În ce îşi investesc banii cei mai faimoşi actori din lume şi care este cel mai bine plătit actor la Hollywood
În ultimii ani, unii dintre cei mai mari actori de la Hollywood şi-au început treptat drumul în antreprenoriat, cu diverse grade de reuşită şi în domenii cât mai diverse, de la producţie de film, sporturi şi băuturi alcoolice la servicii wireless, produse pentru bebeluşi şi start-up-uri din spaţiul tech. Ce iniţiative de business au avut actori precum The Rock, Ryan Reynolds, Jessica Alba şi Ashton Kutcher? Care businessuri au oferit cele mai bune rezultate? Ce perspective au în continuare companiile lor?
The Rock între filme şi fotbal american
În urmă cu mai bine de un deceniu, Dwayne „The Rock” Johnson, numit în ultimii ani cel mai bine plătit actor de la Hollywood şi unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din lume, a cofondat Seven Bucks Productions, o companie de producţie cinematografică din spatele unor filme precum Baywatch, Jumanji, Fast & Furious: Hobbs & Shaw şi Black Adam, din distribuţia cărora face parte actorul cu origini samoane. Numele firmei se referă la cantitatea de cash deţinută de Johnson în momentul în care a fost dat afară din Liga Canadiană de Fotbal în 1995, chiar înainte să semneze un contract cu World Wrestling Federation (WWF, acum WWE), companie care avea să servească drept rampă de lansare pentru cariera sa cinematografică, potrivit Business Insider.
Filmele produse sub umbrela Seven Bucks au generat până acum vânzări de 4,6 miliarde de dolari la box office, compania având în pregătire alte 20 de proiecte originale la Hollywood şi la TV. În prezent, fostul wrestler, în vârstă de 50 de ani, deţine o avere netă de circa 800 de milioane de dolari şi are toate şansele să se alăture în următorii ani clubului select al actorilor care valorează un miliard de dolari.
De asemenea, el deţine parţial liga americană de fotbal XFL, pe care a scos-o din faliment în 2020, când a cumpărat-o pentru 15 milioane de dolari de la Vince McMahon, fostul lui şef din WWE. Ulterior, The Rock a creat un nou concept pentru ligă, acela de „campionat al oportunităţilor”, într-un moment în care National Football League (NFL) a devenit subiectul unui val de controverse pentru lipsa de diversitate din rândul patronilor, managerilor şi antrenorilor. Următorul sezon al XFL va începe după încheierea sezonului din 2022 al NFL, care s-a terminat recent cu finala Super Bowl dintre Kansas City Chiefs şi Philadelphia Eagles, câştigată de prima echipă. În următorii cinci ani, liga va fi transmisă pe aceleaşi canale TV din Statele Unite folosite în mod normal de NFL, iar echipele vor primi circa 4 milioane de dolari pe sezon, XFL alegând o structură mai flexibilă pentru salarii prin contrast cu NFL. Totuşi, rămâne de văzut în că măsură va reuşi XFL să „fure” fanii primei ligi americane de fotbal.
Ryan Reynolds, navigând printre proiecte
În mod surprinzător, actorul din spatele Deadpool şi Drive a devenit cunoscut în ultimii ani drept unul dintre cei mai căutaţi şi influenţi creatori din industria americană de publicitate. În 2018, Ryan Reynolds a pus baze Maximum Effort, o companie producătoare de filme şi totodată o agenţie de marketing digital. Doar trei ani mai târziu, grupul a fost vândut către compania MNTN, specializată în reclame pentru sectorul tech.
Anterior, Reynolds şi-a vândut brandul de gin Aviation către gigantul Diageo pentru suma de 610 milioane de dolari, urmând să rămână faţa companiei pentru următorii 10 ani şi să primească o serie de bonusuri în funcţie de vânzările viitoare. Totalul poate ajunge în acest sens la 55 de milioane de dolari, pe lângă cei 67 de milioane pe care i-ai fi încasat odată cu vânzarea firmei, estimând să actorul ar fi avut o participaţie de 20%, potrivit celebritynetworth.com. Anunţul a venit după ce Diageo a anunţat un parteneriat cu David Beckham pentru brandul de whisky Haig Club şi o colaborare cu rapperul P-Diddy menită să stimuleze vânzările distribuitorului de vodcă Ciroc.
Pe lângă cele două businessuri, Reynolds a devenit recent coproprietar la Wrexham FC, cel mai vechi club de fotbal din Ţara Galilor, şi a cumpărat o participaţie majoritară la operatorul de servicii wireless Mint Mobile, ale cărui venituri au crescut cu 50.000% între 2017 şi 2019, ajungând la circa 100 de milioane de dolari în 2021, respectiv 82 de milioane de dolari la finele anului trecut. Compania numără peste 200 de angajaţi, în creştere cu 41% în 2022, conform Growjo.com. În ianuarie 2019, actorul canadian a fost numit faţa Armani Code şi a condus campania publicitară pentru parfumul Absolu al aceleiaşi firme. În prezent, Reynolds, în vârstă de 46 de ani, valorează circa 150 de milioane de dolari.
Jessica Alba,în cădere pe bursă
Cu toate poveştile antreprenoriale ale actorilor trebuie însă să fie de succes. De exemplu, The Honest Company (Honest Co), un lanţ de magazine cu produse de bebeluşi şi de înfrumuseţare, cofondat de Jessica Alba în 2011, înregistrează un declin de 85% al acţiunilor de la oferta publică iniţială (IPO) derulată în primăvara lui 2021, la o valoare de piaţă de 274 de milioane de lei. Dinamica a venit după ce preţul unei acţiuni a urcat cu 44% la scurt timp de la IPO.
Veniturile companiei au ajuns la 310 milioane de dolari în 2021, în creştere cu 3,3% faţă de anul precedent. Totuşi, grupul a avut o pierdere netă de 38,6 milioane de dolari, de la o pierdere de 13,5 milioane în exerciţiul anterior, iar totalul cheltuielilor operaţionale a crescut de la 121,4 milioane de dolari la 146 de milioane, arată datele din raportul financiar al societăţii. Între timp, activele au crescut cu 13% la 13,2 milioane de lei.
Investitorii se uită însă către cel mai important indicator de încredere pentru o societate listată – profitul – şi se întreabă dacă grupul poate continua în ritmul actual, având în vedere că Honest Co a avut pierderi în fiecare an de la înfiinţare încoace. Alba, 42 de ani, a cofondat afacerea – neutră în ceea ce priveşte nivelul de carbon – drept răspuns în faţa numărului mare de produse pentru bebeluşi care conţin substanţe chimice periculoase, baschetbalistul Kobe Bryant fiind unul dintre primii investitori. Societatea prezentă pe Nasdaq produce scutece, şerveţele, şampoane, loţiuni şi mizează pe segmentul de clienţi conştienţi de impactul generat de mediul de business asupra mediului, scrie Bloomberg. În pofida evoluţiei acţiunilor, Jessica Alba are o avere de 100 de milioane de dolari şi rămâne unul dintre puţinii actori care au făcut tranziţia de la Hollywood către Wall Street. Deşi multe celebrităţi din SUA au obţinut acorduri de licenţiere pentru diverse produse şi linii de fashion, numărul celor care şi-au dus proiectele pe piaţa americană de capital rămâne în continuare unul extrem de mic.
Ashton Kutcher,A-Grade Investments şi Forbes
Fondată în urmă cu 13 de Ashton Kutcher şi doi parteneri de afaceri, compania de venture capital A-Grade Investments are în prezent active de 145 de milioane de dolari, fiind creată exclusiv pentru investiţii în startup-uri tech. În 2012, deci la doi ani de la înfiinţare, grupul a trecut prin mai multe rânduri de finanţare, inclusiv din partea celebrului miliardar Mark Cuban.
De-a lungul timpului, portofoliul de investiţii al firmei a inclus companii precum Spotify, Uber, Shazam, SoundCloud, Muse şi Airbnb, realizând în principal finanţări de tip seed, cât şi serie A, mai mari şi mai complicat de atras decât primele. În 2016, revista Forbes a publicat un articol despre A-Grade Investments numit „Cum au reuşit Ashton Kutcher şi Guy Oseary să construiască un portofoliu de 250 mil. dolari cu startup-uri ca Uber şi Airbnb”.
Cu o copertă care îl prezenta pe actor, numărul respectiv a devenit cel mai citit din istoria revistei de la acea vreme, mai exact de 99 de ani. Materialul Forbes relata cum cei trei antreprenori au transformat 30 de milioane de dolari în 250 de milioane. Compania a investit până acum în 48 de proiecte şi a realizat 26 de exit-uri, devenind principala sursă de venit a lui Ashton Kutcher.
Dintr-o avere netă de aproape 200 de milioane de dolari, circa 25 de milioane (12,5%) se datorează carierei de actor de filme şi de TV. Printre investiţiile în real estate ale actorului se numără mai multe proprietăţi în California în valoare de peste 30 de milioane de dolari, la care se adaugă deţineri la serviciul de plăţi crypto MoonPay şi OpenSea, un marketplace pentru NFT-uri (token-uri nefungibile). Recent, Kutcher menţiona într-un interviu pentru CNBC că nu va mai fi nevoit niciodată să accepte roluri strict pentru bani: „Acum îmi fac griji doar pentru rolurile pe care vreau să le joc”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro