La Bulevard, birjar!
In pliantele agentiilor de turism, excursiile destinate cumparaturilor sunt prezentate ca un mod perfect de relaxare. Pe marile bulevarde comerciale ale lumii, mersul la "shopping" e o ocupatie la fel de serioasa ca si mersul la serviciu. Dar mult mai placut si, fireste, mai costisitor.
In pliantele agentiilor de turism, excursiile destinate cumparaturilor sunt prezentate ca un mod perfect de relaxare. Pe marile bulevarde comerciale ale lumii, mersul la "shopping" e o ocupatie la fel de serioasa ca si mersul la serviciu. Dar mult mai placut si, fireste, mai costisitor.
Cand lumea virtuala a internetului tinde sa se transforme intr-un paradis al cumparaturilor, sa pleci pana la New York sau Paris pentru a admira si achizitiona ultimele creatii ale marilor case de moda pare, daca nu o extravaganta, cel putin o pierdere de timp. Pentru multi cumparatori insa, o camasa, o rochie sau o bijuterie are o valoare, fie ea sentimentala, mult mai mare daca e luata direct de pe un manechin din vitrina unui magazin aflat la bulevard. Care bulevard? Depinde de dispozitie, deoarece lumea e plina de oferte.
Peste ocean, Fifth Avenue, bulevardul din inima Manhattanului e luat cu asalt in fiecare zi a anului de mii de turisti, care incearca sa-si fac loc printre grabitii new-yorkezi, pentru a trage cu ochiul la ultimele creatii marca Gucci, Henri Bendel, Bergdorf Goodman, Steuben, Christian Dior sau Versace. Intr-un clasament al bulevardelor, Fifth Avenue ocupa prima pozitie, cel putin dintr-un aspect: acela al chiriilor. In 2004, metrul patrat in aceasta zona valora 10.226 de dolari pe an. Motivul e usor de inteles. Fifth Avenue e cel mai fermecator bulevard din New York, nu atat pentru paradele organizate de administratia orasului, cat pentru modul in care se prezinta vitrinele unora dintre cele mai sic magazine sau galerii.
Cea mai vestita zona comerciala din Statele Unite si, probabil, cea mai scumpa este considerata Rodeo Drive, bulevardul din Beverly Hills. Aici se gaseste cel mai scump magazin din lume, Bijan, unde pentru a face cumparaturi ai nevoie de o programare, iar un client modest cheltuie in jur de 100.000 de dolari. La Bijan, o pereche de ciorapi barbatesti costa in jur de 50 de dolari, iar un costum poate depasi 15.000 de dolari. Dar cei care au cheltuit bani aici spun ca merita pentru ca Rodeo Drive e unul dintre putinele bulevarde unde poti face cumparaturile umar la umar cu vedete internationale. Iar oferta bulevardului e mai mult decat bogata: Bottega Veneta, Armani, Bally, Valentino, Ralph Lauren, Gucci sau Versace. Ultimele creatii, fie ca tin de prêt-à-porter sau haute couture, se simt insa probabil cel mai confortabil pe Avenue Montaigne.
Daca Parisul e sinonim cu moda, atunci bulevardul parizian ar trebui tradus prin "moda extrem de scumpa", o veritabila Mecca a luxului. Amplasat intre Champs Elysées si Sena, bulevardul gazduieste cele mai renumite case de moda: Christian Dior, Chanel, Celline, Calvin Klein, Emmanuel Ungaro sau Prada. Via Monte Napoleone se prezinta drept cea mai eleganta strada din Milano si e poate una dintre cele mai sofisticate din toata Europa. Cuvantul care defineste bulevardul milanez e contrastul. Daca afara predomina o atmosfera romantica, oferita de arhitectura complexa a cladirilor, inauntru nu e loc decat pentru moda de ultima ora.
O plimbare pe Montenapo, cum o alinta milanezii, e destinatie perfecta pentru o intalnire cu tot ce este mai bun in materie de moda sau design, dar mai ales pentru a lua adevaratul puls al orasului italian. Pe langa prezenta numelor clasice din lumea modei, zona mai e cautata pentru cel mai popular complex comercial din Milano, La Rinascente, pentru 9 Peck, o locatie renumita pentru toti gurmanzii, si pentru Provera, o destinatie deja clasica pentru adeptii vinurilor foarte scumpe.
Chilipiruri nu se gasesc nici pe Bond Street, loc destinat elitei inca din 1850 si de departe cea mai exclusivista zona de cumparaturi din Marea Britanie. Bulevardul londonez imbina creatiile unor designeri celebri cu oferta unor pretentiosi dealeri de arta si a bijutierilor din zona. Inainte de a vizita reprezentantele Armani, Hermes, Versace, Gucci, Chanel, Asprey sau Cartier, pe Bond Street banii mai pot fi cheltuiti la doua dintre cele mai faimoase case de licitatii din lume: Sothebys si Phillips.
Pentru cei care nu vor sa imbine o excursie cu o partida de cumparaturi, Calea Victoriei ramane o alternativa. Chiar daca numele mari, Armani, Gucci, Prada, Chanel sau Versace nu au ajuns inca aici, o serie de branduri faimoase au onorat totusi cu prezenta bulevardul care a dat dintotdeauna tonul in Bucuresti. Pe artera din centrul capitalei se regasesc astazi marci precum Bigotti, Cesare Paciotti, Escada, United Colors of Benetton sau Hugo Boss.
Locul de promenada de altadata al aristocratilor, dar si al celor care doreau sa vada ce se mai poarta pe la Paris sau Viena, bulevardul din centrul Bucurestiului si-a trait perioada de glorie in special in perioada interbelica. A fost redus la tacere pentru aproape 45 de ani, timp in care regimul comunist a reusit sa-i dea cu totul o alta imagine, dar in ultimii ani pare sa renasca din nou. Despina Andrei, manager de vanzari si marketing la Alsa Boutiques, compania care a deschis primul magazin de talie europeana aici si care astazi detine trei spatii pe Calea Victoriei, spune ca, de cativa ani bulevardul bucurestean a inceput chiar sa mearga in directia cea buna. O dovada in acest sens e si faptul ca se afla pe locul 35 in topul celor mai scumpe bulevarde din lume. Tot mai multe firme incearca sa-si gaseasca un spatiu de desfacere aici, "iar printre acestea se regasesc nume foarte mari" spune Andrei.
Pe de alta parte lipsa spatiilor pare a fi principalul motiv pentru care schimbarea Caii Victoriei se produce totusi mai greu. "Cat timp pe Calea Victoriei nu apar noi spatii, ritmul de improspatare a bulevardului va fi in continuare lent." Dar si asa Calea Victoriei a ajuns la un nivel care iti permite sa ai de unde alege. Iar preturile la spatii comerciale raman aceleasi ca si in metropolele lumii.
De la ceasuri de renume precum Vacheron Constantin, Cartier sau Longines, afisate in vitrina magazinului Helvetansa, la masinile Smart sau la pantofii de dama Sergio Rossi si lenjeria La Perla, luxul se simte la el acasa pe Calea Victoriei. In aceste conditii celelalte slabiciuni ale bulevardului, lipsa punctelor de atractie, a cafenelelor si, oarecum, a parcarilor nu prea se mai fac simtite.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro