România, pe harta competiţiilor de raliu din Europa: "Costul pentru concursuri este mai abordabil"
Raliurile urcă încet, dar sigur în topul audienţelor, atât pe probele speciale, cât şi la TV. Campionatul naţional nu mai este unul „low-cost" şi de şase-şapte ani este animat de tot mai mulţi străini care au venit să ridice nivelul.
România devine tot mai interesantă pentru străini nu doar când vine vorba de reducerea costurilor de producţie, ci şi atunci când vine vorba de raliuri, ce pot fi mai spectaculoase şi mai pline de pasiune decât cele din Vest.
Sibiu Rally Show, ultimul eveniment din acest an din Campionatul de Raliuri, poate descrie cu o mare acurateţe realitatea de pe teren. Raliurile din România nu au precizia matematică a celor din Finlanda, nu au logistica celor din Germania sau Franţa, dar au potenţial de creştere. Spre deosebire de organizarea perfectă a acestora, România plusează când vine vorba de spectacol.
„Campionatul Naţional de Raliuri din România are mai multe probe foarte bune pe macadam. Cine vrea acest tip de concurs vine aici. De asemenea, campionatul devine tot mai interesant, iar sentimentele şi senzaţiile de aici sunt la fel ca şi cele din Europa din urmă cu zece ani şi toată lumea caută acest lucru„, spune Marco Tempestini, şeful echipei Napoca Rally Academy. El a venit în România în 2006, după care a venit finlandezul Jarkko Miettinen în 2007, dar şi piloţi unguri, mai ales că în Ungaria raliul este aproape un sport naţional, dar la ei au fost probleme cu federaţia şi au venit aici, după care a venit şi francezul Francois Delecour, care a şi câştigat anul trecut campionatul.
„De asemenea, şi costul din România pentru raliuri este mai abordabil. În Vest, ca să participi te costă cu cel puţin 30-40% mai mult ca aici. Desigur, maşina şi anvelopele costă la fel, dar logistica şi cheltuielile cu raliul sunt mai mici aici. De asemenea, mai ales în această perioadă în care încerci să acoperi bugetul total, mai multă lume este atrasă de România„, mai spune Tempestini.
O maşină de raliu R5 sau Super 2000 costă aproape 260.000 de euro, iar bugetul unei maşini este de circa 150.000 de euro, având o valoare minimă de 130.000 de euro şi una maximă de 180.000 de euro pentru un campionat format din opt etape, cum este cel din 2014.
„În Vest ritmul este foarte ridicat, dar de asemenea şi în România a crescut ritmul şi Campionatul Naţional de Raliuri de aici se poate compara cu unul din vest. Dar este mai plăcut şi oamenii sunt tot mai curioşi şi vin. Sunt de părere că în continuare numărul străinilor care vor fi atraşi de raliurile de aici va creşte„, a spus Tempestini.
Faptul că Raliul Sibiului face parte din IRC (Campionatul Internaţional de Raliuri) pentru al doilea an consecutiv atrage mai multă atenţie asupra României şi a adus raliul ca sport în vizorul mass-media.
„Televiziunile s-au ocupat anul acesta mai mult de raliuri. Nu mai este 100% fotbal, este 98,5% fotbal, iar în cele 1,5 procente rămase pe lângă celelalte sporturi a intrat şi raliul", a spus Tempestini.
Sunt mulţi tineri care merg foarte bine. Acum se manifestă o generaţie tânără din care fac parte Raul Badiu, Florin Tincescu, Simone Tempestini. România va creşte, este de părere Marco Tempestini. Străinii au venit, au ridicat ritmul şi România va creşte. Crescând ritmul, şi interesul publicului creşte.
„Acum în echipă sunt şase piloţi şi şase maşini. Avem două maşini de Cupa Logan, maşină de Grupa 2, 3 şi 11, unde a câştigat Danny Ungur. Anul viitor probabil vom reduce numărul maşinilor, piloţii vor fi păstraţi. Vom vedea în funcţie de bugetul ce îl vom avea la dispoziţie„, a subliniat Tempestini. Compania condusă de italian are un proiect important pentru juniorii echipei, atât european, cât şi mondial, care va consuma multe resurse. „Florin Tincescu şi Simone Tempestini vor concura în Europa în campionatul Junior ERC, European Rally Championship, şapte campionate cu maşina R2, o maşină mai ieftină, cu două roţi motrice. Trebuie să ai mai puţin de 25 de ani, iar Florin Tincescu are 20 şi Simone Tempestini 19.
Dintre cele şapte raliuri, se adună rezultatele din patru, iar cine câştigă va participa ca pilot de uzină cu o maşină R5, dar nu se ştie încă dacă va fi Peugeot sau Ford. Dar este o şansă foarte mare. Acum vom participa pentru a câştiga experienţă, după care în 2015 vom dori un rezultat cât mai bun.„ Simone, fiul lui Marco Tempestini care va participa la WRC R3, este top driver cu Citroën DS3 - este vorba despre şase raliuri mondiale şi despre acelaşi premiu, titlul de pilot WRC de uzină cu Citroën. Şi aici în 2014 se doreşte experienţă, după care în 2015 se speră la un loc pe podium.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro