Brand Story: transformarea industriei de cloud în pas cu businessul

Postat la 15 noiembrie 2016 626 afişări

Brand Story: transformarea industriei de cloud în pas cu businessul

În 2012, Asociaţia Română de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă (ARISU) făcea trecerea către cloud. Printre motivele alegerii se numărau mobilitatea şi, mai ales, uşurinţa cu care organizaţia se putea ocupa astfel de managementul proiectelor. De la gestionarea documentelor, Intranet, Facturator la Car Fleet şi Videoconf, acele soluţii au reprezentat un salt uriaş ce s-a reflectat în activitatea asociaţiei imediat după implementare. Soluţiile pentru ARISU au fost realizate de Ymens, primul cloud broker din România din acel moment, care derula primul său proiect. Privind înapoi, după cum povesteşte însuşi Costin Matache, director executiv al companiei, cea mai importantă parte a evoluţiei Ymens a fost desprinderea de ideea cu care a pornit la drum în 2012 şi adaptarea filosofiei de business la realitatea actuală.

„Ca majoritatea businessurilor, Ymens a pornit la drum de la o idee îndrăzneaţă. Firmele mici şi mijlocii aveau nevoie de soluţii de tip ERP, CRM, dar acestea erau costisitoare pentru ele, neavând specialişti care să le creeze aceste facilităţi. Astfel, soluţiile cloud erau realmente o necesitate. Cred cu tărie, fiind în acelaşi timp şi un adevăr matematic, că pe o piaţă se vinde exact atât cât se cumpără. Conştientizarea realităţii actuale de business a venit treptat, odată cu ideea despre ce poate fi optimizat intern, precum şi prin conturarea oportunităţilor, cu care să ne continuăm drumul mai departe. Cred că Ymens este dovada vie a forţei de adaptare”, punctează directorul Ymens.

Cu o echipă de specialişti bine pregătiţi, asseturi foarte bune, executivul consideră că dacă ar fi să adreseze o altă piaţă, o altă magnitudine de proiect, sub o altă abordare tot legată de cloud, compania ar putea obţine rezultate tot mai bune. „Saltul cel mai important pentru Ymens s-a văzut în 2015, în momentul în care am crescut de la o cifră de afaceri de 6 milioane de euro la 14,6 milioane de euro. Evoluţie datorată atât faptului că ne-am orientat către proiecte mai mari, cât şi competenţelor echipei”, subliniază Matache. Aceşti factori au făcut ca Ymens să fie inclus treptat în clasamente, ajungând pe locul 13 în topul integratorilor din România, aflându-se pe un trend ascendent.

În ceea ce priveşte noua filosofie de business a companiei, executivul de la Ymens este de părere că „e bine să ţii cont de paradigma de cloud, însă alegerea clientului se face pe conţinut de business. Ceea ce înseamnă că dacă îmbini cloud cu business pe o piaţă regională, ai mai multe şanse de reuşită. O companie de cloud depinde de un furnizor de soluţii de business. Conştientizând acest aspect, Ymens pune accentul nu doar pe cloud ca tehnologie în sine, care începe să se comodizeze, ci pe îmbinarea sa cu o soluţie de business, care e uşor de folosit, inteligentă, îndeplineşte chestiuni utile într-un mod plăcut de clienţi şi e foarte versatilă în privinţa locului în care se află, fie că e vorba de cloud public, privat sau hibrid.” Cu o echipă de 60 de oameni în prezent, Ymens planifică o creştere bazată pe maturizare şi export de produse, vizând clienţi care au nevoi reale pentru astfel de soluţii. 75% din populaţia de pe tot globul nu are proprietăţile imobiliare într-un sistem, ceea ce e un factor inhibitor pentru dezvoltarea mediului de business, consideră executivul.

În acest sens, Banca Mondială şi alte organizaţii încurajează şi finanţează programe de cadastru. Ymens a dezvoltat o suită de soluţii dedicată zonei de cadastru, care este în întregime capabilă să stea în cloud. „Soluţia, singura care respectă standardul ISO LADM, a fost apreciată la Conferinţa Băncii Mondiale de Land Management, din martie 2016, ca fiind una din top 3 produse la nivel mondial. În prezent, ne orientăm cu această suită către America de Sud, Africa, Asia de Sud, precum şi în Europa”, precizează directorul Ymens. În domeniul sănătăţii, proiectul dezvoltat de companie pentru Asociaţia Registrul Român de Boli Reumatice, cu implicarea membrilor Societăţii Române de Reumatologie, a presupus implementarea unui sistem cloud la nivel naţional dedicat automatizării şi eficientizării procesului complex de înregistrare, validare şi urmărire a dosarelor pacienţilor trataţi pentru diferitele forme de poliartrită reumatoidă.

Pe parcursul unui singur an de utilizare, soluţia dezvoltată de Ymens a deservit din cloud peste 4.000 de pacienţi din întreaga ţară şi a crescut eficienţa, rapiditatea şi acurateţea fluxului de aprobare pentru 10 terapii biologice. Costin Matache subliniază că „pe lângă îmbinarea între cloud şi business, am constatat oportunitatea de a duce produsele în pieţe unde poţi oferi mai mult decât au capacitatea ceilalţi jucători şi să ridici standardul pieţei. Avem cereri pentru această soluţie din domeniul medical la nivelul regiunii.”

După implementarea proiectului ICI-PRO, Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare În Informatică (ICI) a înregistrat o cerere de la instituţiile publice de 5-6 ori mai mare decât poate să ofere. De ce? Pentru că prin proiectul de cloud guvernamental realizat de Ymens, ICI pune la dispoziţie instituţiilor publice în mod gratuit servicii precum infrastructură, bibliotecă virtuală, serviciu de date deschise sau un catalog de aplicaţii şi servicii în cloud. Executivul susţine că „deschiderea pentru implementarea ICI-PRO a pus România ca lider pe harta regiunii, dar şi pe Ymens, pentru că noi am realizat acest proiect. Povestindu-le oficialilor din Slovacia despre proiectul ICI, administraţia publică şi-a manifestat interesul de a veni în România în 2017, cu o delegaţie oficială pentru a afla mai multe detalii despre partea de cloud guvernamental, cât şi despre stadiul e-guvernării şi interacţiunii online cu cetăţenii.”

În sectorul privat, printre altele, Ymens este implicat în prezent într-un proiect de business process management, pentru una dintre băncile din top 3 la nivel naţional. Acest proiect se îmbină cu o iniţiativă de R&D a companiei, derulată cu cel mai mare incubator de start-up-uri din Germania, concentrată pe ideea de Business Process as a Service, adică, „despre cum anume să îţi faci designul componentelor de business, implementarea şi derularea lor din orice loc ţi se potriveşte mai bine. De exemplu, să poţi face design în India, deployment în Elveţia şi rularea efectivă să fie din SUA. Competenţa aceasta a contat pentru a fi selectaţi în acest proiect din domeniul bancar. Factorul câştigător în această oportunitate a fost că Ymens aborda două subiecte de business care încă nu se intersectaseră în piaţă: business process management şi cloud”, precizează Matache.

În ceea ce priveşte planurile companiei de dezvoltare la nivel internaţional, Ymens mizează pe colaborarea cu parteneri locali pentru a-şi asigura prezenţa în regiuni. De asemenea, compania beneficiază de suportul Diviziei de Internaţional şi a celorlalte competenţe din cadrul Grupului Teamnet pentru promovarea portofoliului Ymens în ţările care nu au inerţia brandului global, în care e nevoie de produse competitive şi care beneficiază de surse de finanţare.

Unul dintre factorii în care Costin Matache crede cu convingere pentru evoluţia României este educaţia. Lucrează deja, împreună cu echipa Ymens, la o variantă locală de tipul Khan Academy, platformă online care să ofere acces gratuit la conţinut educaţional pentru copii şi care va fi finalizată în cursul anului viitor. „De asemenea, Ymens fiind partener pe partea de licenţe Microsoft, am intrat în contact cu multe entităţi din zona de educaţie şi nevoia de suport tehnologic este foarte mare. Avem în plan şi produse pentru managementul procesului educaţional, pe care le vom lansa în 2017”, conchide Costin Matache. La nivel personal, executivul se implică la fel de activ în educaţie, în prezent, acesta susţinând cursuri de Change Management la Academia de Studii Economice.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.