Stewardesele care aleg să lucreze pentru companiile aeriene din Golf se expun unor condiţii de muncă extrem de dificile
Sindicatele din Europa şi Statele Unite ale Americii critică dur legislaţia muncii practicată de companiile aeriene din Golf şi sprijinul guvernamental de care beneficiază, temându-se de agresiva dezvoltare a Qatar, Emirates şi Etihad şi de plecările personalului către transportatorii arabi, informează Wall Street Journal.
Emirates, cel mai mare transportator aerian din Golf, a devenit în 2014 al patrulea cel mai mare operator la nivel mondial şi primeşte anual circa 400.000 de CV-uri de la tineri aflaţi în căutarea unei slujbe. În prezent compania are angajaţi din 143 de ţări cu o vârstă medie de 25 de ani, mulţi dintre ei lucrând anterior în hoteluri, restaurante sau aviaţie. Peste 5.000 de români, majoritatea femei, lucrează pentru cele trei companii, Emirates fiind în topul preferinţelor celor care aplică din România.
La Emirates, o angajată care rămâne însărcinată în primii trei ani de contract trebuie să demisioneze şi se poate întoarce apoi în companie. În cazul Etihad, stewardesele pot zbura în primele trei luni de sarcină, iar ulterior pot fi mutate pentru un job la sol, dacă există posturi disponibile. Cei de la Qatar susţin că o însoţitoare de bord trebuie să anunţe de urgenţă compania despre sarcină întrucât nu tolerează ca acestea să lucreze în aer, fiind concediate dacă nu sunt alte joburi libere în companie.
Cei trei transportatori aerieni din Golf admit că femeile care semnează contracte de muncă ştiu care este politica legată de eventuale sarcini şi se aşteaptă ca ele să lucreze din moment ce au investit în instructajul lor. Directorul Qatar Airways, Akbar Al Baker, a respins criticile legate de condiţiile de lucru, catalogându-le drept nemulţumiri ale foştilor angajaţi.
Angajaţii au nevoie de aprobarea companiei pentru a se căsători dacă se află în primii cinci ani de la angajare, însă compania susţine că acest lucru este doar o formalitate. Locurile de cazare ale stewardeselor sunt supravegheate cu camere de luat vederi, iar vizitatorii sunt notaţi într-un registru. "Totul este pentru siguranţa fetelor mele", a spus Baker. El a subliniat faptul că a fost primul din regiune care a angajat femei, având astăzi peste o sută.
În Statele Unite, administraţia aviatică spune că nu există restricţii în privinţa stewardeselor însărcinate, atât timp cât ele îşi pot duce la bun sfârşit atribuţiile. Un reprezentant al administraţiei a declarat că angajatorii din Statele Unite nu pot discrimina o persoană aflată în această situaţie.
Salariile pentru însoţitori de bord în Qatar încep de la 24.000 de dolari pe an, valori apropiate de cele oferite în Europa şi Statele Unite. Salariile pentru căpitani pornesc de la 200.000 de dolari pe an, iar cele pentru secunzi de la 130.000 de dolari pe an. Emirates apără regulile pe care le impune, spunând că peste 11.000 din cei 53.000 de angajaţi ai companiei lucrează de peste zece ani.
Companiile aeriene din Golf au zguduit puternic aviaţia mondială, oferind servicii de calitate la preţuri mai mici decât ale concurenţilor. O parte din strategia arabilor are în vedere şi recrutarea personalului din diferite colţuri ale planetei, mai ales din ţările cu un nivel de trai scăzut. Angajaţii muncesc sub atenta supraveghere a companiilor din Emiratele Arabe sau Qatar, lucrează ore suplimentare şi acceptă condiţii care sunt discutabile în alte ţări ale lumii. Toate companiile aeriene din Golf - Etihad, Qatar şi Emirates - pot chiar concedia stewardesele dacă rămân însărcinate, mai scrie Wall Street Journal.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro