Care este compania ce preia conducerea companiilor de asigurări din România după falimentul liderului pieţei, City Insurance
După falimentul liderului pieţei, City Insurance, Groupama a prins avânt. Contextul pieţei normalizate din punctul de vedere al preţurilor practicate a propulsat asigurătorul cu origini franceze în fruntea întregii pieţe în primele şase luni din 2022. Cea mai mare contribuţie a venit din zona RCA, un segment pe care compania a avut o expunere relativ limitată în anii DE dinainte de 2021.
Groupama Asigurări, compania locală a asigurătorului francez cu acelaşi nume, îşi previzionează un volum al primelor brute subscrise de circa 2 miliarde de lei pentru finalul anului 2022, după ce în ultimii ani, odată cu falimentul liderului pieţei City Insurance, şi-a reorientat strategia captând mai mult din piaţa RCA. François Coste, CEO-ul Groupama Asigurări, a explicat că, după falimentul liderului pieţei, în septembrie 2021, în contextul normalizării pieţei şi a migrării unui număr mare de clienţi către oferta Groupama, compania a consemnat un avans semnificativ al subscrierilor, mai ales pe linia RCA. „După primele 6 luni ale anului, suntem lideri de piaţă, veniturile noastre atingând peste 1,56 miliarde lei. Ne aşteptăm, aşadar, să închidem anul cu rezultate foarte bune, mult peste cele înregistrate în 2021, atunci când am atins un volum total al primelor brute subscrise de 1,63 miliarde lei, în creştere cu 53% faţă de 2020. După primele 9 luni din 2022, cifra noastră de afaceri a atins 2,16 miliarde de lei”, susţine François Coste.
Deşi Groupama se află pentru prima dată în istorie pe prima poziţie în clasamentul celor mai mari companii de asigurări din România, conform datelor din primele şase luni ale anului 2022, CEO-ul companiei spune că această reuşită nu a fost un scop pentru Groupama. „Asumarea responsabilităţii în normalizarea pieţei a însemnat, printre altele, şi o creştere accentuată a subscrierilor RCA, asta şi în contextul în care activăm pe o piaţă în care RCA este un produs important pentru clienţi şi, ca atare, este important şi pentru noi. Pe o piaţă RCA care se normalizează, Groupama a luat cota sa de piaţă firească. Mai mult decât atât, tot acest proces a însemnat şi o adaptare a programului de reasigurare pentru portofoliul RCA şi consolidarea fondurilor proprii eligibile să acopere necesarul de capital şi să asigure o rată de solvabilitate care să permită o dezvoltare sustenabilă.” În acelaşi timp, François Coste a mai adăugat că trei motive au stat la baza acestei creşteri semnificative pe zona RCA.
„După falimentul liderului, piaţa RCA s-a normalizat şi a devenit sustenabilă, nu mai avem dumping, iar autorităţile României au aliniat legislaţia în conformitate cu Directivele europene. În aceste condiţii, Groupama şi-a asumat o cotă de piaţă mult mai mare în RCA, mizând pe principiul calităţii la un preţ corect, deoarece RCA este un produs important deopotrivă pentru clienţii persoane fizice, dar şi juridice, şi, de asemenea, şi pentru brokeri, care au confirmat încrederea lor în Groupama.”
Pe de altă parte, creşterea semnificativă a volumului de prime brute subscrise a însemnat, de asemenea, anumite provocări cu care Groupama s-a confruntat. François Coste a explicat că au fost trei mari provocări cu care compania s-a confruntat, respectiv absorbirea unui volum de lucru mult peste dublu, păstrarea calităţii şi susţinerea solvabilităţii. „Să absorbim un volum de lucru mult peste dublu, să păstrăm calitatea în tot ceea ce facem şi să susţinem solvabilitatea. Am pornit de la un nivel de automatizare care ne-a ajutat să absorbim valul de poliţe noi şi ne-am străduit să accelerăm iniţiative de automatizare şi simplificare. Ne-am bazat pe grupul nostru pentru a susţine solvabilitatea companiei la un nivel potrivit. Între 2020 şi sfârşitul T4/2022 am primit 500 mil. lei sub formă de finanţare adiţională, un semn clar de încredere în piaţa noastră.”
„Ne-am confruntat cu trei provocări: să absorbim un volum de lucru mult peste dublu, să păstrăm calitatea în tot ceea ce facem şi să susţinem solvabilitatea. Ne-am bazat pe Grupul nostru pentru a susţine solvabilitatea companiei la un nivel potrivit. Între 2020 şi sfârŞitul T3/2022 am primit 500 mil. lei sub formă de finanţare adiţională.”
François Coste, CEO, Groupama Asigurări
CEO-ul Groupama Asigurări a mai adăugat că piaţa RCA s-a reaşezat şi a devenit sustenabilă, iar acum este o piaţă competitivă. „De altfel, o piaţă RCA sănătoasă este o fundaţie bună pentru evoluţia acestei industrii. Din fericire, există numeroase iniţiative de informare şi educare a consumatorilor, care vor duce la o mai bună înţelegere a conceptului de risc, a nevoii de asigurare şi, implicit, la o diversificare a interesului pentru o varietate mai largă de produse de asigurare, inclusiv din zona de sănătate şi viaţă. Piaţa asigurărilor va creşte, ca urmare a creşterii PIB-ului României combinată cu un grad de penetrare mai ridicat (acum 1,5% în România, faţă de 9% în Franţa). În ceea ce priveşte compania noastră, ne aşteptăm în continuare la creşteri, bineînţeles nu la fel de accelerate ca cele de până acum.”
Vorbind despre piaţă, în general, François Coste observă piaţa asigurărilor din România este destul de concentrată pe zona auto, iar diversificarea în afara asigurărilor auto este parte din strategia Groupama. „Asigurările nonauto au crescut cu 16% în primele 9 luni. Multe dintre tendinţele care se vor aşeza până la finalul anului sunt consecinţe ale schimbărilor generate de vremurile pe care le traversăm. Am văzut un interes în creştere pentru asigurările de călătorie, drept dovadă românii au aşteptat cu nerăbdare să depăşim limitările şi să putem călători din nou. Schimbări au fost şi în ceea ce priveşte asigurările de persoane, unde în primele nouă luni ale anului am înregistrat o creştere de 29%. Sunt schimbări care vin, probabil, şi pe fondul unor modificări în percepţia fiecăruia despre risc şi dintr-o mai mare deschidere faţă de ideea de prevenire.”
Groupama Asigurări a ajuns la finalul primelor şase luni din 2022 la un volum al primelor brute subscrise de 1,56 miliarde de lei, un volum aproape triplu faţă de perioada similară a anului trecut. Din totalul subscrierilor, 877 de milioane de lei au fost prime brute subscrise doar pe segmentul RCA, însemnând o pondere de 56,3%. Astfel, în timp ce pe segmentul RCA, compania a reuşit să avanseze până pe poziţia a doua, fiind practic al doilea cel mai mare asigurător RCA din piaţă, după Euroins, la nivelul întregii pieţe, avansul semnificativ consemnat pe zona RCA a propulsat compania în poziţia de lider al întregii pieţe.
De-a lungul timpului, Groupama Asigurări a înregistrat creşteri ale volumului de prime brute subscrise între 9 şi 16%, în timp ce în patru din ultimii 10 ani, compania a consemnat şi scăderi a volumului de prime brute subscrise. Singura scădere mai accentuată a fost consemnată în anul 2013, respectiv o scădere a subscrierilor cu 11% până la 711 mil. lei. Cu toate acestea, începând cu anul 2021, an în care fostul lider al pieţei, City insurance a intrat în faliment, Groupama a consemnat cel mai mare avans de până atunci, de 53% comparativ cu anul anterior, până la peste 1,6 miliarde de lei. Ulterior, primele şase luni ale anului 2022 au adus aproape o triplare a subscrierilor, la un nivel foarte aproape de cât a subscris compania în tot anul 2021.
Deşi evoluţia Groupama din ultimul an poate fi pusă pe o ascensiune înregistrată de toată piaţa asigurărilor, o privire mai atentă la volumul subscrierilor pe zona RCA arată de unde a venit avansul puternic al companiei. Groupama Asigurări a fost în ultimii şase ani un jucător relativ mic pe piaţa RCA, cel mai mare volum al subscrierilor consemnat în perioada 2016-2020 fiind de 282 mil. lei. Anul 2021 a ajuns un nivel de aproape 5 ori mai mare al subscrierilor, până la 540 mil. lei, iar primele şase luni din 2022 a adus un avans de 17 ori, respectiv o creştere de 1.587% faţă de perioada similară a anului trecut, nivelul fiind aproape cât a subscris compania cumulat în anii 2016-2020.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro