Retrospectiva anului economic 2012, AUTO - Accent pe producţie, nu pe vânzări

Autor: Bogdan Alecu Postat la 19 decembrie 2012 82 afişări

Anul 2012 a fost unul al producţiei în industria auto de pe piaţa locală. Atât Dacia şi Ford, cât şi producătorii de componente au derulat în acest an noi investiţii în extinderea capacităţilor de producţie, Continental a finalizat o nouă clădire care găzduieşte centrul de cercetare în timp ce Bosch investeşte într-o nouă fabrică.

De partea cealaltă, piaţa auto continuă să scadă. În 2012 vânzările de maşini au ajuns la minimul ultimilor zece ani, piaţa micşorându-se cu aproape 20% faţă de anul trecut şi cu 80% faţă de vârful atins în 2007.

Continental Automotive România, divizia producătoare de componente auto a grupului german, a demarat construcţia unei fabrici lângă Braşov, valoarea investiţiei ridicându-se la 40 de milioane de euro. În noua fabrică pentru pompe de alimentare şi subansambluri producţia va începe în luna aprilie a anului viitor, când numărul salariaţilor va ajunge la 550. Anul acesta şi Bosch a demarat noi investiţii la Blaj şi la Cluj, unde acestea vor ajunge la 120 de milioane de euro până în 2013.

De asemenea, Bosch va deschide un centru nou la Cluj, unde va produce unităţi electronice de comandă pentru autovehicule. Tot anul acesta Pirelli a anunţat investiţii pentru perioada 2013-2017 în fabrica de anvelope de la Slatina de 105 milioane de euro, iar la Timişoara Continental Anvelope a finalizat investiţii de 50 de milioane de euro. Tot pentru producţie Renault a finalizat în toamna acestui an o investiţie de 250 de milioane de euro la Mioveni, care a vizat atât modernizarea uzinei de automobile, unde au intrat în producţie noile generaţii ale Logan şi Sandero şi uzina de motoare, unde a demarat producţia noului motor de 0,9 litri TCe 90 CP în trei cilindri.

La cinci ani după ce a preluat uzina de la Craiova, Ford a demarat în vara acestui an producţia de autoturisme şi motoare în România şi implicit a fost finalizată investiţia de 675 de milioane de euro. Primul care a intrat în producţie a fost motorul EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri, urmat la o lună distanţă de B-Max. În 2012 Ford va produce la Craiova până la 50.000 de motoare şi 35.000 de automobile, pentru ca anul următor să ajungă la cel puţin 150.000 de motoare şi 100.000 de maşini B-Max.

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/retrospectiva-anului-economic-2012-auto-accent-pe-productie-nu-pe-vanzari-10401782
10401782
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.