LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce trebuie să ştii ca să devii agent imobiliar?

Burberry îşi face curaj pentru România

Autor: Rosca Cristina Postat la 19 noiembrie 2011 352 afişări

După ce şi-au dus cunoscutele carouri şi trenciurile la Praga, Kiev, Budapesta şi Varşovia, britanicii de la Burberry şi-au făcut curaj să deschidă un magazin şi la Bucureşti. Aşteptat să fie inaugurat în apropierea Crăciunului, magazinul din strada Luterană se pregăteşte să îmbrace haine de sărbătoare.

Întâi a venit Louis Vuitton, al cărui nume nu îi dădea dreptul să greşească. Apoi au fost Gucci, Hugo Boss şi Emporio Armani. Acesta din urmă se află însă cu o treaptă mai jos pe scara luxului. Pentru a completa astfel careul de aşi al pieţei locale a fost nevoie de brandul britanic Burberry.La o simplă căutare pe Google după numele Burberry, imaginile care îţi apar sunt cu actriţa Emma Watson (unul dintre principalele personaje din seria Harry Potter şi imaginea brandului), cu trenciuri bej (articolul de îmbrăcăminte care a adus faima britanicilor) şi simple poze cadrilate - carouri în culorile bej, roşu şi negru. Întrebarea care se pune acum este dacă au ajuns aceste carouri atât de cunoscute încât să nu aibă nevoie de nume, formă sau prezentare? Vânzările de peste un miliard de euro, profiturile în continuă creştere, care ignoră practic criza financiară mondială şi cele aproape 500 de magazine tind să răspundă afirmativ la întrebarea de mai sus.

În aceste condiţii, riscul pe care şi-l asumă prin intrarea pe o piaţă cum este România este minim, mai ales că intrarea nu este directă, ci în franciză prin intermediul fondului de investiţii Global Eye. Primele informaţii despre deschiderea unui magazin Burberry în România au apărut în urmă cu mai bine de un an, iar numele celor de la Global Eye ca francizat, tot cam atunci. Zvonurile au reapărut în vară, când s-a spus că vor ocupa spaţiul deţinut de Stefanel pe Calea Victoriei. La momentul respectiv, reprezentanţii Global Eye, care îşi concentrează activitatea în România şi în Europa de Sud-Est, au confirmat deschiderea unui magazin Burberry în România, însă nu au dorit să ofere detalii despre amplasarea acestuia şi data de deschidere.

În prezent, datele problemei s-au schimbat. În condiţiile în care Max Mara a luat deja locul Stefanel pe Calea Victoriei, Burberry se va deschide pe strada Luterană, în spatele Hotelului Radisson, pe locul fostei agenţii de turism a Hotelului Bucureşti, potrivit lui Oliver Petcu, managing director în cadrul companiei de cercetare de piaţă CPP Luxury Industry Management Consultants.

"Eu am fost implicat în acest proiect cu cei de la Global Eye până la sfârşitul anului 2010, când le-am facilitat să obţină OK-ul ca partener de francize care îndeplineşte condiţiile. În etapele următoare - alegerea locaţiei, construirea business planului şi recrutarea personalului - nu am mai fost implicat."

Intrarea pe piaţa locală în sistem de franciză este o practică obişnuită pentru brandurile de lux, în condiţiile în care Louis Vuitton este singurul care a intrat direct. Gucci a fost adus de compania italiană Sodo Migliori, care operează magazinele Cellini şi Swarovski. Hugo Boss este adus de Andrei Alecu (fiul lui Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus unul dintre cele mai importante lanţuri de restaurante din România) şi Adrian Matei (fiul lui Ion Matei, cel care deţine Lerida International, importatorul Baccardi şi Martini, unul dintre primii jucători de pe piaţa importului de băuturi alcoolice), iar Emporio Armani de sârbul care deţine Alsa Boutiques (Max Mara, Ermenegildo Zegna).

Magazinul Burberry va fi deschis, potrivit lui Oliver Petcu, în jurul datei de 19 decembrie, în spaţiul de circa 500 de metri pătraţi din spatele Hotelului Radisson Blu. Magazinul este poziţionat astfel în apropiere de Calea Victoriei, principala arteră de shopping de lux din România. Srdjan Kovacevic, proprietarul Alsa Boutiques, şi-a dus toate brandurile pe Calea Victoriei. Tot acolo s-a dus şi Gucci, şi Hugo Boss, deşi acesta din urmă s-a îndepărtat puţin de "kilometrul zero" al modei (zona ce porneşte de la Ateneu şi urcă până aproape de intersecţia cu bulevardul Dacia), mergând mai aproape de Piaţa Victoriei.

"În opinia mea, locaţia are o serie de minusuri, precum vizibilitate redusă faţă de o altă arteră, cum ar fi Calea Victoriei, strada este cu sens unic şi nu există spaţii de parcare, accesul din Calea Victoriei este posibil, însă fără a putea parca maşina în dreptul străzii şi, nu în ultimul rând, peste drum, în locul fostei discoteci Salsa, va începe în primăvară construcţia unui hotel de 5 stele, de business, construcţie care va dura minim patru ani", explică Petcu. El recunoaşte însă că spaţiul magazinului Burberry este generos, fiind de altfel aproape dublu faţă de cel unde era locat magazinul Stefanel pe Calea Victoriei. Italienii de la Stefanel au fost nevoiţi să se mute după 20 de ani, odată cu expirarea contractului. Noul flagshipstore este acum în piaţa Romană.

Investiţia în magazinul Burberry se apropie de un milion de euro, în condiţiile în care amenajarea spaţiului conform standardelor britanicilor, iluminarea şi mobilierul au costat 1.800 de euro per metru pătrat, fără renovarea efectivă a spaţiului, potrivit lui Petcu.

Magazinul de la Bucureşti, deşi se va întinde pe 500 de metri pătraţi (mai mare decât majoritatea magazinelor de lux de la noi), nu este cel mai mare din regiune. Acest titlu merge în Polonia, la Varşovia. Astfel, Polonia îşi întregeşte palmaresul care mai cuprinde titlurile de cea mai mare economie, cel mai întins şi cel mai populat stat din Europa Centrală şi de Est. "Vânzările acestei unităţi nu depăşesc două milioane de euro pe an. La acelaşi nivel se situează şi magazinul Burberry de la Kiev, care are o suprafaţă cu 30% mai mică decât cea din Varşovia", spune Petcu, care estimează vânzări de 1,5 mil. euro pe an pentru magazinul de la Bucureşti.

În condiţiile în care economia încă se resimte după şocurile ultimilor ani, iar consumul a scăzut cumulat din 2009 până în prezent cu aproape 20%, ce şanse are un nou magazin de lux?

Dacă ne luăm după experienţa Louis Vuitton, care şi-a majorat businessul cu aproape 10% anul trecut, la 4,7 mil. euro, multe.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Burberry,
magazin,
carouri
/arta-si-societate/lifestyle/burberry-isi-face-curaj-pentru-romania-8964161
8964161
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.