Se poarta fierbinte
Competitia pe piata bauturilor cafeinizate se \"incinge\" odata cu anuntul Coca-Cola de a lansa o linie de produse calde, precum ceai si cafea. Cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume a luat aceasta decizie ca urmare a scaderii vanzarilor pe pietele mari. Tendinta consumatorilor este de a trece de la bauturile carbogazoase, bogate in zahar, la bauturi mai sanatoase, cu putine calorii sau chiar non-calorice precum apa cu diverse arome. Bauturile calde de la Coca-Cola vor fi reunite sub brand-ul Far Coast. Compania, care a refuzat sa ofere detalii asupra proiectelor de vanzari pentru noul brand, va deschide primul magazin sub conceptul Far Coast la sfarsitul lunii septembrie, urmat de magazine similare in Oslo si Singapore. Gigantul american doreste sa vanda linia de cafea premium si ceai prin intermediul retailerilor din lanturile de fast-food-uri, benzinarii si restaurante din lume.Anul acesta, Coca-Cola a lansat in Franta si America de Nord o bautura cu infuzie de cafea, Coca-Cola Black, dar analistii au apreciat-o mai mult ca o bautura energizanta decat un amestec de cafea. Coca-Cola a mai facut un pas gresit, acum mai multi ani, cand a achizitionat un brand de cafea imbuteliata, numit Planet Java, pe care l-a unit, intr-un joint-venture, cu gigantul elvetian Nestl. Bautura nu a avut succes si in cele din urma a fost scoasa de pe piata.Consumul de ceai si cafea in intreaga lume este mult mai mare decat cel de bauturi racoritoare si Coca-Cola vede o nisa in segmentul de cafea gourmet care are o crestere rapida.