CSR 2022. Educaţie financiară în şcolile din România - Raiffeisen Bank România
Motivaţie:
Proiectul îşi propune să schimbe statisticile legate de nivelul de educaţie financiară a românilor şi să îi înveţe pe elevi un comportament financiar sănătos şi chibzuit de la cele mai mici vârste. „Lipsa educaţiei financiare conduce la o serie de probleme, precum economii inexistente, venituri reduse, grad de îndatorare ridicat etc. Prin programele noastre de educaţie financiară încercăm să ajungem la un număr cât mai mare de persoane, având un impact direct asupra bunăstării acestora şi creşterii nivelului de trai.”
Descrierea proiectului:
Dezvoltat local, proiectul ţinteşte elevii şi profesorii din şcolile din România. Programul de educaţie financiară desfăşurat prin parteneriatul Raiffeisen Bank – Junior Achievement Romania în anul şcolar 2021-2022 are ca obiectiv educarea tinerei generaţii pentru dezvoltarea unui comportament financiar responsabil, în mod practic, prin module learning by doing şi blended learning. Pe parcursul proiectului peste 40.000 de elevi de şcoală primară şi liceu, din 680 de şcoli din toată ţara urmează cursuri de educaţie financiară sub coordonarea a peste 1.400 de profesori, dar şi cu participarea voluntarilor Raiffeisen Bank. Proiectul include trei direcţii: Educaţie financiară pentru clasele primare – singurul program care asigură continuitate în educarea financiară a elevilor pe durata întregului ciclu primar; Educaţie financiară pentru elevii de liceu – proiectul „Susţin educaţia financiară în comunitatea mea” pentru educarea elevilor de liceu în scopul dezvoltării unui comportament financiar sănătos; Curs de tip train the trainers pentru profesori, pentru formarea şi certificarea competenţelor financiare şi antreprenoriale, dar şi pentru atragerea de noi profesori către educaţia financiară-antreprenorială şi către proiect. Corelat acestor direcţii, proiectul oferă modele educaţionale în format hybrid learning, gata de integrat în curriculumul şcolar, de către profesori şi voluntari, cu resurse ITC minime. Conţinuturile prevăzute în cadrul proiectului sunt adaptate specificului vârstei şi nivelului de dezvoltare cognitivă şi contribuie la formarea de abilităţi şi comportamente responsabile necesare gestionării banilor prin economisire, investiţilor sau utilizării instrumentelor financiare, iar activităţile propuse în cadrul acestuia au la bază abordarea learning by doing, în care primează exemplele, studiile de caz şi exerciţiile de lucru în echipă, pentru argumentare şi luarea deciziilor. Valoarea financiară a investiţiei în acest proiect se ridică la 137.000 de euro.
Rezultate:
Numărul beneficiarilor direcţi se ridică la peste 25.100 de elevi din clasele 0-IV, din 599 de şcoli din România (din mediul urban şi rural), peste 14.900 de elevi din clasele IX – XII, din 319 licee din România (din mediul urban şi rural) şi peste 1.400 de profesori care predau cursurile de educaţie financiară. Beneficiari indirecţi sunt cei peste 60.000 de părinţi ai elevilor care urmează cursurile de educaţie financiară, colegi ai profesorilor implicaţi în proiect, care pot deveni mai receptivi la acest model de predare datorită recomandărilor primite de la persoane-resursă, şi voluntari Raiffeisen Bank care îşi aduc contribuţia în comunitate, valorificându-şi cunoştinţele şi abilităţile profesionale în contexte diferite de activitatea cotidiană.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro