2010 da peste cap planurile Blue Air: incepe batalia pentru profit

Postat la 07 septembrie 2010 211 afişări

Patru avioane returnate companiei de leasing, unul retinut la Paris din cauza unui conflict cu proprietarul, zboruri anulate, cereri de insolventa, inchideri de baze operationale si disponibilizari. Dupa cresterile consecutive din ultimii ani, Blue Air are un moment de scadere pe toata linia. Sa fie o conjunctura sau primele vesti dintr-un sir mai lung cu final neasteptat?

Pe de alta parte, cresterea numarului de pasageri cu peste 40% in primul semestru nu ar justifica scaderea capacitatii, dar Ussama nu a lamurit acest aspect. De fapt, oficialii companiei spun ca secretul cresterii a constat in sezonalitate si in cele trei baze operationale din Bacau, Sibiu si Larnaca, destinatii care justifica plusul de doua cifre din primul semestru, dar care nu s-ar mai putea repeta si in a doua parte a anului. Asta in conditiile in care Bucurestiul are un potential de crestere limitat. "Semestrul doi nu pare promitator, iar o estimare vom avea numai dupa ce incheiem planul de restructurare", declara Sherif Ussama.

e inteles, daca adaugam ca Blue Air nu va lansa destinatii noi in 2010, cata vreme "situatia economica este precara". Directorul spune franc ca numai identificarea unor noi nise profitabile va reporni dezvoltarea companiei. Zborurile interne nu au fost o astfel de nisa, dat fiind ca cererea din partea pasagerilor a fost destul de scazuta si Blue Air a decis din nou, a doua oara in istoria companiei, sa le suspende.

In timpul ramas pana la sfarsitul anului si bilantul care ar trebui sa arate profit net, Blue Air trebuie sa-si rezolve si problema datoriilor, despre care Ussama vorbeste deocamdata calm: "Avem deja intarzieri de plati catre partenerii de afaceri, pentru ca si noi primim anumiti bani dupa termenele stabilite anterior".

Știu pe ce lume trăiesc

Ești de acord ca, prin lege, să se înființeze funcția publică Avocatul Copilului?

Sunt de acord cu termenii si conditiile

Ussama mai spune ca si salariile angajatilor sunt platite cu intarziere, insa fara sa se depaseasca "doua-trei zile". Asadar, prudenta pe toate planurile, pentru un profit care "trebuie sa fie macar la nivelul anului trecut" (in 2009, Blue Air a raportat afaceri de 146 de milioane de euro si un profit net de 1,5 milioane de euro). Urmeaza insa ca a doua jumatate a anului si evenimentele ce vor urma sa clarifice de ce a ales Blue Air profitul (care poate sa fie sau nu) in detrimentul cotei de piata.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/2010-da-peste-cap-planurile-blue-air-incepe-batalia-pentru-profit-7100519
7100519
comments powered by Disqus
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori