TOP: Cele mai ieftine vacante la schi in strainatate
Dupa un an care a adus aproape injumatatirea pietei de turism, vanzarea de vacante pentru ski sau pentru sarbatorile de iarna parea salvarea agentiilor. Insa schiorii nu se inghesuie, desi tarifele devin chiar atragatoare.
Agentii de turism se uita cam ingrijorati la calendar. Anul trecut, pe vremea asta, pasionatii de ski se inghesuiau in agentii. "Abia puteam satisface cererea de pachete turistice", spune Roxana Balcescu, director executiv al agentiei CMB Travel. Roxana Balcescu considera ca diferenta fata de 2008 este foarte mare si ca anul acesta se anunta mult mai slab, desi nimeni nu estimeaza inca scaderea.
Pentru sezonul de vara, de exemplu, multe agentii au evitat sa dea cifrele exacte, insa per total s-a vazut o scadere intre 30 si 50%, in functie de segment (turism intern, extern, litoral, munte, exotic etc).
Dincolo de scaderea numarului de turisti, in vara s-a simtit mai mult o scadere a sumelor cheltuite de fiecare turist in parte, acestea scazand cu pana la 30% fata de anul trecut. Asta a ingustat mult marja de profit a agentiilor de turism, care chiar se uitau cu sperante mari catre iarna, bazandu-se pe pasiunea pentru ski a catorva zeci de mii de romani.
Se mai bazau si pe faptul ca piata din Europa si-a revenit si a reluat trendul crescator, dupa cum spun agentii de turism. Dan Goicea, directorul general al Cocktail Holidays, spune ca deja comportamentul consumatorului din vest a revenit, turistii fac din nou rezervari din timp si nu mai asteapta reducerile. In Europa de Est insa, turistii inca asteapta ultimul moment pentru a gasi "preturi bomba".
Luand in calcul cresterea cererii dinspre turistii vesteuropeni, statiunile de ski ar putea fi rezervate in mare masura de acestia, iar asta ar duce la scaderea ofertei de last minute. "Nu vor mai fi oferte last minute sau vor fi oferte normale, poate chiar cu un pret mai mare decat daca ai contractat din timp, pentru ca orice hotelier, orice tour-operator din strainatate, in momentul in care a vandut 80% dintre locuri, restul de 20% nu le va vinde mai ieftin, ci din contra, mai scump", explica managerul de la Cocktail Holidays. In acest moment, agentiile au prea putine date pentru a putea anticipa momentul in care un client decide sa rezerve o vacanta. Goicea crede ca oamenii se misca mult mai incet decat anul trecut si asteapta pana in ultimul moment, asa ca inscrierile se fac mult mai lent si mult mai tarziu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro