„Îmi caut mereu vocea potrivită, dar mi-am propus să învăţ şi să tac”
... spune Codruţa Furtună, director vânzări şi distribuţie şi membru de board la Allianz-Ţiriac, inspirată de Melinda Gates şi de mesajul ei că „o femeie cu o voce este, prin definiţie, o femeie puternică. Dar căutarea acelei voci poate fi remarcabil de dificilă”. Adaugă că acest lucru este o încercare pentru ea, dar înainte de toate ştie că va fi un demers valoros pentru toate interacţiunile sale, pentru că, în relaţia cu ceilalţi, să asculţi cu adevărat este un atu important.
.
Codruţa Furtună, director vânzări şi distribuţie şi membru de board la Allianz-Ţiriac
2.100 de agenţi şi consultanţi în asigurări
2,7 mld. lei este nivelul vânzărilor Allianz-Ţiriac în primele nouă luni din 2024, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior.
Codruţa Furtună este director vânzări şi distribuţie şi membru de board la Allianz-Ţiriac din 2021, după ce a condus anterior, din rolul de country manager, operaţiunile din România şi Republica Moldova ale Allianz Partners, divizia grupului Allianz specializată în furnizarea de servicii de asistenţă în asigurări şi linii speciale de asigurare.
Cu peste 20 de ani de experienţă în industria financiară, în roluri de management şi de vânzări, ea coordonează în prezent una dintre cele mai extinse reţele de vânzări din piaţa locală de asigurări, cu peste 2.100 de agenţi şi consultanţi în asigurări, precum şi un număr semnificativ de parteneriate cu brokeri de asigurare, companii de leasing şi bănci. Allianz-Ţiriac a înregistrat vânzări de 2,7 miliarde de lei în primele nouă luni din 2024, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior.
Asigurătorul ocupă poziţia a doua în clasamentul celor mai mari companii din domeniu, în cu un volum al primelor brute subscrise de peste 2,6 mld. lei, în creştere cu 5,6% în primele nouă luni din 2024 faţă de primele nouă luni din 2023. Cei 39 de asigurători care activează pe piaţa românească, 25 autorizaţi de ASF şi 14 sucursale, au subscris prime în valoare de 16,9 mld. lei în primele nouă luni din 2024, în creştere cu 12% faţă de 9 luni/2023, potrivit datelor publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Principalii cinci cei mai mari jucători de pe piaţa locală de asigurări deţin cumulat subscrieri de circa 10,5 mld. lei, însemnând 62% din volumul total al primelor brute subscrise de întreaga piaţă a asigurărilor.
1. Care este citatul cheie care vă defineşte viziunea profesională sau personală? Cum vă motivează acesta în activitatea zilnică?
„O femeie cu o voce este, prin definiţie, o femeie puternică. Dar căutarea acelei voci poate fi remarcabil de dificilă.” Mesajul aparţine Melindei Gates, o femeie foarte puternică şi o inspiraţie continuă pentru mine. Personal, îmi caut mereu vocea potrivită, este o întreagă călătorie, însă în 2025 mi-am propus să învăţ şi să tac. Este o încercare pentru mine, dar înainte de toate ştiu că va fi un demers valoros pentru toate interacţiunile mele. Pentru că ştiu că atunci când îţi foloseşti vocea poate părea uneori că nu asculţi suficient, iar în relaţia cu ceilalţi să asculţi cu adevărat este unul dintre cele mai puternice atuuri.
2. Cum arată „imaginea centrală” de pe vision boardul dumneavoastră? Ce simbolizează aceasta pentru dumneavoastră şi ce rol joacă în drumul profesional şi personal?
Caut să fiu mereu cea mai bună versiune a mea, pentru mine şi pentru ceilalţi. Ştiu că pot avea o contribuţie importantă în vieţile celor cu care interacţionez şi încerc să dau tot ce este mai bun şi să inspir acelaşi lucru şi celor din jur. Obiectivul meu este să nu las minute netrăite, să dau totul şi să nu regret nimic, să cresc oameni şi să mă las crescută şi mă gândesc mereu la ce vreau să las în urmă şi la valorile pe care le inspir celorlalţi.
3. Care sunt cele mai importante trei obiective pe care vi le-aţi propus pentru următorii cinci ani în business şi în viaţa personală?
Am mai multe obiective ambiţioase şi chiar dacă nu sunt sigură că ajung cinci ani pentru a le atinge, lucrez la fiecare dintre ele.
În primul rând, urmăresc dezvoltarea mea ca lider transformaţional care să contribuie la transformarea businessului şi a industriei, cât şi la transformarea profesională şi personală a oamenilor alături de care lucrez. Reflectez destul de mult asupra lecţiilor pe care le iau din activitatea mea şi din interacţiunea cu ceilalţi, dar şi asupra greşelilor pe care le fac şi impactul lor, la felul în care îmi investesc timpul, la valoarea pe care reuşesc să o creez şi eficienţa acestui raport sau la manifestarea personalităţii mele şi utilitatea ei în relaţiile de muncă.
Pentru mine, este esenţial să continui să evoluez, să îmi menţin curiozitatea profesională vie şi să fiu mereu în pas cu progresul tehnologic şi cu strategiile inovative care pot transforma lumea în care trăim. La fel de important este să rămân conectată la nevoile şi perspectivele colegilor mei din prima linie de vânzări, astfel încât să putem adresa într-un mod autentic experienţele clienţilor şi ale partenerilor noştri. În acelaşi timp, caut mereu să mă înconjor de oameni mai talentaţi decât mine, pentru ca, împreună, să construim un viitor mai bun, plin de oportunităţi.
Nu în ultimul rând, obiectivul meu pe plan personal este să investesc în mine şi în familia mea. Vreau să păstrez prospeţimea relaţiilor de familie, să continui să fac sport şi să fiu un model pentru puştiul meu de 11 ani.
4. Ce vă inspiră cel mai mult atunci când luaţi decizii importante pentru compania pe care o conduceţi? Există un moment definitoriu sau o persoană care a influenţat acest stil de leadership?
Îndrăzneala, curajul, emoţiile începuturilor şi tumultul deciziilor dificile sunt câteva dintre lucrurile care mă inspiră. Sunt multe persoane care mi-au influenţat stilul de-a lungul vieţii, cea mai importantă, ca element de putere şi verticalitate, fiind mama mea.
5. Cum vă folosiţi influenţa şi leadershipul pentru a genera un impact social sau pentru a susţine alte femei în business?
În 2024, m-am implicat în programe de mentorat şi coaching. În Allianz-Ţiriac, asigurăm un mediu divers şi incluziv în care femeile au şanse egale cu bărbaţii. Cred că diferenţele dintre genuri sunt tocmai cele care asigură perspective diferite şi abordări complementare. Exact această diversitate este valoroasă şi, dacă o încapsulez, este panaceul reuşitelor.
6. Care este cea mai mare realizare personală de care sunteţi mândră, dincolo de cariera profesională?
Familia mea este cu siguranţă cea mai mare realizare personală. Spiritul în care trăim, energia şi valorile pe care le împărtăşim, felul în care ne susţinem şi reuşim să ne bucurăm unii de ceilalţi îmi dau toate motivele de mândrie şi de împlinire.
7. Cum vă integraţi valorile personale în modul în care conduceţi echipa sau compania? Există o legătură între pasiunile dumneavoastră şi businessul pe care îl construiţi?
Valorile mele mă ghidează în tot ceea ce fac atât pe plan personal, cât şi în viaţa la birou, unde cei mai în măsură să spună cât de autentic reprezint aceste valori cred că sunt colegii mei. Lucrăm într-un mediu foarte dinamic, bazat pe onestitate, încredere, colaborare şi rezilienţă, toate puse în slujba sensului nostru de a contribui la viitorul financiar al clienţilor noştri. Acest scop ne responsabilizează şi ne impulsionează într-un fel să avem curajul transformării, să fim primii care generează schimbarea. Aduc cu mine ceea ce citesc, pentru că ador să citesc, şi fac sport frecvent ca să am claritate şi un bun echilibru emoţional în conversaţii dificile sau în decizii complexe.
8. Ce vă motivează în fiecare dimineaţă să mergeţi mai departe? Este o persoană, o dorinţă personală sau o aspiraţie care vă conduce?
Motivaţia mea vine din interior, din sensul pe care îl dau timpului meu şi din bucuria cu care îmi trăiesc viaţa profesională, iar ceea ce mă conduce este aspiraţia de a lăsa ceva valoros în urmă.
9. Ce hobby-uri sau activităţi vă ajută să vă relaxaţi şi să vă reîncărcaţi energia pentru a face faţă provocărilor din business?
Fac sport, citesc consecvent şi aprig, dorm 7-8 ore, fac meditaţie şi mă încarc cu plimbări în natură, preferând pădurea şi muntele. Timpul petrecut cu familia mea mă încarcă cel mai mult, pentru că este puţin şi îl trăiesc intens.
10. Care este locul sau activitatea care vă inspiră cel mai mult atunci când aveţi nevoie de o pauză pentru a vă clarifica viziunea?
Alergatul îmi clăteşte cel mai bine mintea, iar emoţiile mi le aşează o şedinţă de mindfulness sau o plimbare în pădure.
11. Există o carte, un film sau o piesă de artă care v-a influenţat profund şi care reflectă valorile sau viziunea dumneavoastră? Dacă da, de ce?
„The Pursuit of Happyness’’ este un film care m-a inspirat foarte mult, prin determinarea, perseverenţa şi credinţa în propriul potenţial pe care Will Smith reuşeşte să le exprime atât de intens în călătoria personajului său de la sărăcie extremă la o viaţă împlinită.
12. Dacă aţi putea să învăţaţi o nouă abilitate sau să exploraţi un nou hobby, ce aţi alege şi de ce?
Mi-ar plăcea să iau lecţii de actorie, pentru că există mult potenţial în felul în care ne exprimăm şi suntem, adesea, nedescoperiţi, rămânând etern ataşaţi unei percepţii fixe asupra sinelui. Ne confundăm prea des şi prea mult cu mintea noastră, fără să explorăm întregul univers al fiinţei noastre.
13. Ce loc din lume vă inspiră cel mai mult şi dwe ce? Există o destinaţie pe care visaţi să o vizitaţi în viitor?
Ador să călătoresc şi să descopăr noi destinaţii şi civilizaţii. Cel mai mult mă inspiră locul meu natal, Braşov, care îmi oferă un tip special de energie şi vibraţie, pentru că este şi va rămâne mereu „acasă”.
14. Ce vă motivează să continuaţi drumul spre excelenţă în ciuda provocărilor? Există o valoare sau un principiu personal care vă oferă această putere?
Cred că noi, oamenii, suntem de neoprit, iar singurele bariere pe care le avem sunt cele autoimpuse şi mai cred că ne desăvârşim lângă şi împreună cu ceilalţi. Cu acest gând în minte încerc mereu să fac mereu mai mult şi mai bine şi să-i inspir şi pe cei din jur în acelaşi sens.
BUSINESS Magazin va lansa în curând catalogul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2025. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a proiectului să punem accentul pe conceptul Vision Board, un instrument utilizat de liderii din întreaga lume pentru a-şi vizualiza obiectivele şi aspiraţiile. Codruţa Furtună, director vânzări şi distribuţie şi membru de board la Allianz-Ţiriac, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro