Câţi bani fac Blue Air şi Wizz Air din comisionul plătit la biletele de avion cumpărate online
Companiile de transport aerian low-cost Wizz Air şi Blue Air încasează de la fiecare client câte 30 de lei şi, respectiv, 46 de lei, pentru fiecare bilet achiziţionat online de pe siteurile wizzair.com şi blueairweb.com.
Cele două companii aeriene au transportat pe piaţa locală în 2012 peste patru milioane de pasageri: Wizz Air a raportat 2,8 milioane de pasageri, iar Blue Air circa 1,5 milioane. Calculele Business Magazin arată că Wizz Air, compania deţinută de un fond de investiţii american înregistrată în Ungaria, a încasat circa 20 de milioane de euro din taxa denumită comision de administrare. Compania românească Blue Air a obţinut peste 15 milioane de euro de la pasageri din plata online a biletelor. Însumată, valoarea comisioanelor se apropie de 40 de milioane de euro pe an.
Oficialii Blue Air au explicat că sumele încasate din comisionul de 46 de lei se împart între banca emitentă a cardului, compania aeriană şi procesatorul de plăţi. "Proporţiile sunt supuse unor clauze contractuale confidenţiale, de aceea raportul nu poate fi difuzat publicului larg", au precizat oficialii Blue Air.
Liniile aeriene low-cost cele mai performante la colectarea de taxe auxiliare reuşesc să genereze şi 20-30% din venituri din astfel de servicii în timp ce în cazul liniilor aeriene tradiţionale, care au un model de afacere diferit, această cifră este în jur de 3% în medie.
Anul trecut, Wizz Air, cel mai mare operator aerian din România, după volumul de pasageri transportaţi, a ales să taxeze bagajul tradiţional de mână, altădată gratuit, cu cel puţin zece euro. Dimensiunile permise pentru bagaj au scăzut, astfel că trollerul de mici dimensiuni trebuie înlocuit cu un mini-rucsac sau cu o geantă de laptop, care încă pot fi transportate gratuit. De cealaltă parte, Blue Air a mărit limita de greutate a bagajului de mână gratuit de la şapte la zece kilograme.
Cei mai mari trei jucători de pe piaţa locală de transport aerian, Wizz Air, Tarom şi Blue Air, deţin aproape două treimi din traficul aerian din România, estimat la zece milioane de pasageri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro