Bomba de la Hiroshima
Sa o luam cu inceputul. Personal, imi plac japonezele. Imi plac si crossoverele sau SUV-urile. Cred ca fiecare trebuie sa stabileasca din capul locului ce ii place si ce nu, inainte de a cumpara o masina. Pentru ca, de cele mai multe ori, trebuie sa facem compromisuri: nu poti sa stai prea mult la soare fara sa te arzi; nici la filme nu te poti uita o zi intreaga fara sa te usture ochii. Deci trebuie sa stii ce vrei de la o masina, fara sa incepi sa te plangi mai tarziu ca ii lipseste asta si cealalta.
Mazda CX-7 este exact ceea ce nu cauti tu. Este cel mai "rau" crossover de pe piata, suge benzina din rezervor ca un burete, arata ca o masina sport, din toate unghiurile din care ai privi-o si toata lumea intoarce capul dupa tine in trafic. Daca esti timid, s-ar putea chiar sa rosesti la volanul lui CX-7.
Motor
Aici am vrut sa ajung. Aceeasi motorizare folosita pe Mazda 6 MPS sau Mazda 3 MPS, 2,3 litri DISI Turbo, injectie directa si patru cilindrii, isi face treaba exemplar pe masina de 1,8 tone. Personal mi-a placut cel mai mult in treapta a patra, undeva la 2.700 ?2.800 rpm, cand simti cum esti catapultat spre viteza maxima de 210 km/h.
260 de cai putere (la 5.500 de rpm), opt secunde pana la suta, un cuplu maxim de 380 Nm (la 3.000 de ture) sunt cateva argumente puternice daca vrei o masina sportiva. Si atunci e clar ca nu te mai intereseaza foarte mult consumul: peste 13 litri la suta de km in afara si probabil peste 20 in oras.
Exterior
Pe scurt, pentru ca este o parere unanima, CX-7 joaca in propria liga cand vine vorba de designul exterior. Masina arata atat de agresiv, incat cu greu iti faci curaj sa treci prin fata ei, chiar daca este parcata.
Va spun sincer, cand opresti la trecerile de pietoni, lumea are rezerve inainte sa coboare de pe bordura. Pasagerul din dreapta nu mi-a taiat niciodata calea prin fata, atunci cand l-am lasat undeva, iar eu un conducator auto cat se poate de calm, fara porniri necontrolate. De vina sunt liniile sale laterale curbe, musculoase, prin care CX-7 pare sa merga si atunci cand sta. Din cauza echipei de design de la Mazda, condusa de Iwao Koizumi, departamentele de design ale concurentei probabil ca nu si-au mai primit bonusurile si pierd in momentul asta noptile in fata planselor de desen.
Interior
Pentru mine, personal, interiorul este o victima sigura, pentru ca in comparatie cu designul exterior, va pierde inca din start. Asta nu inseamna ca nu e demn de o masina ce costa putin peste 30 de mii de euro, cu toate taxele. Spatiul pentru locurile din fata este foarte confortabil, scaunele au sustinere laterala foarte buna, iar calitatea materialelor este destul de ridicata. Si volanul in trei spite subliniaza foarte bine sportivitatea, dar n-am inteles totusi de ce scaunul soferului se poate regla electric in toate pozitiile dorite, iar pasagerul din dreapta nu beneficiaza de acelasi confort. Nu mi-au placut nici luminile de bord, dar aici e chiar o chestiune de gusturi, insa mi-a placut foarte, foarte tare sistemul audio BOSE, cu magazie de 6 CD-uri, CD-player compatibil MP3, 9 difuzoare si 240 W.
Calitatea sunetului este imbunatatita si de noua tehnologie a japonezilor de la Mazda, NVH (Noise ? Vibration ? Harshness), care elimina zgomotul pe care in mod normal il percepi la viteze mari sau la contactul cu suprafata de rulare (de la noi). Singurul neajuns aici este ca nu prea percepi senzatia de viteza si trebuie sa stai cu un ochi pe vitezometru si cu celalalt pe indicatoarele de viteza.
Pret: de la 30.300 de euro (cu taxe);
Motor: 2,3 l, DISI Turbo;
Putere: 260 CP;
0-100: 8 secunde;
Viteza maxima: 210 km/h.
Concurenta Mazdei CX-7
Pana in prezent, in Romania s-au vandut 76 de Mazda CX-7, iar modelul incearca sa se impuna pe un segment destul de aglomerat.
Subaru B9 Tribeca
Pret: de la 49.300 de euro (cu taxe);
Motor: 3 l, Boxer;
Putere: 250 CP;
0-100: 9,7 secunde;
Viteza maxima: 195 km/h
Nissan Murano
Pret: de la 51.800 de euro (cu taxe);
Motor: 3,5 l, V6;
Putere: 234 CP;
0-100: 9,1 secunde;
Viteza maxima: 200 km/h
Toyota RAV4
Pret: de la 24.7300 euro (cu taxe);
Motor: 2 l, Boxer;
Putere: 150 CP;
0-100: 10,6 secunde;
Viteza maxima: 185 km/h
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro