Un plan pentru hotelul meu
Investitia intr-un hotel a fost in anii anteriori un bun exercitiu de imagine pentru oamenii de afaceri din diverse domenii. Acum, cea mai mare parte dintre acestia cauta o solutie viabila pentru a nu pierde toti banii investiti.
In mentalul colectiv, un proprietar de ferma de pasari poate ca e bogat, dar un proprietar de hotel e cu siguranta bogat, iar multi dintre oamenii de afaceri isi doresc asta pentru imaginea lor." Era comentariul unui sociolog chestionat de BUSINESS Magazin in 2007, pentru articolul "Am hotelul meu". Articolul incerca la momentul respectiv sa raspunda la intrebarea de ce foarte multi oameni de afaceri locali, venind din domenii fara legatura cu industria ospitalitatii, alegeau sa investeasca intr-un hotel.
Inca de la momentul respectiv, consultantii hotelieri atrageau atentia ca 70% dintre aceste proiecte sunt facute "dupa ureche" si ca asta se va vedea la un moment dat in faptul ca afacerea nu va rezista intr-o piata competitiva sau intr-un context mai dificil al pietei. Paul Marasoiu, director al companiei de consultanta Peacock Hotel Management, povestea inca din urma cu trei - patru ani ca intalnise numeroase cazuri in care proprietarii au venit sa ceara consultanta pentru constructia unui hotel, in conditiile in care structura era deja ridicata si definita, dar fara posibilitatea de a acoperi functiunile necesare unui hotel. In toamna lui 2009, Marasoiu considera ca semnalele de alarma trase in urma cu cativa ani s-au simtit prea tarziu si ca deciziile gresite de investitii abia acum se vad.
Ionut Negoita a decis in luna iulie a acestui an sa treaca in conservare 300 de camere din cele 1.500 ale hotelului Rin Grand. La Iasi, hotelul Europa al omului de afaceri George Ionescu lucreaza la 15% din capacitate. Mohamad Murad intentiona sa lanseze doua hoteluri de mici dimensiuni in 2009 si pana la urma le-a facut aparthoteluri. Aproape toate hotelurile au renuntat la o parte din angajati, pana la 50%, dupa cum spun proprietarii. Multi investitori, atat straini, cat si romani, au blocat in dezvoltare zeci de proiecte hoteliere in Bucuresti si in tara, cautand parteneri, in special financiari, pentru continuarea lor - este cazul hotelului Calderon din Bucuresti sau al hotelului Neptun din statiunea omonima, detinut de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.
Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela45, nu reuseste de mai bine de jumatate de an sa vanda hotelul Stil din Bucuresti, pe care abia l-a cumparat anul trecut cu 3,5 milioane de euro. La fel si proprietarul Unita Turism, Josef Goschy, care a scos la vanzare sase hoteluri si cea mai buna oferta pe care a primit-o a fost de 5 milioane de euro pentru un pachet care cuprindea patru hoteluri (in total, peste 500 de camere). "Nu pot sa vand pe mai putin decat am cumparat", spune Goschy, care a apelat pentru prima data in viata lui la un consultant, pentru a-l pune la curent cu valoarea actuala a proprietatilor sale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro