de succes, în special din Arad, Constanţa, Timişoara şi, mai nou, Bucureşti. Mulţi provin din zona IT şi caută case cu personalitate, nu doar minimalism modern. „Vor case care au carac-ter, cu istorie de 20-30 de ani dar moderne în interior. Din exterior vezi o casă mare, frumoasă, în stil mediteranean, cu vedere la mare, piscină – toate au cam acelaşi lucru.” 

Chiar dacă achiziţiile încep de la 300.000 de euro, majoritatea tranzacţiilor în rândul clienţilor români se încadrează între 1 şi 1,5 milioane. Este o piaţă în creştere constantă, susţinută nu doar de infrastructura locală, ci şi de proximitatea geo-grafică – la doar câteva ore de zbor de marile oraşe din România. „Englezii sunt la două ore, belgienii la două ore şi jumătate, românii la trei ore şi jumătate distanţă. Pot trăi în paradis şi totuşi ajunge repede acasă.” Pentru mulţi români, achiziţia unei case în Costa Blanca este  însă a doua sau a treia reşedinţă. Dar tendinţa pare clară: „Am observat acelaşi tipar şi la alţi clienţi. La început fac drumuri dus-întors, apoi decid să se stabilească aici. Spun: «Am tot ce îmi trebuie aici. Dacă vreau să ajung rapid în România, pot. Dar vreau să am aici baza.» Aşa că, în următorii ani, cred că vom vedea o comunitate românească tot mai mare în Costa Blanca.” Un alt aspect inedit, mai ales pentru piaţa românească, este modalitatea de plată. Majoritatea clienţilor – inclusiv românii – achiziţionează proprietăţi cu bani cash. „Sunt uimit – mulţi întreabă de credite, dar apoi renunţă. În Spania, obţinerea unui credit e complicată, nu e ca în America. În SUA e foarte uşor – am clienţi americani care obţin aprobarea în 24 de ore. Aici poate dura trei-patru luni până primeşti răspunsul final. Deci, majoritatea cumpără cash. Dar se pot obţine şi credite – în general, până la 60–70% din valoarea proprietăţii, nu mai mult.” 

Datele vorbesc de la sine: în ultimul an, agenţia lui Darcy a intermediat 20 de vânzări către români, cu o valoare medie situ-ată între 1 şi 1,5 milioane de euro. „Nu e tipic să vezi români aici. Dar vin tot mai mulţi, şi oameni cu ba-ni. Nu cumpără proprietăţi de 200-300.000 de euro, ci mai degrabă de la 500.000 în sus. Pentru mine e ceva impresionant – nu m-aş fi aşteptat ca în România să existe astfel de resurse financiare.” Întrebaţi ce anume nu găsesc în România şi caută în Spania, răspunsul nu ţine doar de infrastructură sau climă, ci mai ales de stilul de viaţă. „Cred că mulţi caută soarele şi le place cultura. Am observat că iubesc at-mosfera din Spania – muzica, ideea de a ieşi la tapas, viaţa în sate, unde toată lumea vorbeşte spaniolă, comunitatea deschisă, cu oameni care cântă la chitară pe stradă, veselie. Le place foarte mult asta.” Printre clienţii români se numără şi investitori care au achiziţionat hoteluri boutique, dar şi familii care îşi doresc o retragere discretă, cu vedere la mare. „Variază, dar în mare parte cerinţele sunt aceleaşi: ve-dere la mare, intimitate şi proprietăţi frumoase, aproape de apă.”

Cum arată antreprenoriatul în rezidenţialul de lux la 25 de ani? Pentru Darcy, Costa Blanca nu este doar o destinaţie de business, ci şi un teren de joacă an-treprenorial. Într-un stil de lucru complet diferit de generaţia tatălui său, el se bazează pe echipe special-izate, servicii integrate şi o experienţă personalizată pentru fiecare client. „Vreau ca experienţa să fie cât mai plăcută pentru client. Nu doar să le arăt case şi atât. Vreau să creez o experienţă.” Deşi foarte tânăr, Darcy are o viziune clară asupra extinderii businessului său. „Scopul nostru – de fapt, deja lucrăm la asta – este să dominăm complet zona dintre Javea şi Albir. Este cea mai frumoasă parte a coastei, segmentul central, unde sunt toate proprietăţile de top, cele de pe prima linie. Nu vrem să ne extindem spre Valen-cia, unde sunt mai mult apartamente – nu ne dorim asta. Vrem să deschidem aici două-trei birouri, iar apoi să coborâm spre Marbella şi să deschidem unul în Malaga şi unul în Marbella. Ăsta este obiectivul pe următorii 5-10 ani.” 

 

Când vine vorba despre investiţii imobiliare personale, Darcy Maxim are câteva criterii clare. „Locaţia – pentru mine e cel mai important. Apoi intimitatea, vederea la mare, liniştea. Şi minimum trei-patru dormitoare. Dacă o casă bifează toate aceste criterii, ştii că e o investiţie bună.”

Ce diferenţiază însă cu adevărat afacerea condusă de Darcy de restul pieţei este energia echipei şi atenţia obsesivă pentru experienţa clientului. „Suntem tineri, avem multă energie, muncim foarte mult şi toată echipa este foarte motivată. Suntem disponibili de dimineaţă până seara, la propriu. Investim toată viaţa noastră în asta. E viaţa mea – nu am altă viaţă. Asta e şi «soţia mea», ca să zic aşa.” Cu o echipă completă – fotografi, videografi, oameni de marketing, secretariat, avocaţi şi train-eri – fiecare agent se poate concentra 100% pe client. „Îi ducem la restaurante, le pregătim cazarea la hotel, ne ocupăm de tot. Vrem ca experienţa să fie cât mai plăcută pentru client. Când vine cineva din România, Belgia sau Olanda, vrem să simtă că este pe mâini bune – că are alături pe cineva care nu vrea să-l păcălească, ci să-i ofere cele mai bune recomandări, inclusiv legale. Vrem ca procesul să fie plăcut. Pentru mine, e important să ne şi distrăm cu clienţii, să existe bucurie.” Această abordare complet per-sonalizată vine la pachet cu o prezenţă online bine construită, pentru că – spune el – „brandingul per-sonal şi al companiei este esenţial în zilele noastre. E totul. Imaginea online contează enorm. Oamenii citesc fiecare detaliu – biografia, cine e compania, unde e localizată, ce recenzii are. Şi dacă ai o mică problemă sau pari necinstit, ai pierdut clientul. Apoi acel client vorbeşte cu alţi trei, apoi cu alţi şase – şi ai pierdut mii de euro doar dintr-un mic lucru greşit.”

În spatele determinării sale stă şi o motivaţie aparte: visul de a ajunge la Netflix – la propriu. „Ryan Serhant. Îl ştii pe tipul de pe Netflix? Ei bine, el mă antrenează. Chiar mă pregăteşte pentru a construi compania. Cred că sunt singurul din Spania care parte de coaching cu el. Scopul meu este să fac un show pe Netflix şi să creez cea mai mare companie imobiliară din Europa. Şi o voi face. Am timp.”  România nu se află (încă) pe lista sa de expansiune, dar ţara rămâne în mod clar aproape de inima lui. „Nu încă. Aici am deja foarte mult de făcut. Piaţa este foarte mare, sunt multe oportunităţi, multe case în construcţie. Tocmai s-a construit aici un hotel de peste 100 de milioane de euro – unul dintre cele mai mari centre de wellness din Europa. E ceva impre-sionant. Au construit şi cel mai bun centru sportiv din Europa. Acum se fac hoteluri pe prima linie, la câţiva paşi de plajă, cu servicii VIP. Pentru mine, ca agenţie, asta e pozitiv – va atrage şi mai mulţi clienţi. Marketingul pe care îl fac este incredibil.”

Totuşi, România a devenit o destinaţie de vacanţă pentru el. Deşi trăieşte în fiecare zi într-un peisaj demn de cărţile poştale, Darcy se întoarce regulat în vacanţă – la Stâna de Vale. „Mă duc sus, în munţi, închiriem o căsuţă de lemn cu saună. Mâncare tradiţională românească, pălincă – îmi place la nebunie. Ultima dată am adus şi lăutari. Mergem cu snowmobile timp de trei-patru zile. Şi mai vizitez şi clienţi – de exemplu, un tip foarte fain care are o companie de lemn, se numeşte Bivenil. Mă primeşte acasă, îmi arată totul – este absolut senzaţional. Iubesc senzaţia de a fi în România. Uneori tânjeşti după ceea ce nu ai. Nu că ceea ce ai nu ar fi bun – românii vor să vină aici, dar eu vreau să merg acolo.” Când vine vorba despre investiţii imobiliare personale, are câteva criterii clare. „Locaţia – pentru mine e cel mai important. Apoi intimitatea, vederea la mare, liniştea. Şi minimum trei-patru dormitoare. Dacă o casă bifează toate aceste criterii, ştii că e o investiţie bună.” Pe fondul acestui succes, relaţia cu tatăl său – veteran în imobiliare – a trecut printr-un moment de tranziţie. „De fapt, el şi-a închis afacerea. Din cauza mea? Nu ştiu... Am discutat când am plecat, dar trebuia să fac ceea ce trebuia să fac ca să pot creşte şi să devin cine îmi doresc să fiu. Nu suntem în competiţie. Mai vine une-ori la birou, face traininguri – e old school, are cam 63 de ani acum. Spune poveşti şi toată lumea îl as-cultă cu plăcere. Dar imobiliarele s-au schimbat mult.” Pentru cei care vor să înceapă un drum similar, sfatul lui Darcy e sincer şi direct: „Găseşte-ţi un mentor care a ajuns deja acolo unde vrei şi tu să ajungi. El te poate ghida, te poate ajuta să eviţi greşelile şi să te dedici complet. Renunţă la toate distragerile care nu te ajută să evoluezi. Mută-te din locul în care ai crescut – nu rămâne în oraşul natal. Mergi de-parte. Te va ajuta să îţi limpezeşti mintea şi să îţi atingi potenţialul.”    

 

Bio Darcy Maxim

1. Darcy Maxim este cofondatorul Costa Blanca Investments, una dintre cele mai dinamice agenţii de imobiliare de lux din Spania;

2. A învăţat meseria de la tatăl său, Marc Troch, veteran al industriei, şi şi-a început cariera la doar 19 ani;

3. Cu o viziune orientată spre inovaţie şi o înţelegere profundă a pieţei din Costa Blanca, Darcy a trans-format agenţia într-un reper regional, axat pe servicii premium şi marketing digital inteligent;

4. În prezent, colaborează cu clienţi din întreaga Europă şi este o voce activă în domeniul imobiliar, susţinând seminarii şi dezvoltând constant noi direcţii de business.

Sursa: costablancainvestments.com

 

Trei întrebări şi răspunsuri din interviul cu Darcy Maxim:

Cine sunt românii care cumpără proprietăţi de lux în Spania?

Sunt toţi oameni de afaceri, proprietari de companii. Cei mai mulţi provin din Arad, Constanţa, Timişoara şi, mai nou, din Bucureşti – mulţi din zona IT. Caută vile în stil mediteranean, cu personalitate, vedere la mare, piscină şi intimitate. Preţul mediu? Între 1 şi 1,5 milioane de euro.

Ce îi atrage pe români să investească în Costa Blanca?

Soarele, cultura, simplitatea şi stilul de viaţă. Le place atmosfera spaniolă – muzica, tapasurile, comuni-tăţile deschise. Mulţi au început cu a doua sau a treia reşedinţă, dar tot mai mulţi vin tot mai des şi decid să se mute definitiv.

Cum vezi tu piaţa imobiliară din Costa Blanca în următorii ani?

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
real estate,
locuinte,
costuri,
spania,
case,
marbella
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori