Un bucureştean şi-a făcut o super afacere din pasiunea lui din copilărie. S-a îmbogăţit rapid: „La început a fost foarte greu, dar acum suntem pe val"
Câmpeanu a observat că, dacă până acum câţiva ani, tendinţa companiilor era să ofere angajaţilor team building-uri mai puţin complexe, care să conţină predominant jocuri tematice, de aproximativ trei ani companiile vor să integreze în programele de team building sportul. „Raftingul, spre exemplu, se face în bărci mari, care acomodează de la şase până la 12 persoane. În momentul în care pui o echipă de 12 persoane într-o barcă de rafting, ei pot să lucreze împreună pentru a conduce barca pe apă, este una dintre cele mai bune metode de sudare a echipei pentru că îşi dau seama că funcţionează ca echipă şi nu ca persoane individuale care se luptă singure cu râul fără succes.“
Pentru satisfacerea cererii din ce în ce mai mari, atât pentru team building-uri, cât şi pentru vacanţe, lucrează cu o echipă formată din patru angajaţi permanenţi şi încă zece colaboratori. Toţi membrii echipei sunt brevetaţi, pentru rafting de pildă, la International Rafting Federation, iar pentru caiac-canoe, la British Canoe Union „Chiar dacă am vrea să ne brevetăm în România, nu avem cum, în afară de caiac-canoe, sporturile de apă sunt science fiction.“
La Mogoşoaia, antreprenorii se ocupă de administrarea unei baze sportive căreia i se va alătura în curând baza de agrement reprezentată de parcul acvatic gonflabil.
Cei care vin aici pot opta pentru închirierea de caiace, canoe, stand up paddle-uri (plăci de surf cu vâslă lungă - n.r.) – un sport din ce în ce mai popular în afara ţării –, windsurf, sailing cu catamarane, scutere submersibile (scutere cu care poţi să cobori sub apă - n.r.). Preţul mediu al închirierii este de 25 de lei pe oră, fiind de 20 de lei pentru caiace şi de 30 de lei pentru scuterele submersibile. În pofida componentelor diferite ale afacerilor, acestea nu generează profituri uriaşe. „Din 2008, cred că am investit peste 500.000 de euro, bani care nu ştim când se întorc, este investiţia noastră şi nu ştiu dacă îşi are justificare pentru că profitul din încasări este mult mai mic decât investiţia. Facem asta din pasiune şi în speranţa că, dacă promovăm aceste sporturi, vom avea rezultate în viitor“, spune Câmpeanu, care consideră că îşi va recupera totuşi investiţia în aproximativ cinci ani.
Chiar dacă numărul de cumpărători pentru echipamentele sportive vândute prin Bărci în Bagaje creşte de la an la an, acesta este departe de randamentul potenţial pe care îl are România pentru aceste sporturi şi afacerile generate. „Dacă ne gândim doar la Delta Dunării, un paradis deloc exploatat, suntem siguri că va genera vânzări nu doar pentru această companie, ci pentru încă zece companii de acest tip sau chiar şi mai mult.“ Câmpeanu este optimist în schimbarea mentalităţii românilor în această privinţă, pe seama avantajelor oferite de ambarcaţiunile pe care le comercializează. „Gândiţi-vă că mergeţi în Delta Dunării să vă bucuraţi de natură, de faună. Mergeţi cu o barcă cu motor, iar barca cu motor alungă păsările, nu mai vedeţi nimic. Niciodată nu o să vedeţi adevărata frumuseţe a Deltei dintr-o barcă motorizată, pe când din caiac situaţia este diferită.“
Pe lângă faptul că frumuseţile naturale ale ţării nu sunt folosite, o altă părere de rău a antreprenorului este legată de faptul că deocamdată, în România, nu există niciun club sau o federaţie care să administreze sportul olimpic whitewater. Astfel, pe lângă partea de turism de aventură, cei doi soţi şi-au propus ca prin Green Adventure să crească şi să educe şi comunitatea oamenilor care doresc să practice astfel de sporturi, prin organizarea de evenimente, cursuri şi concursuri. „Aducem instructori din afara ţării pentru că în România nu există. Anul acesta am dus români în Bulgaria la cursuri de whitewater – pentru că Bulgaria, cu toate că este o ţară mai mică, este mult mai dezvoltată pe acest segment.“
În ce priveşte planurile de viitor, soţii Câmpeanu sunt angrenaţi în deschiderea primului parc acvatic gonflabil, Acvamania, care va fi tot în Mogoşoaia. Dacă ei doi au fondat singuri primele două afaceri, în construcţia parcului acvatic sunt asociaţi cu încă o firmă pentru susţinerea investiţiei. „Începând cu anul viitor, vrem să devoltăm businessul în mai multe locuri, atât la mare, cât şi în alte părţi ale României.“
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro