Ce afacere au reuşit să construiască doua tinere din Sibiu cu doar 10.000 de euro. Ele au ajuns să colaboreze cu vedete de la Hollywood precum Jennifer Lopez
Două antreprenoare din Sibiu au creat un inedit brand de încălţăminte, au proiectat visul lor, l-au amplificat şi i-au dat plusvaloare prin munca şi prin perfecţionarea fiecărei etape de concept, design, creaţie şi producţie.
Nu au ştiut însă ce turnură va lua viaţa şi business-ul lor până într-o zi, când, printre urmăritorii deja dedicaţi, pagina de Instagram a brandului Hardot a fost descoperită şi apreciată de stilistul lui Jennifer Lopez. Iar de acolo până la o colaborare cu artista nu a mai fost decât un pas.
Dana Iuga este pasionată de designul vestimentar de când se ştie, cel mai mult fiind atrasă de farmecul cu totul şi cu totul special pe care îl conferă, unei femei, pantofii. „Am absolvit moda la Universitatea de Artă şi Design Cluj-Napoca şi, încă din anul II de facultate, mi-am descoperit această pasiune pentru creaţia de încălţăminte.
Am elaborat două lucrări pe această temă, una dintre ele fiind lucrarea de disertaţie (Pantoful, de la obiect utilitar la operă de artă), iar cealaltă temă de doctorat (Evoluţia pantofului cu toc de la Caterina de Medici la Christian Louboutin)”, relatează Dana Iuga, care este partenerul firmei responsabil cu partea creativă.
Al doilea partener, care completează şi pune umărul la bunul mers al afacerii, este Alina Popa. Ea a pornit iniţial pe un drum diferit, respectiv a urmat cursurile Universităţii de Drept din Sibiu şi a fost atrasă ulterior de businessuri, ca şi concept. Din dorinţa de a învăţa cât mai mult despre lumea afacerilor şi practicile aferente, a ales să studieze şi a aprofundat cunoştinţele dobândite, urmând un program de MBA. „Pasiunea pentru pantofi, alături de dorinţa interioară de a avea, cândva, afacerea mea proprie, m-au determinat să îmi îndrept atenţia şi energia către înfiinţarea şi dezvoltarea brandului Hardot”, punctează Alina Popa. În cadrul companiei, ea este partenerul responsabil cu managementul şi toate aspectele care ţin de administraţie.
„Suntem un brand conceptual şi ne dorim să ajungem la notorietatea brandurilor internaţionale, precum Jimmy Choo, Louboutin sau Manolo Blahnik.”
Dana Iuga, fondator, Hardot
Cele două antreprenoare par a se potrivi perfect, au în comun multe calităţi, multe pasiuni şi multe dorinţe, printre care şi visul de a transforma Hardot într-o alegere care să facă fericite cât mai multe femei. „Numele pe care l-am ales nu este întâmplător. Hard dot semnifică punctul forte al unei femei şi se află în strânsă legătură cu ceea ce ne dorim să transmitem prin creaţiile noastre”, explică Dana Iuga. „Conceptul brandului a luat naştere în urma unor cercetări susţinute în domeniul modei, sociologiei şi psihologiei. Tocurile înalte sunt elemental cu cea mai mare încărcătură socială şi psihologică din industrie.
Cartea lui I.P. Culianu, Jocurile minţii, mi-a deschis apetitul de a schimba simbolul tocurilor din elemente ale opresiunii în elemente ale dominării. Brandul nostru îmbină trei elemente esenţiale: 1. Expresia breaking the rules, care m-a determinat să identific regulile elementare în producţia de încălţăminte şi să le demontez. 2. Imaginea opincii româneşti care mă atrage în mod inexplicabil. 3. O imagine cu zona intimă a unei femei, împodobită cu piercinguri pe care mintea mea le-a asociat cu tăietura opincii”, completează ea. În afacerea pe care au creat-o de la zero, cele două antreprenoare au investit iniţial 10.000 euro, bani proveniţi din surse proprii, alături de susţinerea familiei, pe care Dana Iuga şi Alina Popa o menţionează mereu cu recunoştinţă şi mult respect.
Pe lângă bani, au investit, bineînţeles, multă energie şi foarte mult timp alocat cercetării. Timpul va demonstra că munca şi pasiunea atrag după ele succesul, iar obiectivele propuse de sibience nu sunt deloc mici. „Suntem un brand conceptual şi ne dorim să ajungem la notorietatea brandurilor internaţionale, precum Jimmy Choo, Louboutin sau Manolo Blahnik”, spune Dana Iuga. În 3 februarie a.c., întreaga lume a auzit de Hardot şi nu oricum, ci prin intermediul unei cliente care nu mai are nevoie de nicio prezentare, Jennifer Lopez. Invitată fiind la The Tonight Show Starring Jimmy Fallon, în New York, pentru promovarea celui mai recent film al său, comedia romantică Marry Me, JLo şi-a făcut apariţia purtând Hardot.
Pantofii cu toc simpli, cu tentă retro, au fost atât de spectaculoşi, încât celebra publicaţie The Harper’s Bazaar scria cu uimire: „au furat spectacolul”. Ţinuta vedetei a fost una excepţională, iar faptul că pantofii Hardot au fost asortaţi cu o rochie Dior şi o poşetă Bvlgari nu face decât să confirme, pe plan internaţional, prestanţa brandului românesc. Dana Iuga rememorează cum a început visul american. „Stilistul lui Jennifer ne-a găsit pagina de Instagram şi ne-a abordat pentru primul proiect cu Heidi Klum. De atunci, am colaborat prin intermediul lui, cu multe vedete, printre care şi Jennifer Lopez. Am câştigat o foarte mare vizibilitate, brandul Hardot fiind menţionat în numeroase publicaţii şi site-uri internaţionale”, povesteşte fondatoarea Hardot.
„Pentru 2022, previzionăm o cifră de afaceri mult mai mare decât în anii anteriori, precum şi o creştere şi dezvoltare dublă cu fiecare an.”
Alina Popa, fondator, Hardot
Faptul că şansa le-a surâs, iar Hardot a ajuns un brand iubit şi peste ocean, nu le-a schimbat atitudinea celor două românce. Dimpotrivă, ele au perceput această recunoaştere ca pe o obligaţie şi o mare responsabilitate în continuarea muncii la care s-au angajat, pentru a demonstra că visul lor românesc şi chiar american, poate fi transformat în ceva mai puternic. „Ţintim cât mai sus şi ne dorim să fim în picioarele şi minţile tuturor. Digitalizarea şi noile tehnologii ne ajută foarte mult în promovarea brandului.
Ne folosim de orice mijloc pentru a ne creşte vizibilitatea, suntem active pe social media şi colaborăm cu persoanele din online. Este o modalitate mult mai eficientă şi rapidă de a ajunge la publicul nostru ţintă, dar şi de a ne face cunoscuţi pe plan internaţional, drept dovadă colaborarea cu JLo”, subliniază Alina Popa. Referitor la modelul de business aplicat de Hardot, cele două fondatoare au menţionat un aspect important, şi anume acela că Hardot este un brand de încălţăminte nişat, nu de massmarket.
Din acest motiv, planurile de dezvoltare se întocmesc puţin diferit, se analizează o serie întreagă de factori, se fac anumite previziuni şi calcule de impact, ţinându-se întotdeauna cont de ultimele trenduri şi informaţii din piaţa de resort. Cert este faptul că proprietarele Hardot au planuri frumoase de extindere, şi doresc să crească acest business, într-un ritm sănătos, pe care să poată dezvolta următoarele idei, planurile de viitor şi tot ceea ce urmează. „Avem în plan să ne extindem în principal producţia, ceea ce înseamnă achiziţie de echipamente noi şi angajarea unui număr mai mare de personal. De asemenea, asta implică mai multe showroomuri din afara ţării, colaborări, poate chiar showroomuri proprii.
Cel mai simplu pentru clienţii noştri este să ne găsească pe site, de unde îşi pot achiziţiona orice pereche online”, spune Alina Popa. „În Bucureşti avem showroomul şi atelierul de creaţie. În rest, avem colaborări în ţară, cât şi pe piaţa internaţională în Qatar, Slovenia, Muntenegru, Polonia”, specifică fondatoarea Hardot. Exemplul dat de cele două antreprenoare din România este unul care poate fi aplicat de către orice tânără sau tânăr dornic să reuşească cu un business propriu. Sfatul fondatoarelor Hardot pentru tinerii antreprenori, aflaţi la început de drum, este să nu le fie frică, să meargă înainte, să fie perseverenţi şi muncitori mai ales. Atât Dana Iuga, cât şi Alina Popa, se încadrează perfect în propriul profil de client: femeile care vor şi pot.
Oferind propriul exemplu de viaţă, de business şi de succes, cele două antreprenoare au rămas mereu cu picioarele pe pământ, dar cu ochii larg deschişi spre vis, pe care deja îl trăiesc şi se bucură din bucuria multor altor femei. Sunt pasionate de încălţăminte, şi au adus acest capitol la un nivel de excelenţă. Dar viaţa lor cuprinde şi alte preferinţe, dintre care una foarte specială este sportul. La fel, s-ar putea spune despre lectură, activitate prin care se relaxează şi se documentează, deopotrivă. Dana Iuga citeşte cu plăcere cărţi de psihologie şi filosofie şi alege, adesea, tot ce ţine de cunoaşterea şi interpretarea minţii umane.
Alina Popa preferă, de asemenea, cărţile de psihologie, fiind atrasă, în mod special, de tema dezvoltării personale, pe care o vede drept sursa unei existenţe echilibrate. Pantofii realizaţi de compania celor două antreprenoare sunt cunoscuţi deja pentru caracteristicile proprii, prin liniile de design şi trăsăturile de imagine pe care le au. Folosind simplitatea ca inspiraţie şi culorile unice roşu, negru sau bej, pantofii Hardot, cu toc de 12 cm în marea lor majoritate, captează atenţia şi conferă femeilor care îi poartă o alură fascinantă, o notă de senzualitate şi self-awareness. „Pentru 2022, previzionăm o cifră de afaceri mult mai mare decât în anii anteriori, precum şi o creştere şi dezvoltare dublă cu fiecare an”, afirmă Alina Popa. Cererea pentru pantofii Hardot a crescut exponential şi foarte multe femei din România, şi nu numai, aleg să poarte Hardot, pentru că acest brand le defineşte cel mai bine. „Noi am dorit să facem pantofi pentru femeile care vor şi pot şi astfel suntem ferm convinse că, dacă îţi propui ceva, vei găsi întotdeauna o cale”, a mai adăugat ea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro