Ce urmează după FarmVille?
Este deja destul de evident că industria jocurilor a traversat în ultimii ani o schimbare radicală, de la titluri ample de strategie la jocuri scurte şi repetitive, de cele mai multe ori pe paginile reţelelor sociale. Plictiseala consumatorilor inclusiv pentru acestea din urmă împinge însă dezvoltatorii în cursa pentru următorul FarmVille.
La doar câteva săptămâni de la lansarea Mafia Wars 2 pe Facebook, Din Shlomi era deja plictisit de joc. Destul de pasionat de asemenea forme de divertisment, israelianul s-a jucat ani de zile prima versiune a Mafia Wars, însă noul titlu lansat cu surle şi trâmbiţe n-a reuşit să-l capteze decât puţină vreme, mai ales că are multe hibe, anumite misiuni nu pot fi duse la bun sfârşit, iar nivelul de complexitate scade de la un anumit punct încolo. "Ca orice joc Zynga, poate crea dependenţă", a spus Shlomi pentru The New York Times. "Dar odată ce ai trecut de nivelul 50 nu prea mai ai ce face."
La fel gândesc probabil mulţi consumatori din toată lumea. Obişnuiţi până acum cu jocuri care să îi atragă pe Facebook şi să le răpească cel puţin câteva zeci de minute în fiecare zi, cei mai mulţi dintre jucători s-au confruntat tot mai mult în ultima perioadă cu problema jocurilor din ce în ce mai repetitive şi, într-un final, plictisitoare. Nimic de zis, jocurile sociale au devenit în doar câţiva ani o industrie în toată regula, mai ales având în vedere estimările de 4,7 miliarde de euro (6,1 mld. dolari) pentru anul trecut şi de 10,5 miliarde de euro (14,2 mld. dolari) pentru 2015, potrivit Lazard Capital Markets. Însă deja creşterea nu mai este la fel de accelerată, jucătorii sunt aceiaşi sau chiar mai puţini şi timpul petrecut de aceştia în jocurile de pe paginile reţelelor sociale este din ce în ce mai scurt.
Cu toate acestea, dezvoltatorii de astfel de forme de divertisment care se înghesuie pe această felie din industria mondială a jocurilor sunt tot mai mulţi, iar odată cu numărul lor creşte şi presiunea pentru a dezvolta următorul titlu care să creeze aceeaşi frenezie în rândul jucătorilor pe care a reuşit-o cu nu foarte mult timp în urmă popularul FarmVille. Asta în condiţiile în care Zynga, Playfish şi cei alţi doar câţiva mari producători din domeniu investesc milioane de dolari în dezvoltarea şi promovarea de jocuri noi care, însă, chiar şi cu toată puterea financiară din spate, nu reuşesc să se impună pe piaţă. Şi dacă dezvoltatorii mari îşi permit să mai sacrifice din profituri, pentru cei mici este din ce în ce mai greu să reziste pe piaţă.
"Jocurile sociale nu mai sunt ce-au fost din punct de vedere economic", apreciază Josh Williams, preşedintele companiei de consultanţă în domeniu Kontagent. "Costul atragerii de noi jucători este din ce în ce mai mare, lucru care nu înseamnă decât o presiune tot mai mare asupra marjelor de profit", adaugă şi Atul Bagga, analist în cadrul Lazard Capital Markets. Presiune venită în ultima perioadă nu numai din partea acţionarilor, ci şi a investitorilor dispuşi să cheltuie tot mai mult în rundele de finanţare pentru companiile din industria jocurilor sociale - anul trecut a fost atinsă suma record de 807 de milioane de dolari (aproape 631 de milioane de euro), cu condiţia să vadă şi rezultate, potrivit VentureBeat.
Mafia Wars 2 ar fi trebuit să devină următorul FarmVille între jocurile de pe reţelele sociale. A avut toate ingredientele necesare, de la echipa de dezvoltare formată din 80 de specialişti şi până la perioada de aproape un an alocată de Zynga lucrului la acest joc. Cu toate acestea, titlul a reuşit un vârf de 2,5 de milioane de utilizatori activi pe zi în octombrie, la scurt timp după lansare, cifră care n-a făcut decât să scadă de atunci chiar mai jos de un milion, conform datelor companiei de cercetare AppData, scădere care şi-a spus probabil cuvântul în evoluţia acţiunilor la scurt timp de la listarea companiei la bursă. Or, numărul de jucători este un indicator cheie pentru profitabilitatea unui joc social, după cum evidenţiază Michael Pachter, analist în cadrul Wedbush Securities, iar de frecvenţa cu care aceştia revin la un astfel de joc depinde şi cât de dispuşi sunt să bage mâna în buzunar pentru bunuri virtuale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro