Andra Stroe, Business Magazin: Libertatea, o condiţie pentru succes. Şi mult mai mult de-atât
Când am citit răspunsurile voastre legate de ce înseamnă, pentru fiecare, libertatea, m-am bucurat că, dincolo de conceptul per se, v-aţi construit propriile definiţii ale acesteia. Pentru unele dintre voi, libertatea reprezintă o condiţie pentru succes, lucru care mi-a amintit de povestea Nadiei Nadim, o femeie de origine afgană care, după ce tatăl ei a fost ucis de talibani, a reuşit să plece împreună cu restul familiei din ţara natală, şi, stabilită în Danemarca, o ţară liberă, a reuşit să obţină nişte performanţe extraordinare: a câştigat campionatul naţional de fotbal feminin din Franţa, devenind cea mai influentă şi cea mai mare fotbalistă afgană din toate timpurile. În paralel cu activitatea sportivă, şi-a construit un parcurs de succes şi în medicină, devenind chirurg, şi vorbeşte totodată în jur de zece limbi străine.
Pentru altele, libertatea e echivalentă cu bucuria de a călători, pe care o împărtăşesc din plin la rândul meu.
Nu pentru puţine femei-lider din business, libertatea înseamnă şi responsabilitate, pentru cei din echipă, pentru bunăstarea şi îndrumarea lor, pentru asigurarea unui mediu în care oamenii să îşi poată împărtăşi ideile, opiniile. Dar mai ales, această libertate, tradusă prin responsabilitate, e şi despre curajul de a o folosi, în primul rând, pentru a decide, iar mai apoi, pentru a-ţi asuma rezultatele acestor decizii.
Una dintre respondentele noastre a amintit şi de vremurile în care libertatea nu era încă „la liberă circulaţie”: „Aş vrea să spun că pentru mine libertatea este normalitatea. Dar ca cineva care şi-a trăit o parte importantă a vieţii înainte de decembrie 1989, este de fapt un privilegiu. Pentru că este şansa generaţiei mele de a-şi arăta valoarea, nu numai într-un context local ci şi ca parte a unui ecosistem internaţional.”
Acum, ieşiţi şi din criza COVID, din lockdown şi restricţii, ne-am reobişnuim să luăm libertatea „for granted”, şi din acest motiv, poate nu ne bucurăm de ea pe cât ar trebui. De aceea, vă sfătuiesc să îi descoperiţi toate valenţele şi să le exploataţi din plin!
Metodologie
BUSINESS Magazin publică, an de an, răspunsuri de la cele mai vizibile antreprenoare sau reprezentante ale multinaţionalelor, a căror prezenţă în paginile următoare a fost asigurată în baza unor criterii devenite deja tradiţionale: polivalenţa (varietatea proiectelor în care sunt implicate în business şi în afara businessului); notorietatea; gradul de implicare socială; depăşirea obstacolelor din parcursul profesional; numărul de angajaţi şi veniturile companiilor pe care le reprezintă (date oferite de reprezentanţii firmelor sau regăsite în datele publice disponibile). Anul acesta, în baza solicitărilor primite din piaţă, numărul de profiluri publicate în catalog a ajuns la 118 (numărul de 100 fiind mai degrabă un simbol al acestui proiect şi, de ce nu, o notă pe care noi o acordăm leadershipului feminin).. Nici aşa nu am publicat cu siguranţă toate exemplele feminine de succes din businessul românesc, dar suntem deschişi la promovarea acestora în ediţiile următoare ale acestui proiect şi în articole ale revistei Business Magazin. Pentru ediţia din acest an, femeile lider din anuar au răspuns unor întrebări referitoare la motivaţie (ce le motivează să evolueze), la cele mai importante realizări ale lor ca lider, precum şi la ceea ce înseamnă libertatea pentru ele, în business şi nu numai. Acesta nu este un clasament, iar ordinea aranjării poveştilor în pagini este aleatorie.
Andra Stroe este editor, Business Magazin
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro