20 de ani de Business MAGAZIN. Ce ar fi businessul românesc fără voi, dar şi fără noi. Poveştile BM, autorii şi eroii lor
BM este un brand, n-o să afişăm o falsă modestie, nici nu e vreun subiect tabu, nu este singurul din domeniu şi nici n-ar trebui să fie. Este un brand care a crescut de-a lungul a două decenii, cu ideile, speranţele, truda, ispiraţia, rezistenţa şi rezilienţa unei armate de oameni – fotografi, editori video, corectori, art directori, reporteri, oameni de vânzări, de marketing, colegi de la evenimente, tehnic, distribuţie, HR, producţie video şi altele. Toţi au influenţat parcursul revistei. În egală măsură, şi BM ne-a influenţat viaţa – mai mult sau mai puţin.
Cei mai vizibili am fost şi pesemne mai rămânem cei care vorbim cu şi scriem despre voi. În speranţa că enumerarea e completă, numele celor care au semnat în paginile revistei, de-a lungul anilor, sunt: Laurenţiu Ispir, Crenguţa Nicolae, Mona Dârţu, Ionuţ Bonoiu, Dorin Oancea, Iuliana Roibu, Răzvan Mureşan, Ioana Ursu, Ionuţ Ancuţescu, Mihai Muşătoiu, Larisa Ghiţulescu, Bogdan Neagu, Florenţa Ghiţă, Cătălin Ştefancu, Ana Răduţă, Anca Arsene-Bărbulescu, Andrei Năstase, Mihai Mitrică, Raluca Badea, Diana Sava, Vali Bârzoi, Liviu Iancu, Aurel Drăgan, Bogdan Pencea, Victor Kapra, Adriana Todoran, Ileana Ilie, Călin Hera, Adriana Roşoga, Romulus Deac, Alin Fumurescu, Costi Rogozanu, Daniela Penescu, Andreea Ciucă, Roxana Cristea, Laura Culiţă, Dana Bondrescu, Luminiţa Niţoiu, Dan Dragomir, Adriana Moscu, Georgiana Călin, Florin Caşotă, Bogdan Angheluţă, Andra Stroe. Ne ajută mult, mai nou, şi colegii de la ZF, prea mulţi pentru a-i enumera pe toţi. În egală măsură, art directorii Olga Petroff şi Camelia Iliescu, alături de colegii Gabriela Caletzeanu, Sebastian Nicolae, Cătălin Chirilă şi Alexandru Ciubotaru, Iulian Popa, George Toader şi Roxana Cârcior care s-au ocupat de imagini şi paginare, au făcut ca BUSINESS Magazin să arate aşa cum trebuie să arate o revistă modernă.
Catalogul Tineri manageri de top
2024 marchează anul în care proiectul 100 Tineri manageri de top a ajuns la a 19-a ediţie. An de an, poveştile pe care le spun aceşti tineri şi pe care le împărtăşim cu cititorii sunt despre reuşite remarcabile, lecţii învăţate, puterea (parcă nelimitată) de a merge mai departe, despre succes. Fiecare generaţie are impresia că schimbă lumea şi se simte neînţeleasă deopotrivă de predecesori, dar şi de urmaşi. Fenomenul se regăseşte, fireşte, şi în lumea afacerilor, iar executivi, manageri şi recrutori au tot felul de poveşti de spus despre cum este cutare sau cutare generaţie. Cu siguranţă că suntem diferiţi, iar fiecare generaţie are un specific, dar acest lucru nu înseamnă că ne putem încadra în şabloane şi tot ce iese din cadru poate sau trebuie decupat şi conturul trebuie umplut cu orice preţ.
Acesta nu este un top. Sunt cifre şi poveşti de succes.
Prima ediţie a acestui catalog a plecat la drum cu menirea clară de a arăta că în cadrul companiilor din România, fie ele multinaţionale sau afaceri locale, poziţiile de top management nu mai erau doar tărâmul dedicat expaţilor sau al celor formaţi înainte de 1989. Atunci, tinerii sub 40 de ani, adică aceia care la Revoluţie nu aveau nici măcar 22 de ani, se pregăteau să preia puterea în România. Şi aşa a şi fost. „Terenul” de business este acum al lor şi al generaţiilor care le-au urmat.
Acum, ca şi mereu
Liderii de acum nu sunt radical diferiţi de cei pe care îi prezentam în primele ediţii ale cataloagelor. Diferenţe există şi sunt normale – între generaţii şi între ei. Poate cea mai vizibilă schimbare se leagă de vârsta medie a celor pe care îl prezentăm. Deşi nu avem probleme în a reuni peste 100 de propuneri, în fiecare an, vârsta medie a urcat uşor – acum se plasează în jurul a 35 de ani, iar la primele ediţii era cu câţiva ani mai jos. Dar acum aproape două decenii, multinaţionalele şi companiile locale erau în plină fază de construcţie a echipelor, mizând pe angajaţi cât se poate de tineri. Acum, lumea din jurul nostru se schimbă cu o viteză uluitoare. Poate că apanajul noilor generaţii este legat de această viteză permanentă de mişcare, la propriu şi la figurat. Cert este că afacerile pe care le conduc sunt pe mâini sigure.
Gala Tineri manageri de top
An de an, aducem sub lumina reflectoarelor noile staruri din scena locală de business. Misiunea noastră e una cât se poate de simplă: de a-i prezenta şi de a-i încuraja să ajungă, cât de repede cu putinţă, să influenţeze în bine mediul de afaceri şi economia României. Credem, fără lipsă de modestie, că am avut o contribuţie importantă: până acum v-am adus faţă în faţă 1.900 de feţe din elita businessului românesc. În cadrul galelor, care celebrează excelenţa în mediul de business, tinerii manageri de top au prilejul de a se întâlni, a se cunoaşte şi a forma o comunitate.
Meet the CEO
Inspiraţie, lecţii, sfaturi şi, mai ales, poveştile spuse de cei mai de seamă reprezentanţi ai mediului de afaceri local.
Cam aşa se rezumă suma de evenimente Meet the CEO, demarate în 2010, în cadrul cărora manageri şi oameni de afaceri şi-au spus poveştile - despre cum au împletit cariera cu viaţa de familie, despre cele mai frumoase şi cele mai dificile momente din carieră, despre succes şi ce au învăţat din greşeli, despre ceea ce apreciază la coloboratori şi ce li se pare impardonabil. De-a lungul anilor, la Meet the CEO au vorbit cele mai puternice figuri din businessul românesc, care au dat, pe lângă povestea lor, şi sfaturi pentru tinerii care vor să crească în business şi nu numai.
Scopul evenimentului este de a deschide într-un mod nou accesul către poveştile de carieră, secretele profesionale şi strategiile directorilor generali ale marilor companii din România, enunţate chiar de ei prin intermediul unui dialog cu invitaţi din comunitatea de afaceri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro