Cocor, magazinul celor 34 designeri romani de moda

Autor: Rosca Cristina Postat la 06 februarie 2011 4184 afişări

Clientul pe care il tinteste magazinul Cocor este din Bucuresti, are masina, trece o data pe saptamana prin fata media-fatadei, isi intretine copiii, dar si parintii, are un buget familial de circa 2.000-3.000 de euro si varsta intre 30 si 50 de ani. Dar vine clientul la Cocor?

Este joi, ora 12 si magazinul Cocor pare adormit. Oamenii trec prin fata centrului comercial, insa sunt grabiti catre alte destinatii. Inauntru, magazinele isi asteapta clientii care au preferat sa se aseze la una dintre cafenele mai degraba decat sa colinde in cautare de cumparaturi. Galeria Designerilor Romani nu face exceptie. In magazinul Catalin Botezatu nu este nimeni. Nici in magazinul lui Mihai Albu. "Am venit acum pentru prima data in magazinul Cocor dupa ce a fost redeschis. M-am uitat prin magazinele designerilor romani, insa nu am gasit nimic sa imi placa", spune Roxana, o cumparatoare care a plecat din Cocor fara sa-si fi luat nimic.

Vremea nu este nici ea incurajatoare. De altfel, unii dintre chiriasii Cocor se asteptau la o luna ianuarie slaba, dupa un decembrie bun in pofida crizei financiare.

"In luna ianuarie, vanzarile nu au mers foarte bine, insa potential exista. In luna decembrie insa, prima mea luna de prezenta in acest centru comercial, nu au mers rau vanzarile. Trebuie sa recunoastem totusi ca in decembrie e mai bine peste tot", spune designerul de incaltaminte Mihai Albu, care a deschis magazinul din Cocor pe data de 5 decembrie. Albu este doar unul dintre designerii romani ale caror creatii populeaza etajul al doilea al Cocor, respectiv Galeria Designerilor Romani. Alaturi de el mai sunt Liza Panait, Anca & Silvia Negulescu, Cristina Nichita, Agnes Toma, Elena Perseil, Violeta Costin Gaburici, Norina Stoica, Angela Vasiliu, Mirela Diaconu, Rhea Costa, Mihaela Glavan si Catalin Botezatu.

Magazinul Cocor nu mai are, nici inauntru si nici afara, nimic din fostul magazin. Asta daca exceptam numele, cunoscut romanilor de toate varstele. In urma cu 20 de ani, Cocor era o destinatie pentru romancele in cautare de metraje, covoare sau electrocasnice. Dupa '90 magazinul, ramas in constiinta consumatorilor, a devenit doar o destinatie secundara de shopping. La finalul anului trecut, in urma unei investitii de 24,5 de milioane de euro si dupa circa doi ani de renovari, a fost inaugurat un nou Cocor pe cinci etaje plus parter si subsol, pe o suprafata de 10.000 de metri patrati.

Magazinul ofera atat produse ale unor branduri internationale de lux, prezente in magazine multibrand, precum Max Mara, Gucci, D&G sau Givenchy, cat si produsele mai multor designeri romani. Galeria Designerilor Romani din Cocor reuneste 34 de nume si a inregistrat in primele trei luni de la deschidere si in ultimele trei luni ale anului trecut vanzari de 775.000 de lei, respectiv 185.000 de euro. "Vanzarile inregistrate in primele 3 luni de la deschidere ilustreaza tendinta tinerilor de a achizitiona creatii semnate de designeri romani. De aceea, obiectivul pe 2011 este de a creste numarul designerilor din Galerie, astfel incat sa oferim clientilor nostri posibilitatea de a gasi tot ce au nevoie intr-un singur loc", a declarat Dan Barbulescu, presedintele Consiliului de Administratie al Cocor.

Mihaela Glavan, unul dintre chiriasii galeriei, crede ca aducerea de noi designeri ar putea contribui la cresterea traficului si a vanzarilor designerilor: "Initiativa de a reuni in acelasi loc mai multi designeri romani a fost una buna, deoarece multi dintre acestia nu au o retea de retail pentru a-si expune produsele. Cei mai multi au doar showroom." Produsele creatoarei sunt expuse in Cocor de la inceputul lunii octombrie; de la deschidere si pana in prezent, vanzarile au fost de circa 10.000 de euro. Preturile produselor variaza intre 250 de lei si 1.000 de lei si reprezinta linia de produse comerciale.

Vanzarile Mihaelei Glavan au oscilat destul de mult: "Inceputul a fost spectaculos, peste asteptari, insa ulterior vanzarile s-au redus. Luna noiembrie a fost o luna calduroasa si nu una de iarna cum era normal, de aceea a fost dificil sa vindem botine sau cizme cand afara erau 20 de grade. Nici luna decembrie nu s-a ridicat la nivelul estimarilor noastre".Creatoarea de pantofi, care mai detine un magazin propriu in zona Ateneului Roman si vinde si in Mario Plaza si Baneasa Shopping City in magazinele Mescal si respectiv Fiorangelo, este insa optimista si spera ca in 2011 vanzarile vor merge mai bine: "Dureaza pana cand clientii vor include Cocorul in circuitul lor de shopping".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Cocor,
criza,
clienti,
designeri,
magazine,
mall,
fashion,
moda
/arta-si-societate/lifestyle/cocor-magazinul-celor-34-designeri-romani-de-moda-7929131
7929131
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.