Test Auto ZF: BMW X6 ActiveHybrid, cel mai puternic hibrid din lume - GALERIE FOTO
BMW X6 ActiveHybrid este in prezent cel mai puternic hibrid disponibil pe piata europeana. Si cu toate ca are aproape 500 CP nu este atat de departe de conceptul "eco" precum pare la prima vedere. Pe un traseu de aproximativ 400 km, din care 220 km pe DN1 de la Bucuresti la Sinaia si inapoi plus alti 180 km prin Bucuresti, consumul mediu afisat de computerul de bord a fost de 12,9 litri/100 km. Adica tot cam cat ar fi consumat un automobil "normal" cu motor pe benzina de 2,5 litri. Dar fara tractiune integrala si cu o greutate mai mica cu aproape o tona - X6 hibrid cantareste nu mai putin de 2,5 tone!
De ce am inceput cu detalii legate de consum? Deoarece dincolo de performantele dinamice, imagine si confort, consumul este printre cei mai importanti factori de decizie - mai ales in cazul unui hibrid.
In general, in piata hibridele benzina-electric reprezinta principala alternativa la motorizarile diesel. Astfel se imbina avantajele motorului pe benzina, cu un consum scazut similar unui diesel.
Dar X6 este diferit. X6 ActiveHybrid nu se doreste a fi o alternativa la motorizarile diesel din gama. Nici nu ar avea cum, in conditiile unui pret de pornire de 103.500 de euro, cu TVA inclus - desigur, daca am echipa un X6 xDrive50i (care dispune de acelasi motor pe benzina ca hibridul) cu aceleasi dotari, diferenta nu ar mai fi de 25.000 de euro, cat apare in lista de preturi, ci undeva sub 5.000 de euro, in conditiile in care consumul urban scade la jumatate la hibrid.
BMW X6 hibrid este o alternativa la X6 M - daca ne uitam la pret - versiunea M costa cu aproape 6.000 de euro mai mult, 70 CP in plus dar si un consum mai ridicat.
Spre deosebire de ce am vazut pana acum la constructorii germani, cu X6 ActiveHybrid este cu adevarat un "full-hybrid".
Adica poate rula in modul electric mai bine de 2,5 kilometri si cu o viteza de pana la 60 km/h. Spre exemplu, in cartierele rezidentiale, parcari sub sau supraterane se poate rula doar in modul electric, fara a afecta in vreun fel calitatea aerului. In plus, masina nu face aproape niciun zgomot, asadar se poate discuta inclusiv de o lipsa a poluarii fonice - element important mai ales daca ne gandim ca sub capota se regaseste un V8 de 4,4 litri. Iar senzatia este aproape unica. Totusi discutam de un SUV de 2,5 tone care se misca precum un kart de golf.
Cititi mai multe pe www.zf.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro