Volkswagen vrea să intre pe piaţa low-cost. Nemţii pregătesc maşina care va zgudui Europa
Gigantul auto Volkswagen a decis să demareze propriul proiect de autovehicule low-cost cu preţuri pornind de la 8.500 de euro, păşind pe urmele concurentului Renault şi a mărcii acestuia Dacia, informează La Tribune.
Vehiculele produse de Volkswagen vor fi comercializate din 2016 şi vor concura cu maşinile low-cost ale competitorilor din industria auto, modele care au înregistrat creşteri important în ultimii cinci ani, pe fondul crizei economice globale.
Într-un interviu acordat Der Spiegel, un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat că nemţii sunt interesaţi de producerea unei serii de maşini ieftine. Destinaţiile principale ar fi China, Rusia, America de Sud şi statele cu economii emergente.
Gama de maşini va pleca de la un preţ low-cost şi va concura mărcile de succes pe acest segment, Dacia şi Datsun. Problema Volkswagen va fi însă modul în care va poziţiona această nouă gamă în raport cu automobilele pe care le produce în prezent.
"Lucrăm la un vehicul cu preţuri foarte mici, sub standardul curent de 8.500 de euro din China", a declarat Christian Klinger, membru al board-ului Volkswagen. "Europa de Vest nu este o ţintă prioritară, însă nu putem ştii cum vor decurge lucrurile."
Volkswagen a mai avut o încercare în acest sens, realizând o alianţă cu producătorul japonez Suzuki pentru realizarea unor modele low-cost. Diferenţele de strategie dintre cele două companii au dus însă la blocarea tuturor proiectelor. Cu toate acestea, Volkswagen încă deţine 19,9% din acţiunile Suzuki.
Profitul Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a crescut în primul trimestru cu 22%, la 2,86 miliarde euro, datorită vânzărilor record înregistrate de mărcile de lux Audi şi Porsche.Datele se referă la profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT), care a avansat faţă de nivelul de 2,34 miliarde euro raportat cu un an în urmă, transmite Bloomberg. Rezultatele companiei germane au depăşit estimările analiştilor din piaţă. Veniturile Volkwagen au urcat cu 2,7% în perioada analizată, la 48,7 miliarde euro.
Dacia vinde anual în Europa circa 300.000 de unităţi. Mai exact, în 2013 s-au vândut 87.681 Dacia Duster, 121.169 Sandero, 33.244 Lodgy, iar restul modele Logan.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro