O noapte cu Lacroix

Postat la 14 iulie 2009 20 afişări

Lumea modei, unde pe vremuri datele financiare erau de cele mai multe ori un subiect tabu, a pierdut din farmecul frivol dupa declansarea crizei. Insa amatorii de evadari haute couture au inceput sa se refugieze in ultimul bastion necucerit pentru moment de criza - hotelurile decorate de marii designeri de moda.

Casa franceza Christian Lacroix, incarnarea ideii de “joie de vivre” in haute couture, a cerut in luna mai protectie impotriva creditorilor. IT Holding, grupul italian care detine brandurile Gianfranco Ferre si Malo, a pasit in 2009 cu aceeasi veste, avand nevoie de un ragaz pentru a-si reorganiza activitatea. Amatorii de lux nu au mai regasit atmosfera de altadata nici macar la saptamana modei haute couture de la Paris, unul dintre cele mai opulente si mai exclusiviste evenimente ale industriei.

De exemplu, casa Dior, care a facut o traditie din organizarea prezentarilor de moda in locuri somptuoase, a preferat anul acesta sa se limiteze la sediul propriu din Paris. In plus, criticii de moda au constatat ca, desi nu a lipsit ornamentatia specifica pentru haute couture, designerul John Galliano a preferat o linie mai putin aventuroasa, in stilul garderobei doamnei Sarkozy. Unii amatori de moda prefera, in asemenea conditii, sa se retraga in locuri unde inca se vorbeste pe limba cu care erau obisnuiti. Construite si decorate in vremurile bune, cand designerii de moda isi puneau semnatura pe orice, de la bauturi alcoolice si pana la apa minerala sau telefoane mobile, hotelurile decorate de designeri precum Versace, Bvlgari sau Lacroix functioneaza cu lista de rezervari inchisa. “Am incercat de nenumarate ori sa rezerv o camera la Hotel du Petit Moulin (care a fost decorat de Christian Lacroix, n.red.), dar pentru ca nu imi programez niciodata plecarile cu foarte mult timp inainte, a fost imposibil.

Hotelul are un numar mic de camere, in jur de opt, cererile sunt bineinteles in numar foarte mare si e imposibil sa faci o rezervare doar cu o saptamana inainte”, afirma designerul Razvan Ciobanu, care se declara si un pasionat de design interior, la curent cu tot ceea ce se intampla in domeniu. Povestea designerilor de moda care isi pun semnatura pe hoteluri de lux a inceput din 1994, cand Versace isi transplanta stilul opulent in lumea hoteliera, lansand brandul Palazzo Versace. Dar piata a devenit cu adevarat animata abia zece ani mai tarziu, dupa ce grupul Bvlgari a incheiat un parteneriat cu Ritz-Carlton, aflat in proprietatea grupului Marriott, pentru a lansa Bvlgari Hotels & Resorts. Prima creatie a grupului, hotelul Bvlgari din Milano, se lansa in 2004. Hotelul, decorat cu marmura neagra din Zimbabwe, granit Vicenza si lemn exotic si inconjurat de o gradina privata, a devenit in scurt timp o destinatie la fel de celebra precum Via Montenapoleone din Milano.

Pe vremea aceea, parteneriatele intre hoteluri si casele de moda erau o raritate, dar in scurt timp lucrurile s-au schimbat. In luna octombrie a aceluiasi an, compania Bvlgari deschidea un al doilea hotel, intr-un resort cu 59 de vile in Peninsula Jimbaran din Bali. Apoi pe catwalk si-au facut aparitia si alti designeri. Giorgio Armani incheia un parteneriat cu EMAAR Hotels and Resorts, un dezvoltator imobiliar din Dubai, Betsey Johnson isi transforma proprietatea din Mexic in hotel, Donatella Versace isi extindea conceptul Palazzo Versace, iar Salvatore Ferragamo extindea lantul de hoteluri de lux. In joc au intrat si Ralph Lauren, Vera Wang sau Karl Lagerfeld, care fie decorau interioarele hotelurilor, fie isi imprumutau numele si fantezia unor apartamente prezidentiale.

Pe atunci, analistii de business se intrebau daca investitiile importante puse in joc (un miliard de dolari in proiectul Armani sau 70 de milioane de dolari alocate de Ritz pentru parteneriatul cu Bvlgari) se vor dovedi profitabile. “Dezvoltatorii si managerii din domeniul hotelier erau in cautare de noi servicii si facilitati care sa depaseasca limita clasica de cinci stele, iar asocierea cu designeri celebri s-a dovedit o strategie inspirata. Mai ales ca si consumatorii au primit foarte bine ideea de branduri de lifestyle”, declara Bjorn Hanson, consultant la PricewaterhouseCoopers, in presa internationala. Astfel de locuri au clienti fideli, care fie traiesc in aceasta lume sau sunt atrasi de aura care o inconjoara.

Razvan Ciobanu spune ca de fiecare data cand calatoreste, alege hoteluri cu design deosebit. “Spre exemplu, la Milano de obicei aleg hotelul Bvlgari, nu departe de Piazza del Duomo. Are o gradina foarte spatioasa, pe care o prefer unei cafenele din centru.” Cat despre Hotel du Petit Moulin, designerul spune ca a fost o experienta deosebita. “Am petrecut o seara la Paris in acest hotel care arata superb, cu un design de secol XVIII. Iar camera mea a fost asa cum imi inchipuiam: draperii negre, holul cu trimiteri la cladiri din secolul trecut, baia cu dusumea de lemn, lucru rar intalnit azi, iar mobilierul din baie tot de inspiratie de secol XVIII.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Christian Lacroix,
moda,
design interior,
/arta-si-societate/lifestyle/o-noapte-cu-lacroix-4639580
4639580
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.