Retrospectiva anului economic 2012, FARMA & SERVICII MEDICALE - Unde sunt plusurile de altădată?
VALOAREA MEDICAMENTELOR ELIBERATE CĂTRE PACIENŢI ÎN ROMÂNIA A ATINS NIVELUL DE 2,88 MILIARDE DE LEI LA PREŢ DE DISTRIBUŢIE ÎN AL TREILEA TRIMESTRU AL ANULUI 2012, în creştere cu 5,2% comparativ cu trimestrul al treilea din 2011, potrivit unui studiu Cegedim, companie specializată în studii şi analize de piaţă în domeniul farmaceutic.
"Reducerea creşterii pieţei în lei comparativ cu ultimii ani, dublată de creşterea moderată în volum şi zile de tratament, arată încă o dată paradoxul în care se găseşte România în privinţa asistenţei cu medicamente: consumă pe datorie mai mult decât resursele alocate, dar mult sub nevoile de sănătate reale", spune Petru Crăciun, directorul general al Cegedim România. Crăciun anticipează că temperarea dezechilibrului bugetar prin suprataxarea companiilor producătoare va continua însă să agraveze problemele privind disponibilitatea şi accesibilitatea multor medicamente. Astfel, dacă 2012 va încheia cu o creştere cu 9,3% în lei, în condiţiile sprijinului "aproape necondiţionat" din partea producătorilor, prognoza pentru 2013 este modestă, de creştere cu doar 1,4% în lei, ceea ce în condiţiile uşoarei deteriorări a ratelor de schimb ar însemna o scădere de 1,3% în euro şi de 1,7% în dolari". Prin comparaţie, valoarea pieţei farma în 2011 a fost de 2,55 miliarde de euro, un plus de 11,5% faţă de anul precedent.
PIAŢA SERVICIILOR MEDICALE PRIVATE, una dintre cele mai dinamice în ultimii ani, a înregistrat o ascensiune de doar 2-3% în 2012, potrivit datelor puse la dispoziţie de companii în luna decembrie. Valoarea pieţei este estimată la 400 de milioane de euro, jumătate din venituri fiind realizate de primii zece jucători. "Este probabil pentru prima dată în ultimii ani când criza financiară şi-a pus amprenta şi asupra sectorului medical privat", spune Mihai Marcu, preşedintele CA al MedLife, operatorul numărul unu în piaţă după cifra de afaceri. În viziunea sa, explicaţiile se leagă de puterea de cumpărare în scădere a românilor, dar şi de faptul că boom-ul investiţiilor de anii trecuţi în unităţi noi sau retehnologizare s-a temperat, iar piaţa în sine a stagnat. Comparativ cu 2011, când laboratoarele reprezentau cel mai dinamic segment pe zona de retail, anul acesta laboratoarele au înregistrat creşteri mai modeste pe fondul scăderii numărului de analize procesate per pacient.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro