„Nu sunt fan al şedinţelor, prefer să rezolv lucrurile direct, rapid şi eficient”

Autor: Ioana Matei Postat la 09 septembrie 2024 606 afişări

„Nu sunt fan al şedinţelor, prefer să rezolv lucrurile direct, rapid şi eficient”

...spune Claudia Cruceru, lider responsabil în prezent de echipa de dezvoltare a afacerilor Visa în regiunea Europei Centrale şi de Est, concentrându-se în special pe România, Croaţia, Slovenia şi Bulgaria. Cum arată agenda sa din acest rol şi cum reuşeşte să se asigure că 80% din timp zilele sale de lucru sunt „ideale”?

Din rolul de business development director, Claudia Cruceru coordonează eforturile comerciale ale Visa în regiune, în special în domeniile întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-uri), corporaţiilor şi plăţilor transfrontaliere. Înainte de a se alătura companiei Visa, a făcut parte dintr-un important grup bancar european şi a lucrat în diverse ţări, precum Austria, Italia şi Germania. În ultimii cinci ani, Claudia a deţinut diverse roluri de management în dezvoltarea de produse şi strategia de afaceri în finanţele de consum, produse de retail şi plăţi în România. Din răspunsurile acordate pentru anuarul 100 tineri manageri de top 2024, reiese că Claudia Cruceru este un exemplu de lider eficient, caracterizat prin claritate, organizare şi cu un accent puternic pe eficienţă. Abordarea sa în managementul timpului şi al priorităţilor reflectă o filosofie bine definită, centrată pe productivitate şi comunicare direct. O zi de lucru ideală pentru Claudia începe cu exerciţii fizice, care îi oferă energia necesară pentru a se implica activ în activităţile zilnice. La birou, preferă să fie în contact constant cu clienţii şi colegii, subliniind importanţa interacţiunii directe şi a comunicării eficiente. În ceea ce priveşte gestionarea timpului într-o zi aglomerată, Claudia adoptă o strategie bine structurată pentru a minimiza distragerile. „Încerc să minimizez canalele care distrag atenţia. În şedinţe, telefonul meu este la distanţă, când lucrez la ceva care necesită concentrare, închid emailul, chatul intern etc.,” explică ea. Preferă să se concentreze pe „one task at a time”, dedicând întreaga sa atenţie fiecărei sarcini în parte, ceea ce reflectă o abordare metodică şi atentă în conducerea echipei şi în gestionarea proiectelor.

1. Care este obiectivul de carieră pe care vi l-aţi fixat în prezent? Menţinerea unei atmosfere axate pe performanţă în echipă. Mă motivează şi mă bucură atunci când echipa mea are rezultate apreciate, care fac diferenţa în cadrul organizaţiei. Obiectivul meu este de a găsi un echilibru în care rezultatele muncii noastre sunt tangibile şi îmbunătăţesc performanţa organizaţională, fără a eroda moralul echipei.

2. Care sunt principalele provocări pe care le aveţi în atingerea acestuia şi cum v-aţi propus să le depăşiţi? Principala provocare este dată de complexitatea lumii de astăzi. Filtrarea „zgomotului” pentru a ne concentra pe ceea ce contează, atât personal cât şi profesional, devine din ce în ce mai dificilă. Eforturile mele sunt îndreptate către ghidarea atenţiei şi resurselor echipei în vederea menţinerii acestui echilibru, prin cultivarea unei mentalităţi concentrate pe obiective, împreună cu o comunicare deschisă.

3. Cum arată săptămâna/ziua de lucru ideală pentru dvs., în contextul actual? O zi de lucru ideală ar trebui să se întâmple 80% din timp. Pentru mine, începe cu exerciţii fizice dimineaţa, iar la birou îmi place să fiu în contact constant cu clienţii şi colegii. Nu sunt fan al şedinţelor, prefer să rezolv lucrurile direct, rapid şi eficient.

4. Cum vă gestionaţi timpul şi priorităţile într-o zi aglomerată de lucru? Încerc să minimizez canalele care distrag atenţia. În şedinţe, telefonul meu este la distanţă, când lucrez la ceva care necesită concentrare, închid emailul, chatul intern etc. Nu cred prea mult în multitasking, aşa că încerc să fac „one task at a time”, cu intenţia de a-mi dedica toată atenţia şi abilitatea.

5. Cum vă dezvoltaţi abilităţile de leadership şi management? Participaţi la cursuri de specialitate, seminare, citiţi cărţi sau aveţi alte modalităţi? Sunt privilegiată să fac parte dintr-o organizaţie care valorizează învăţarea continuă. Particip activ la diverse cursuri şi programe de formare puse la dispoziţie intern. De asemenea, am urmat şi cursurile MBA ale WU Executive Academy, din Viena, experienţă care a contribuit semnificativ la dezvoltarea mea profesională. Reţeta potrivită pentru mine este mixul dintre oportunităţile de învăţare structurate şi experienţele dobândite la locul de muncă.

6. Munca remote sau de la birou? De ce? Ambele. Conduc o echipă la distanţă, aşa că modul de comunicare remote este cel firesc şi am reuşit să-l facem să funcţioneze. Prefer însă munca la birou, deoarece stimulează creativitatea şi generează energie pozitivă. Cu toate acestea, îmi place să lucrez cu oameni motivaţi şi optimişti. Dacă acest lucru depinde de nivelul de flexibilitate pe care munca la distanţă îl oferă, atunci susţin acest mod de muncă.

7. Care sunt calităţile pe care le apreciaţi cel mai mult la colegii din echipele pe care le coordonaţi?Dar defectele pe care nu le puteţi tolera? Îmi place să lucrez cu oameni diverşi, dar apreciez întotdeauna entuziasmul, atitudinea pozitivă si pragmatismul în funcţie de situaţie. În ceea ce priveşte defectele, cu toţii le avem. Profesional, rareori am întâlnit persoane ale căror defecte să nu le pot tolera.

8. Care este cea mai importantă lecţie pe care aţi învăţat-o până acum în cariera dvs. şi cum v-a influenţat aceasta modul de a conduce echipe sau de a vă aborda munca? Importanţa răbdării. Uneori pasiunea m-a dus către decizii rapide şi conduse de emoţii. Aceste experienţe m-au învăţat valoarea deciziilor informate, luate „la rece”, şi mi-au influenţat stilul managerial, încurajându-mă să promovez o abordare atentă şi transparentă în echipă.

9. Există work-life balance în prezent? Cred că atunci când eşti pasionat de ceea ce faci, nu simţi că munca ta interferează negativ cu viaţa ta, ci face parte din tine. Însă acest echilibru este intern şi variază de la persoană la persoană.

10. Cine este mentorul/persoana care vă inspiră în carieră? Nu am un singur mentor sau persoană care mă inspiră. Însă admir foarte mult şi sunt uimită şi inspirată de puterea femeilor din România. Avem o comunitate incredibilă de antreprenoare şi manageri de top în companii internaţionale sau locale, care sunt o sursă constantă de inspiraţie pentru orice manager.

11. Ce hobby-uri aveţi şi care sunt învăţăturile de carieră desprinse din acestea? Sunt o persoană activă şi îmi plac sporturile precum kitesurfing, ski sau snowboarding. Acestea te învaţă să îţi asumi riscuri calculate, să iei decizii rapid şi să te ridici repede după orice cădere. Şi să ai răbdare, deoarece rezultatele nu apar imediat ci după un efort susţinut.

12. Mai este loc de lectură în agenda unui lider al prezentului? Ce citiţi şi care sunt titlurile preferate? Da, încerc să îmi fac timp pentru citit. Îmi plac biografiile, cărţile educaţionale pe diverse teme concrete, cum ar fi economia sau investiţiile, şi cărţi care explorează concepte legate de felul nostru de a fi şi cum putem deveni mai buni. Ultima carte pe care am citit-o, „Banking on It”, a fost de-a dreptul captivantă, despre povestea incredibilă a Annei Boden şi fondarea Starling Bank.  


Claudia Cruceru, business development director  România, Bulgaria, Croaţia, Slovenia, Visa

Vârstă: 38 de ani

Cifră de afaceri (venituri nete Visa Inc. la finalul anului financiar 2023, la nivel global): 32,7 mld. dolari

Profit net (profit net Visa Inc. la finalul anului financiar 2023): 17,3 mld. dolari

Număr de angajaţi (la nivel global): 28.800 angajaţi



BUSINESS Magazin a lansat de curând o nouă ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Sub umbrela „Rising Stars: Cum schimbă liderii din noile generaţii businessul românesc?”, ediţia din 2024 a catalogului îşi propune să releve faptul că liderii de afaceri din noile generaţii sunt la fel de dornici să genereze profituri ca şi generaţiile anterioare, dar nu cu orice preţ, fiind primii executivi care fac trecerea spre o libertate şi o relaxare asumate. Claudia Cruceru se numără printre cei 100 de tineri manageri pe care BM îi include la ediţia din acest an a catalogului.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.