Craciun fericit!

Unul dintre liderii din industria turismului din România vorbeşte despre cea mai bună perioadă în care îţi poţi lua o vacanţă. Când îţi poţi lua bilete de avion cu mai puţin de 30 de euro?

Autor: Ioana Matei Postat la 23 aprilie 2023 12611 afişări

Pentru Daniel Truică, CEO şi fondator al platformei Vola.ro, s-ar zice că orice oraş al lumii este mai accesibil decât pentru majoritatea călătoriloR români. Totuşi, străbate în continuare cu plăcere străzile Bucureştiului, pe care îl consideră şi cel mai apropiat de parcursul său profesional din punctul de vedere al evoluţiei. Cum a fost însă perioada recentă pentru Vola.ro şi care sunt cele mai noi trenduri observate de el în industria turismului?

2022 a fost cu siguranţă cel mai bun an din istoria noastră de 15 ani şi cred că suntem bine poziţionaţi să creştem şi în 2023. Estimăm că o să creştem cifra de afaceri cu aproximativ 20% faţă de 2022, iar pe partea de profit cred că o să creştem cu 500% faţă de 2019, ultimul an înainte de pandemie”, descrie Daniel Truică, CEO şi fondator al platformei pentru călătorii Vola.ro, felul în care a evoluat businessul pe care îl reprezintă în ultimii ani. Platforma se adresează mai ales românilor care călătoresc frecvent, fie în interes de muncă, fie pentru vacanţă, însă, de-a lungul anilor, şi-a tot extins audienţa.

„Cred că principalul motiv pentru care românii aleg Vola.ro este siguranţa pe care le-o oferim atunci când vine vorba de călătorie, încrederea pe care am reuşit să o câştigăm în piaţă. Platforma reuneşte oferte de zbor la tarife accesibile, instrumente care îi ajută să găsească rapid cele mai bune preţuri, cazări, opţiuni de transfer, plus servicii de asigurare a călătoriei lor, ceea ce înseamnă că, în cazul în care zborul lor este amânat/anulat sau dacă ei trebuie să amâne deplasarea, echipa Vola.ro le oferă asistenţă în funcţie de nevoile lor. În acest fel, nu există riscul să piardă banii sau să nu ajungă la destinaţie.” În acelaşi timp, în jur de 40% dintre rezervările efectuate pe platforma lor sunt zboruri combinate, care, potrivit lui Truică, fie nu pot fi găsite pe alte platforme, fie ar fi greu de cumpărat pe bucăţi direct de la companiile aeriene. 

2022 a fost un an foarte bun pentru  afacerea pe care el o dezvoltă din 2007, evoluţie argumentată de executiv prin cifre: comparativ cu anul 2021, au reuşit să îşi dubleze afacerile, să crească numărul numărul tranzacţiilor intermediate la 73 de milioane de euro (faţă de 40 de milioane de euro, cât au avut în 2021). În 2021, cel mai recent an pentru care există informaţii publice disponibile, Vola.ro a ajuns la o cifră de afaceri netă de aproximativ 31,3 milioane de lei. Au dezvoltat, de asemenea, şi servicii noi (Vola Flex şi Vola Trip Protect), ambele menite, potrivit lui Truică, să le ofere clienţilor lor mai multă siguranţă pentru călătoriile lor, certitudinea că au soluţii (fie continuarea călătoriei cu alte companii aeriene, fie returnarea rapidă a banilor), indiferent de situaţiile neprevăzute care le afectează deplasarea. Iar legat de felul în care neprevăzutul, respectiv pandemia şi izbucnirea războiului din Ucraina au influenţat businessul, executivul este de părere că cele mai importante sunt lecţiile cu care au rămas după acestea: „Am învăţat să reacţionăm rapid pentru a ne ajuta clienţii afectaţi de zborurile anulate, să dezvoltăm servicii noi, să punem la punct într-un timp record o strategie diferită, dar şi să ne direcţionăm resursele pentru a ajuta acolo unde putem”. Contextul inflaţionist actual nu a ocolit industria turismului, iar preţurile biletelor de avion au crescut cu aproximativ 25-30% faţă de anii pandemiei, unităţile de cazare înregistrează şi ele o creştere a tarifelor, astfel că bugetul mediu pentru un city-break în Europa, de 3-4 zile, poate ajunge la 300-400 de euro acum. Pentru vacanţele mai lungi, bugetul porneşte de la 700-800 de euro, în funcţie de destinaţie: „Din fericire, această majorare a tarifelor nu a diminuat entuziasmul românilor pentru călătorii, care vor acum să exploreze tot mai mult, mai ales după anii pandemiei, marcaţi de numeroase restricţii”.

5 întrebări pentru Daniel Truică, CEO şi fondator al Vola.ro

1. Cum influenţează contextul inflaţionist preţul călătoriilor şi care sunt „trendurile” modelate de acesta - aleg clienţii să facă şi compromisuri când vine vorba de călătorii?

Creşterea preţurilor se resimte şi la noi, dar partea bună este că ştim să ne adaptăm în funcţie de orice situaţie. Un trend pe care l-am observat recent este cel al zborurilor combinate, care oferă preţuri mai mici, ore de decolare mai bune pentru călători, dar şi escale de scurtă durată. Conform datelor Vola.ro, anul trecut, aproximativ 40% dintre itinerarele rezervate prin platformă au fost formate din zboruri cu două sau mai multe companii aeriene diferite. Unele drumuri durează mai mult. Într-adevăr, putem spune că e un compromis aici, dar avantajul este că poţi ajunge astfel în destinaţii către care nu există zbor direct, profitând, în acelaşi timp, de preţuri mai mici. În plus, am creat o hartă nouă a zborurilor pentru a vedea mai uşor cum se ajunge în destinaţiile respective. Unele combinaţii de zboruri sunt rezultatul algoritmului nostru propriu şi nu se regăsesc pe alte site-uri. De asemenea, clienţii aleg să facă adesea compromisuri în ceea ce priveşte bagajul, mai ales dacă e vorba de o călătorie scurtă. Recomandarea noastră e să zboare fără bagaj de cală, dacă le e confortabil acest lucru, pentru a economisi mai mult. Dacă, totuşi, aleg să zboare cu bagaj de cală, sfatul nostru e să îl adauge odată cu rezervarea zborului, deoarece, de regulă, bagajele se scumpesc cu 20-30% chiar de a doua zi.

2. Care este cea mai bună perioadă pentru achiziţia de călătorii pe platforma Vola.ro?

Aş spune că ianuarie, luna în care derulăm an de an campania Ieftinuarie, care oferă cele mai mici preţuri din an la biletele de avion. Anul acesta, cele mai accesibile destinaţii de Ieftinuarie au fost Veneţia, Milano şi Roma (zboruri de la 26 de euro), Bruxelles (zboruri de la 28 de euro), Dortmund (zboruri de la 29 de euro), Londra (zboruri de la 35 de euro). E perioada în care mulţi români îşi rezervă zboruri pe tot anul, profitând de preţurile mici, mai ales că acum există mai multă predictibilitate şi certitudine în privinţa zborurilor, în contextul în care companiile aeriene nu se mai confruntă cu lipsa de personal şi anulările/întârzierile de anul trecut. Dar nu ne limităm numai la luna ianuarie, încercăm să punem în evidenţă promoţiile companiilor aeriene, să le aducem valoare adăugată, să ne coordonăm cu partenerii noştri din aviaţie pentru a lansa oferte noi pentru diferite destinaţii în funcţie de sărbători, de sezon, de calendarul evenimentelor internaţionale.

3. Există teorii în presa internaţională conform cărora milenialii care trec prin „criza vârstei mijlocii” alocă o bună parte din timp călătoriilor şi dedică o mare parte a bugetului lor în această direcţie - se vede asta şi în rândul milenialilor români?

Cu siguranţă şi milenialii români acordă o bună parte din timp şi buget călătoriilor, dar nu ştiu dacă este vorba neapărat despre o criză, cât de o deschidere mai mare către acest gen de experienţă. O experienţă care le poate aduce numeroase satisfacţii, dacă stăm să ne gândim la faptul că îmbină relaxarea, cunoaşterea unor culturi şi obiceiuri noi, distracţia, printre multe altele. În plus, în prezent, călătoriile au devenit mult mai accesibile decât în anii trecuţi, avem mai multe variante de zbor pentru diferite destinaţii, avem mai multe tipuri de cazări disponibile pentru toate buzunarele, avem tot acest mediu online şi toate aceste instrumente digitale care ne ajută să organizăm o călătorie într-un mod foarte simplu. Prin urmare, aş zice că nu e un comportament al milenialilor, ci o deschidere pe care o oferă lumea pentru orice generaţie. Toate generaţiile vor să călătorească mai mult, dar, spre deosebire de alte generaţii, milenialii au avut din start şansa de a trăi într-o lume în care e ieftin şi sigur să facă acest lucru. 

4. Care sunt destinaţiile tale preferate şi de ce?

Destinaţiile mele preferate sunt cele din Italia, unde găsesc ceva nou şi surprinzător la fiecare nouă vizită. Este ţara în care revin mereu cu plăcere şi pe care încă o mai explorez, locul unde frumuseţea naturii, ospitalitatea oamenilor şi experienţele deosebite sunt la orice pas. Mai nou, visez şi la o călătorie în Japonia, de preferat în sezonul de snowboarding, la care aş adăuga şi vizite în câteva oraşe din această ţară pentru noi experienţe culturale.

5. O destinaţie pe care o poţi asemăna cu parcursul tău profesional (şi de ce)?

Parcursul meu profesional a fost strâns legat de un oraş care îmi este foarte drag, Bucureştiul. Bucureştiul este un oraş care te cucereşte de-a lungul timpului, nu imediat.  Deşi este oraşul meu adoptiv, am locuit în el mai mult decât în oricare alt oraş, aşa că acum îl consider acasă. Îi descopăr mereu părţi interesante şi ies cu plăcere în oraş să-l bat la pas sau cu bicicleta şi să-l văd cum se schimbă. A evoluat foarte mult din 2002, când m-am mutat definitiv în Bucureşti. Uneori, am fost frustrat de ritmul schimbării şi mi-am dorit ca totul să se întâmple mai repede, însă per total, privind în urmă, evoluţia în bine este incontestabilă, iar eu sunt încrezător în viitorul lui, dovadă şi faptul că încă locuiesc aici. Exact aşa a fost şi parcursul meu profesional. În fiecare business în care am fost implicat am găsit plăcerea de a-l construi, de a lucra cu echipe motivate. Au fost momente de frustrare, uneori de criză, însă acum mă uit în spate la 20 de ani de antreprenoriat şi sunt mândru de oamenii pe care i-am avut alături şi de ce am construit împreună. Iar la viitor mă uit cu încredere şi optimism.  

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.