CSR 2024. NN Asigurări de Viaţă: Fondul de burse pentru viitori antreprenori NN şi EA - The Entrepreneurship Academy
Motivaţie:
Viitoarele generaţii de antreprenori şi profesionişti din România vor fi cele care vor susţine în mod direct dezvoltarea pe termen mediu şi lung a României din punct de vedere economic, al mediului de business, educaţional şi nu numai. 55% dintre tineri spun însă că îşi doresc să plece din România şi să se stabilească în străinătate şi, dintre ei, o treime vor cel puţin să-şi poată continua studiile la facultăţi din afară, arată o analiză publicată recent de organizaţia Salvaţi Copiii. Motivul pentru mai mult de un sfert dintre tineri vor să înveţe peste hotare îl reprezintă percepţia privind oportunităţile legate de educaţie pe care le oferă străinătatea. „Oportunităţi există însă şi în România, iar în ultimii ani s-au dezvoltat inclusiv soluţii pentru a susţine tinerii să înveţe business şi antreprenoriat într-un mod aplicat, pentru a fi mai bine pregătiţi pentru viaţa profesională şi a putea dezvolta afaceri de succes în ţara lor”, afirmă Gabriela Lupaş-Ţicu, chief customer officer la NN Asigurări de Viaţă.
Descrierea proiectului:
NN a creat în 2023 primul fond de burse pentru viitori antreprenori din România, împreună cu EA - The Entrepreneurship Academy, cu misiunea să susţină educaţia tinerilor cu posibilităţi financiare limitate care visează să-şi înceapă propriul startup încă din timpul facultăţii. Fondul facilitează accesul la studii practice şi aplicate de business, la un ecosistem de resurse şi cunoştinţe, dar şi la mentori şi comunităţi antreprenoriale care le oferă experienţe practice şi îi susţin să fie mai bine pregătiţi pentru peisajul economic real din România.
„Fondul a pornit cu burse de peste 200.000 de euro acordate de NN, iar compania a dublat în acest an suma până la peste 400.000 de euro, pentru a susţine mai mulţi tineri să urmeze cursurile universităţii de business. Bursele contribuie la taxele de şcolarizare pe durata celor patru ani de studii în care tinerii au parte de educaţie practică de business şi îşi încep propria afacere”, declară Gabriela Lupaş-Ţicu.
NN oferă astfel burse de studii la EA - The Entrepreneurship Academy pentru al doilea an consecutiv, iar fondul creşte mai departe cu susţinerea mediului de business şi a oamenilor care vor să investească în educaţia viitoarei generaţii de antreprenori. Orice companie poate redirecţiona impozitului pe profit sau pe venit şi orice persoană se poate implica prin redirecţionarea impozitului pe venit sau prin contribuţii personale la fond.
Rezultate:
Prin susţinerea educaţiei şi antreprenoriatului, ca motor de dezvoltare a unei ţări prin impactul în economie, crearea de locuri de muncă şi promovarea inovaţiei, mai mulţi tineri pot evolua în ţara lor, iar România poate creşte într-un mod competitiv la nivel regional odată cu generaţiile viitoare de antreprenori.
17 tineri beneficiază deja de o bursă din fondul creat de NN şi EA - The Entrepreneurship Academy, iar obiectivul este ca numărul bursierilor să crească în fiecare an. Dincolo de susţinerea financiară, studenţii beneficiază de mentorat din partea membrilor de board NN, sesiuni de lucru pentru provocări concrete din business şi cursuri predate de profesionişti din echipa NN. Un exemplu este 24h Challenge, o iniţiativă prin care au primit o temă practică, bazată pe o situaţie reală, şi au dezvoltat propuneri aplicate în doar 24 de ore. Totodată, pe parcursul anului universitar, studenţii au 20 de săptămâni de practică în alte ţări din Europa, SUA şi Asia, dar şi 100 de vizite în companii din România şi cel puţin 20 în companii străine pentru a se conecta direct cu mediul de business local şi internaţional.
Toate aceste resurse ajută tinerii să înceapă propriul business chiar din perioada studiilor şi să înveţe practic tot ce au nevoie pentru a avea succes. Anul academic 2023-2024 s-a încheiat cu 49 de afaceri în diverse stadii de dezvoltare în mai mult de 80 de domenii, cu vânzări totale de aproape 1,2 milioane de euro. Studenţii au beneficiat de 800 de ore dedicate învăţării în echipă, 260 de ore de mentorat, 500 de ore dedicate teoriei şi practicii antreprenoriale, 200 de ore pentru dezvoltarea abilităţilor de leadership şi 250 de ore pentru dezvoltarea competenţelor transversale de afaceri.
Iar poveştile studenţilor EA - The Entrepreneurship Academy care au devenit antreprenori confirmă potenţialul, povesteşte Gabriela Lupaş-Ţicu. Aproape jumătate dintre absolvenţii EA - The Entrepreneurship Academy au iniţiat un business sau fac parte deja dintr-un start-up, iar mai mult de jumătate au debutat în lumea antreprenorială încă din perioada studenţiei, conform unui studiu realizat în octombrie 2023 în rândul absolvenţilor EA. Peste 48% dintre studenţi şi absolvenţi au deja propria afacere, cele mai cunoscute businessuri fiind Flip.ro, The Outfit, Glow2Go, Fustiţe cu Luminiţe, Confidas sau Difrnt, iar tinerii antreprenori absolvenţi EA - The Entrepreneurship Academy au generat numai în 2022 vânzări cumulate de 47,7 milioane de euro din businessuri începute în timpul facultăţii sau după absolvire.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro