O nouă agenţie de turism intră pe piaţa din România. Cum vrea să cucerească turismul din ţara noastră şi să ajungă să controleze aproape jumătate din piaţă

Autor: Miruna Diaconu Postat la 28 septembrie 2022 813 afişări

„Vrem să ajungem la 40% cotă de piaţă”, spune Marius Surdu, CEO al Join UP! România, parte din grupul cu acelaşi nume înfiinţat în Ucraina, care colaborează cu peste 10.000 de agenţii din Ucraina, Moldova, Kazahstan, Estonia, Letonia şi Lituania, iar mai nou,  România. Abia intrat în piaţă, touroperatorul îşi setează un obiectiv foarte ambiţios. Cum are de gând să îşi pună planul în aplicare?

Join UP! nu a intrat pe piaţa locală ca urmare a izbucnirii războiului din Ucraina, existau planuri de dezvoltare în România înainte de acest eveniment. România a reprezentat o plajă destul de largă de creştere, piaţa locală a trecut printr-o perioadă de creştere în turism în ultimii ani, când vorbim despre zona de turoperare, au intrat şi alţi jucători mari din vest în România. Aceste intrări în România nu au făcut altceva decât să dea semne că această piaţă poate”, spune Marius Surdu, CEO al Join UP! România. Deşi planurile de intrare pe piaţa locală existau chiar înainte de pandemie, criza sanitară a încetinit sau chiar oprit aceste planuri de dezvoltare ale jucătorilor din turism şi nu numai.

Potrivit lui, România a devenit totuşi destul de interesantă pentru că este aproape de ţări puternice precum sunt Polonia, Ungaria sau Cehia. „Mai mult, numărul populaţiei este foarte important. În România mai este loc de creştere pentru oamenii care vor să meargă în vacanţe. La noi, poate, călătoresc un sfert (dintre oameni - n.red.) în afara ţării, există potenţial.” Înfiinţat în 2010 în Ucraina, turoperatorul Join UP! şi-a extins treptat activitatea şi în afara ţării, mergând către pieţele din Ucraina, Moldova, Kazahstan, Estonia, Letonia şi Lituania, iar acum România, urmând ca în toamna acestui an să lanseze şi primele pachete de vacanţă.

Start din patru poli

Marius Surdu previzionează că în primul an de activitate touroperatorul va înregistra un număr total de 50.000 de turişti, însă este încrezător cu privire la aceste cifre având în vedere că vor opera din patru oraşe - Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara. Jucătorul îşi doreşte să ajungă la o felie de 40% din piaţa locală de turism, strategia pe care mizează fiind colaborările cu circa jumătate dintre agenţiile de turism locale. Segmentul pe care se concentrează este cel de business, astfel că turiştii nu vor putea cumpăra direct de la Join UP! pachete de vacanţă. „Până la finalul anului 2023, vrem să avem mai mult de jumătate din piaţa de agenţii revânzătoare, ca şi contractări, există cerere pentru aşa ceva, agenţiile de turism caută touroperatori de încredere. Noi credem că ne vom concentra pe un top 300, dar la nivel de contract poate vor fi mai mulţi. Sunt foarte multe agenţii active în datele oficiale, dar în realitate acestea sunt inactive”, explică el.

Portofoliul de destinaţii va fi în primă fază orientat pe zonele populare în rândul turiştilor români, precum Hurghada şi Sharm El Sheikh (Egipt), Antalya (Turcia), Dubai (Emiratele Arabe Unite) şi Tenerife (Spania). Marius Surdu consideră că asul din mâneca lor este că, spre deosebire de alţi touroperatori, au intrat în România şi cu compania aeriană SkyUp Airlines, care va deservi touroperatorul, ceea ce creează un business integrat. Ei pot astfel să ofere agenţiilor de turism, implicit şi turiştilor, atât servicii de cazare, masă, cât şi transport. SkyUp Airlines dispune de 12 aeronave Boeing 737 cu o vechime medie de 14 ani.

Zborurile pentru Join UP! către Dubai vor fi operate de Flydubai. „Sinergia între touroperator şi compania aeriană va ajuta, pentru că pe piaţa din România există această carenţă când vine vorba de companiile aeriene. Dacă tu oferi un business integrat, clar va exista încredere din partea turiştilor.” Companiile active sub brandul Join UP! distribuie pachete turistice prin intermediul a 10.000 de agenţii de turism pe pieţele în care se află grupul. Grupul Join UP! a avut o cifră de afaceri de 400 milioane de dolari, cifră care reprezintă veniturile totale ale acestuia de la înfiinţare şi până în prezent. Touroperatorul nu are încă în plan să facă incoming, ci se concentrează în special pe partea de outgoing; cu toate acestea, pe viitor, un astfel de plan nu este exclus. „Poate putem avea în vedere odată cu dezvoltarea şi partea de incoming. Ce ar putea să ajute şi piaţa din România este aeroportul din Braşov, care, dacă va fi deschis este posibil să intre în planurile noastre şi incomingul”, explică el.

Orizonturi îndepărtate

În 2023, touroperatorul intenţionează să intre şi pe pieţele din Polonia, Cehia, Ungaria şi Slovacia, însă, dincolo de asta, Marius Surdu precizează că au în vedere şi alte planuri de dezvoltare. „Pe lângă destinaţiile menţionate, avem deja în plan o dezvoltare pe Tunisia, Portugalia, Spania şi Grecia şi cu siguranţă vor apărea în paleta noastră pentru anul 2023. În toamna anului viitor vom intra, dar natural, dacă vom simţi că se potriveşte o astfel de dezvoltare, în Zanzibar, avem planuri inclusiv pentru Maldive. Avem planuri pentru exotice”, adaugă el. Jucătorul va avea centre de operare în toate oraşele ţării din care vor fi operate zboruri, însă aceste centre nu vor fi deschise publicului, astfel că Join UP! va avea o prezenţă online, fără sedii fizice, bazându-se pe colaborările cu partenerii. „Noi avem în Bucureşti sediul central, dar plănuim pentru anul viitor să avem şi birouri operaţionale, nu de vânzare, dar în acest moment, forţa de vânzare este către partenerii revânzători. Vom avea site public, însă vom redirecţiona turiştii către agenţiile de turism revânzătoare”, mai spune el.

În prezent, turoperatorul este în plin proces de recrutare a personalului, având doar cinci angajaţi, însă îşi doresc să ajungă la un număr de 20 de angajaţi în toate birourile din ţară.

De un deceniu şi jumătate în turism

Marius Surdu vine cu o experienţă de 16 ani în industria de turism, lucrând la DerTour România, Fibula Air Travel, TUI Travel Center România, ceea ce l-a ajutat să înţeleagă piaţa, crede el, lucru care îl va ajuta la dezvoltarea turoperatorului Join Up!. „Am făcut parte din managementul unei companii unde s-au pus bazele unor proceduri, unui flux de lucru, unui stil de management destul de bine stabilit şi standardizat şi cu siguranţă mentalitatea grupului Join Up! este destul de asemănătoare cu cea din vestul Europei. A fost poate primul motiv pentru care am acceptat această provocare, pentru că au venit cu aceeaşi viziune asupra businessului, de nu a pune monopol, de a nu face dumping, de a merge pe ideea unui business crescut natural”, încheie el.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.