De ce ajung brandurile auto celebre pe mana chinezilor - GALERIE FOTO
Cresterea sustinuta a pietei auto chinezesti in ultimii ani le-a adus producatorilor din aceasta tara profituri importante. O parte dintre banii astfel obtinuti le-au permis chinezilor sa se gandeasca la achizitia unor branduri importante din Europa sau SUA. Nume celebre au ajuns astfel in portofoliul chinezilor.
Companii precum Nanjing Automobile, Sichuan Tengzhong, Chery sau Geely nu spuneau mare lucru europenilor sau americanilor in urma cu cinci ani. Acum, unele dintre aceste companii au ajuns sa detina marci importante pentru industria auto mondiala, precum MG, Hummer, pe lista brandurilor pentru care au existat sau exista petitori chinezi fiind chiar si Opel sau Volvo.
Unul dintre primii pasi in privinta extinderii internationale i-a facut 2005 Nanjing Automobile Group, care a achizitionat MG Rover. Compania ce detinea brandul MG a aparut in urma disparitiei grupului Rover, vandut in 2000 de catre BMW. Nanjing Automobile Group a fost fondata in 1947 si este una dintre cei mai vechi producatori de automobile din China.
Interesant este ca un alt producator chinez, Chery Automobile a incercat sa achizitioneze fabrica de la Craiova, dar pana la urma aceasta a ajuns la producatorul american Ford pentru suma de 57 milioane de euro. Chery Automobile este unul dintre cei mai dinamici producatori chinezi si vizeaza o puternica extindere la nivel international in urmatorii ani. Chery a fost infiintata in 1997, dar productia a inceput in 1999, cand a achizitionat licenta pentru sasiu de la Seat Toledo. A fost primul si cel mai mare producator chinez care a exportat masini.
Ofensiva producatorilor chinezi a continuat si anul acesta, cu alte cateva incercari ale chinezilor de a prelua jucatori branduri internationale de renume.
Beijing Automotive Industry a facut o oferta de 660 de milioane euro pentru preluarea Opel, divizie a constructorului auto american General Motors, aflat in faliment. Americanii au preferat insa oferta consortiului format din compania canadiana Magna si o firma a miliardarului Oleg Deripaska, insa tranzactia nu a fost inca finalizata.
Constructorul suedez de autovehicule Volvo, divizie a Ford, ar putea fi cumparat de cel mai mare grup auto independent din China, Geely Automobile. Ford va lua in august o decizie oficiala privitoare la vanzarea diviziei suedeze, deschizand, astfel, cel mai probabil calea constructorului auto chinez pentru preluarea Volvo. Geely Automobile este cel mai important producator auto independent din China, cu o cota de piata de peste 25% şi o capacitate anuala de productie estimata la 300.000 de unitati. Anul trecut, Volvo a vandut 375.000 de automobile, in scadere cu 18% comparativ cu aceeaşi perioada a 2007.
Pe lista de achizitii a chinezilor se afla si celebrul brand american Hummer, pentru care chinezii de la Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery au facut o oferta evaluata la 100 mil. $ potrivit analistilor. Tranzactia a intrat in impas ca urmare a interventiei Comisiei Nationala de Dezvoltare si Reforma din China pe motiv ca masinile americane polueaza foarte mult, ceea ce este in neconcordanta cu planurile de dezvoltare sustenabila.
Pe langa producatorii chinezi, au inceput o ofensiva puternica si cei indieni. Anul trecut, Ford a ajuns la o intelegere cu compania indiana Tata Motors care a preluat printr-o tranzactie de mai mult de doua miliarde de dolari marcile Jaguar si Land Rover.
Cum au ajuns insa producatorii chinezi si indieni sa cumpere mari brandurile din lumea auto? Reteta pare simpla, spun analistii pietei auto. Cresterea vanzarilor de masini din China, ajunsa cea mai mare piata auto din lume a insemnat afaceri si profituri mari atat pentru grupuri precum Volkswagen, BMW sau Mercedes, cat, mai ales pentru companii locale, stiut fiind ca statul chinez nu permitea niciunui producator international sa vina in China decat printr-un joint-venture cu un producator local.
Accesul ieftin (aproape gratuit) la know-how si costurile reduse cu forta de munca au facut ca firmele chinezesti sa castige foarte multi bani si a trezit in producatorii chinezi orgolii uriase in ultimii ani, unul dintre cele mai bune exemple fiind compania BYD (acronimul de la Build Your Dreams), un producator de baterii electrice pornit de la zero de catre un atreprenor chinez.
BYD a devenit acum unul si fabricant de masini, avantajul principal al companiei chinezesti fiind ca motoarele masinilor functioneaza pe baterii, profitand de pe urma investitiilor importante in cercetare pe care le-a facut in ultimii ani producatorul de baterii. Nu degeaba pe lista actionarilor companiei chinezesti a intrat si celebrul investitor american Warren Buffett, semn ca pentru chinezi ofensiva este abia la inceput.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro