De ce crede Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac, că firma de asigurări pe care o conduce se află în cel mai bun punct din istoria de 30 de ani în România
Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurător din piaţă, şi-a menţinut de-a lungul ultimilor 6 ani poziţia, ajungând în 2023 la cel mai mare volum al subscrierilor şi cel mai mare profit înregistrate de companie vreodată. Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac, consideră că firma de asigurări pe care o conduce se află în cel mai bun punct din istoria de 30 de ani în România.
Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurător din piaţa asigurărilor din România, şi-a continuat consolidarea poziţiei, ajungând la un volum al primelor brute subscrise de aproape 3,5 mld. lei, un avans mai mult decât dublu în ultimul deceniu, în timp ce profitul companiei a atins un maxim istoric de 346 mil. lei, de trei ori mai mare faţă de acum 6 ani. „Cred că Allianz-Ţiriac se află, în acest moment, în cel mai bun punct din istoria de 30 de ani în România. Anul acesta marchează 30 de ani de activitate pe piaţa din România, timp în care peste 6 milioane de români, clienţi Allianz-Ţiriac, au ales soluţiile de protecţie financiară pe care le oferim. (...) avem planuri ambiţioase şi în acest an”, a spus Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac. El a completat că anul trecut, Allianz-Ţiriac a înregistrat creşteri a nivelului de prime brute susbcrise pe toate liniile de business.
„Dacă ne uităm la ritm, asigurările de viaţă au marcat cel mai ridicat avans la nivelul portofoliului nostru, +30% la nivel de vânzări şi +26% în ceea ce priveşte numărul de clienţi care au optat pentru o astfel de poliţă. În acelaşi timp, cheltuiala totală cu daunele brute în 2023 a fost de aproximativ 2,1 miliarde de lei, reprezentând despăgubiri brute plătite şi variaţia rezervei de daune brute avizate şi neavizate. La finalul lui 2023, 1,6 milioane de persoane şi companii beneficiau de protecţia financiară oferită de Allianz-Ţiriac, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Cele mai puternice creşteri au fost înregistrate în segmentele asigurărilor de viaţă, asigurărilor auto şi a celor facultative pentru locuinţe. În acelaşi timp, numărul clienţilor care au achiziţionat asigurări online a crescut cu 59% în ultimul an, asigurările RCA, de bunuri sau de călătorie fiind cel mai frecvent achiziţionate în mediul online.”
În ciuda rezultatelor pe care compania le-a obţinut în ultimii 3 ani, respectiv creşteri consistente şi spargerea mai multor bariere, ajungând la maxime istorice pe piaţa locală, parcursul ultimului deceniu arată cum Allianz-Ţiriac a avut o evoluţie nu tocmai puternică pe piaţă. Deşi compania s-a menţinut la un nivel al primelor brute subscrise între 1 mil. lei şi 1,4 mld. lei, de-a lungul anilor a înregistrat şi scăderi uşoare de -4,02% în 2017 şi 2020.
Adevăratul motor al creşterii accelerate pe care compania a început să îl experiementeze se leagă de prăbuşirea fostului lider RCA, City Insurance spre finalul anului 2021. Din acel moment, piaţa a început să se reaşeze, iar jucătorii care înainte erau reticenţi în ceea ce priveşte o expunere mai mare pe segmentul asigurărilor RCA au prins curaj. Primul boom al subscrierilor Allianz-Ţiriac s-a văzut exact în anul respectiv, terminând cu subscrieri de peste 1,7 mld. lei. Compania a trecut astfel de nivelul de stagnare pe care l-a experimentat timp de 6 ani, urmând ca în 2022 să atingă un record absolut de peste 2,8 mld. lei, cu o creştere puternică (de peste 60%), iar anul trecut a închis cu aproape 3,5 mld. lei, ceea ce reprezintă o creştere de 21%.
Crearea sau clădirea unei strategii pe o linie de business precum RCA-ul s-a dovedit a fi nesustenabilă nu numai la City Insurance, ci şi la Euroins, al doilea lider RCA care s-a prăbuşit după City Insurance la diferenţă de puţin peste un an. Anterior, avem şi exemplele Astra Asigurări şi Carpatica Asig, o oglindă a ce s-a întâmplat recent cu City Insurance şi Euroins. De aceea, o strategie bazată doar pe o linie de business obligatorie înseamnă că pentru fiecare creştere a volumului compania are nevoie de capital suplimentar pentru a pune deoparte. Pentru că pe o astfel de linie de afaceri, pe măsură ce creşte în cotă de piaţă, compania acumulează şi multe daune care vor urma, având în vedere că este un segment al asigurărilor „cu coadă lungă”.
„Avem două motoare pe care le-am adăugat business-ului Allianz-Ţiriac, dincolo de abordarea noastră standard: rămânem un asigurător universal, cu produse complete, dar ne propunem să dezvoltăm mai mult linia de asigurări de viaţă şi să facilităm accesul la asigurări prin vânzările online.“ - Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac
Această mişcare nu poate fi posibilă dacă nu există diversificare. Allianz-Ţiriac, de-a lungul timpului, a încercat să menţină o pondere cât se poate de exhilibrată între RCA şi restul segmentelor pe care activează, iar anul trecut ponderea era de circa 50%. „Ne menţinem echilibrul privind ponderea RCA-ului în total portofoliu şi la finalul anului trecut aveam o pondere de aproape 50%. Rămânem un jucător activ pe piaţa de RCA, cu o rată combinată a daunelor de 97,4%”, a spus Virgil Şoncutean.
Din perspectiva strategiei, Virgil Şoncutean a explicat că a adăugat două motoare de business companiei, dincolo de abordarea standard. „Avem două motoare pe care le-am adăugat business-ului Allianz-Ţiriac, dincolo de abordarea noastră standard: rămânem un asigurător universal, cu produse complete, dar ne propunem să dezvoltăm mai mult linia de asigurări de viaţă şi să facilităm accesul la asigurări prin vânzările online. Ne propunem să ducem asigurările de viaţă mai aproape de fiecare persoană din România şi să adresăm deficitul tot mai mare de protecţie al populaţiei. În ultimii 10 ani am reuşit să creştem susţinut pe acest segment. De la 97 milioane de lei prime brute în 2014, am ajuns să încheiem anul 2023 cu aproximativ 359 milioane de lei, o creştere de 30% faţă de 2022, şi avem ambiţia să ajungem la 500 milioane de lei până în 2027”, susţine Virgil Şoncutean.
În ceea ce priveşte piaţa asigurărilor, anul trecut volumul primelor brute subscrise a ajuns la 18,2 mld. lei, înregistrând o creştere de 10% faţă de anul anterior. Din totalul subscrierilor, 15,2 mld. lei au fost pe zona asigurărilor generale, din care RCA-ul a înregistrat subscrieri de 9,3 mld. lei şi aproape 3 mld. lei au fost pe zona asigurărilor de viaţă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro