Real Estate. Cum se poate digitaliza industria imobiliară?

Autor: Ioana Matei Postat la 14 octombrie 2024 35 afişări

Real Estate. Cum se poate digitaliza industria imobiliară?

Cu rădăcini bine ancorate în 12 ţări şi sprijin financiar de 3,5 milioane de euro, start-up-ul românesc Bright Spaces şi-a propus să redeseneze piaţa imobiliară şi visează la orizonturi globale, cu ochii aţintiţi spre Statele Unite. Cu ambiţia de a atinge venituri recurente de 2,5 milioane de euro până anul viitor, Bright Spaces deschide calea către o nouă eră a real estate-ului digitalizat.

„Într-adevăr, se vorbea mai puţin despre digitalizare în industria de real estate, dar în prezent se discută din ce în ce mai mult despre această tendinţă. Clienţii noştri, atât curenţi, cât şi viitori, caută modalităţi prin care tehnologia noastră poate fi aplicată sau îşi doresc chiar să înceapă cu noi procesul de digitalizare,” explică Cătălin Drăguţoiu, Head of Sales la Bright Spaces, raţiunea start-up-ului pe care îl reprezintă. Începuturile companiei se leagă de câştigarea primului hackathon organizat în 2019 în sud-estul Europei pe tema digitalizării leasingului pentru centre comerciale. Potrivit reprezentanţilor companiei, Bright Spaces este un start-up proptech european venture backed ce oferă o soluţie digitală completă de prezentare şi comercializare a spaţiilor de birouri şi rezidenţiale. Cu ajutorul vizualizării în mediu 3D, disponibilitatea digitală a spaţiilor şi diferite module de automatizare, optimizare şi digitalizare a acţiunilor specifice procesului de închiriere sau vânzare, Bright Spaces urmăreşte creşterea numărului de cereri relevante şi închiderea mai rapidă a înţelegerilor comerciale din aceste segmente. „Suntem o echipă de 23 de persoane, dar nucleul este format din cei doi cofondatori şi câţiva colegi care au pornit împreună acest proiect. Analizând piaţa, ne-am dat seama că real estate-ul include cel mai mare asset class din lume şi, în acelaşi timp, cel mai puţin digitalizat. Aşa a început povestea noastră”, spune Drăguţoiu. Acum, Bright Spaces are implementări în 12 ţări de pe patru continente, cu birouri în Bucureşti şi Londra. „Da, ne dorim să cucerim lumea, dar ne dorim şi competiţie. Fiind la începutul digitalizării, este important să fim cât mai mulţi care construim acest drum”, adaugă el. Finanţarea iniţială a fost de 185.000 de euro, „cam cât un apartament cu două camere în Bucureşti”, precizează Drăguţoiu. Până acum, Bright Spaces a ridicat finanţări de 3,5 milioane de euro de la investitori cu renume, atât locali, cât şi internaţionali. „Investitorii ne-au ajutat foarte mult, nu doar financiar, ci şi prin cunoştinţele şi relaţiile lor. Am identificat o nevoie clară, pentru că soluţiile de leasing, mai ales în centrele comerciale, erau rudimentare sau inexistente”, continuă el. Platforma Bright Spaces acoperă trei verticale majore: office (60% din portofoliu), logistică (20%) şi rezidenţial (21%). Recent, compania a început să exploreze şi sectorul retail. „Piaţa de birouri a fost puternic afectată de pandemie. Am venit cu soluţii de vizualizare digitală a spaţiilor, fără a fi nevoie de interacţiuni fizice. Chiar şi acum, în contextul muncii hibride, tehnologia noastră ajută la adaptarea birourilor şi la gestionarea spaţiilor mobilate, pentru a le face mai atractive”, explică Drăguţoiu. Un element diferenţiator al Bright Spaces este pachetul complet oferit. „Suntem singurii care oferim atât soluţii pentru interior, cât şi pentru exterior, cu un layer de inteligenţă artificială care ne permite să scalăm rapid. În plus, oferim date şi analize care ajută dezvoltatorii să ia decizii informate”, subliniază Drăguţoiu. Până acum, Bright Spaces a gestionat peste 3 milioane de metri pătraţi de spaţii şi numărul continuă să crească. „Modelul nostru de business este bazat pe abonamente. Ne apropiem de 1 milion de euro în ARR (Annual Recurring Revenue), iar în ultimii trei ani am avut o creştere de 737%”, adaugă Drăguţoiu. Obiectivele pentru viitor? „Ne dorim să atingem un ARR de 2,5 milioane de euro până la sfârşitul anului viitor şi să deschidem o nouă rundă de finanţare Series A. De asemenea, ne pregătim pentru piaţa din Statele Unite, unde deja avem colaboratori”, spune Drăguţoiu. Bright Spaces continuă să se extindă, iar pentru Cătălin Drăguţoiu şi echipa sa, viitorul digitalizării în real estate pare a fi unul plin de oportunităţi. „Avem nevoie de prezenţă fizică în pieţele pe care le vizăm, mai ales în Statele Unite, pentru că gestionarea relaţiilor comerciale la distanţă poate fi dificilă”, concluzionează el.  


Carte de vizită:

1. Cătălin Drăguţoiu este un specialist în vânzări şi creştere de afaceri, cu o experienţă de peste 15 ani în coordonarea echipelor şi dezvoltarea strategiilor de vânzări. În prezent, deţine funcţia de Director, Head of Growth, EU la Bright Spaces, un start-up proptech european care oferă soluţii digitale pentru prezentarea şi comercializarea spaţiilor de birouri şi rezidenţiale.

2 . În cadrul companiei, Cătălin contribuie la extinderea pe pieţele europene, promovând soluţii de vizualizare 3D şi automatizare a proceselor de închiriere şi vânzare în sectorul imobiliar.

3. Anterior, a fost Export Sales Manager la Artema Plast - Gerosa Group, unde a coordonat echipele de vânzări din mai multe ţări şi a implementat strategii de creştere pentru compania românească lider în ambalaje flexibile şi etichete. De asemenea, a ocupat funcţia de Partner/Sales Manager la Trade Media.


Trei întrebări şi răspunsuri din interviul cu Cătălin Drăguţoiu, Director Head of Growth, Bright Spaces:

1.Care este valoarea totală a spaţiilor gestionate de voi?

Până acum am gestionat peste

3 milioane de metri pătraţi şi numărul este în continuă creştere.

2.Care a fost valoarea iniţială a finanţării, cu care aţi pornit businessul Bright Spaces?

185.000 de euro, cam cât un apartament cu două camere în Bucureşti.

3.Cum vezi viitorul tehnologiei în real estate?

Cred că în următorii 10 ani, toţi jucătorii mari vor avea „digital twins” pentru proprietăţile lor, iar tehnologia va deveni esenţială pentru vizualizarea şi gestionarea spaţiilor.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.