Tehnologia SF, acum pe drumurile publice. Gadgeturi sau siguranta?
Tehnologia care pana de curand o regaseam doar in filmele SF este acum disponibila pentru drumurile publice. Masinile echipate cu radare, camere video sau senzori, si capabile sa se parcheze singure sunt acum o realitate.
Suntem pe autostrada intr-un Audi A6, sistemul tempomat este activat, masina ruleaza cu 120 km/h si la o distanta, masurata in timp, de cinci secunde fata de masina din fata. Automobilul in spatele caruia suntem franeaza brusc, dar imediat actioneaza frana si masina noastra datorita sistemelor de siguranta activate, iar dupa ce masina din fata schimba banda, Audi accelereaza la viteza stabilita anterior. In tot acest timp, pasagerul din spate navigheaza pe internet cu ajutorul unui iPad conectat la hotspotul din masina, iar navigatia descarca in timp real cele mai noi harti de pe Google Maps. Desi pare, situatia descrisa mai sus nu este dintr-un film SF, ci cat se poate de reala.
Acum masinile dispun de sisteme care le permit "supravegherea" zonei din apropierea automobilului, care detecteaza vehiculele aflate in unghiul mort, au radar, modul pentru detectia pietonilor si chiar sistem pentru recunoasterea semnelor de circulatie si afisarea acestora pe bord.
Salonul Auto de la Geneva din acest an este primul eveniment de acest gen organizat de cand primele masini electrice au ajuns in showroomurile europene - inclusiv in Romania, unde cu aproximativ 36.000 de euro se poate achizitiona un Mitsubishi iMiEV sau un Citroën C-Zero, care se alimenteaza numai de la priza. Pe de alta parte, pretul masinilor electrice, de aproape trei-patru ori mai mare decat al celor echipate cu motoare diesel sau pe benzina, nu justifica achizitia unuia. Mai mult, un automobil electric nu poate inlocui definitiv unul traditional din cauza autonomiei mici, de circa 160 de kilometri, si a duratei mari de reincarcare a bateriei, de aproximativ opt ore.
Si, pentru a sublinia importanta tehnologiei pentru industria auto, Alan Mulally, seful Ford Motor Company, a participat la conferinta Ford de la Geneva prin teleconferinta, fiind prezent fizic la Hanovra, la CeBIT, unde a prezentat sistemul de control vocal Sync. Astfel, in loc sa prezinte un sistem proiectat pentru masini in cadrul unui salon auto, prezentarea s-a facut in cadrul unui eveniment IT&C.
La fel, BMW nu a prezentat mult asteptatul automobil electric "Project i" la Geneva, ci il va prezenta in urmatoarele saptamani in cadrul unui eveniment separat. La Salonul din Geneva, BMW a prezentat conceptul Vision ConnectedDrive, care nu este doar un automobil electric, ci si unul "high-tech". BMW Vision ConnectedDrive reprezinta o platforma pentru prezentarea celor mai noi tehnologii, care trateaza automobilul nu ca pe o entitate independenta pe sosea, ci conectat si parte dintr-o retea integrata. Automobilul utilizeaza informatii receptionate de la alte masini prin tehnologia Car2Car Communication sau de la infrastructura prin Car2Infrastructure, precum si de la sistemul de navigatie. Astfel, automobilul poate propune parcari in apropierea destinatiei, variante alternative si chiar transportul in comun in anumite situatii. Prin apelarea serviciului BMW Assist Information Service, disponibil deja in Europa de Vest, un operator poate oferi asistenta completa pentru orientarea intr-un oras, inclusiv recomandarea de restaurante sau diferite alte locuri de interes.
Prin intermediul Passenger Infir-mation Display, pasagerul dintr-un BMW Vision ConnectedDrive poate analiza detaliile adreselor introduse in sistemul de navigatie si sa isi transfere observatiile catre cel de la volan. In cazul Emotional Browser, acesta face posibila o alegere a informatiilor mai personalizata.
Pe de alta parte, Volvo dispune deja pe modelele sale de sisteme care pot evita accidentele la viteze mici si chiar impactul cu pietonii. Compania are deja o istorie bogata in dezvoltarea si implementarea tehnologiilor de siguranta avansate avand ca scop cresterea sigurantei atat pentru pasagerii din masina, cat si pentru ceilalti participanti la trafic. Generatiile noi ale automobilelor Volvo, precum XC60 si S60, dispun de cele mai noi sisteme "high-tech", unele dintre ele, precum City Safety, fiind incluse in echiparea standard. "Putem spune ca toti clientii modelelor XC60 si S60/V60 opteaza pentru cele mai avansate sisteme de siguranta atunci cand achizitioneaza aceste automobile. In plus oferta nu se opreste doar la echiparea standard, ci au fost create pachete speciale "high tech", pentru care opteaza aproximativ 50% din clientii care cumpara un XC60 sau S60", a spus Alexandru Florescu, product manager in cadrul EIT Forum Auto, importatorul Volvo pe piata locala.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro