Perspectivă de cercetător la Limassol, Toronto şi Geneva

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 19 iunie 2015 303 afişări

În zece ani, cariera Florianei Barabaş nu şi-a schimbat fondul, pentru că se ocupă tot de cercetare în cadrul jti, dar schimbări au avut loc: patru relocări şi lucrări pe mai multe continente. Parcursul său profesional a adus-o până în poziţia actuală, în care este capabilă să furnizeze date esenţiale pentru deciziile strategice ale companiei.

Perspectivă de cercetător la Limassol, Toronto şi Geneva

INEDIT, INTENS SI FOARTE INTERESANT“ îşi caracterizează Floriana Barabaş, strategic insights & dashboard manager, departamentul business decision support în cadrul producătorului de ţigarete JTI, parcursul profesional din ultimii zece ani, de la intrarea sa în prima ediţie a catalogului 100 Tineri Manageri de Top.  Povesteşte că nimic nu a fost planificat, a ales şansele care s-au ivit în diverse momente, cu curiozitate şi curaj. ”Şi mă bucur nespus că am făcut asta.“

Îşi aminteşte că începuturile carierei sale au fost în 1997, când s-a angajat la JTI, care era la vremea aceea RJ Reynolds. Pe atunci, cunoştinţele sale manageriale se rezumau la un curs de un an absolvit în cadrul Facultăţii de Cibernetică a ASE. ”Formaţia managerială iniţială am dobândit-o «on the job» şi învăţând de la cei din jur„, spunea ea în 2005 pentru Business Magazin. În 2003, coordona cercetarea de piaţă a companiei pentru România, Turcia şi Orientul Mijlociu.

Floriana Barabaş, care a fost responsabilă de cercetarea de piaţă pentru companie de la diferite niveluri ale organizaţiei (local, regional şi global) şi în diverse ţări, spune că momentele cheie ale carierei în acest interval au fost ”relocările, inclusiv întoarcerea acasă. Am continuat să fac acelaşi lucru, dar de la diverse niveluri ale organizaţiei - local, regional, iar mai apoi global - şi în diverse ţări„.

În a doua jumătate a anului 2006, când a preluat funcţia de marketing intelligence manager, s-a mutat la Limassol (Cipru) şi s-a ocupat de cercetare pe pieţele din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord. Un an mai târziu, şi-a făcut din nou bagajele şi a traversat oceanul, lucrând de la Toronto pentru Canada, Statele Unite şi America Latină. ”Iar următoarea şansă s-a ivit în 2008, pentru o poziţie la sediul central de la Geneva, coordonare la nivel global.„

În 2010 s-a întors în România, ca strategic insight manager, iar trei ani mai târziu a fost promovată ca strategic insights and dashboard manager. Acum coordonează cercetarea de piaţă pentru România, extinsă şi în ceea ce priveşte livrarea de informaţii necesare deciziilor în afaceri, explică ea. La întoarcerea în ţară, a avut ocazia să aleagă oamenii cu care lucrează. ”Procesul de recrutare a fost deschis pe durata unui an întreg, dar până la urmă am reuşit să găsesc oamenii potriviţi, o echipă mică, formată din trei oameni, colegi pe care mă pot bizui. Este foarte important ca analizele pe care le livrăm să fie corecte şi furnizate în timp util, astfel încât compania să poată acţiona în baza lor.

Avem şansa să lucrăm într-o organizaţie care înţelege perfect cât de preţioasă este această sursă de avantaj concurenţial.„ Spune că antreprenoriatul a tentat-o în primii ani de după terminarea facultăţii, însă şi-a început rapid cariera în multinaţionale şi nu a mai simţit nevoia acestei aventuri. ”O organizaţie multinaţională creează confortul şi condiţiile de a profesa ceea ce-ţi place, departe de birocraţie şi grijile administrative inerente antreprenoriatului.

Întrebată unde se vede peste încă zece ani, răspunde că dacă ”unde“ înseamnă un loc, atunci se vede în România. ”Am observat că n-am încotro! De oriunde am locuit sau oriunde am plecat în vacanţe, am revenit acasă, întotdeauna cu mare bucurie. Chiar dacă sunt lucruri pe care le-aş dori foarte mult să fie altfel în ţara mea şi, câteodată, simt neputinţă, furie sau amărăciune... Aici, în ţară, am sufletul, familia, prietenii. Profesional, aş face şi peste zece ani «variaţiuni pe aceeaşi temă». Poate că m-aş orienta eventual spre business & competitive intelligence.

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/perspectiva-de-cercetator-la-limassol-toronto-si-geneva-14470531
14470531
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.